#21
 186     0
Det er betonggulv! Så det er lagt underlag med fuktsperre! I følge Berry Alloc, så kan det bli for mykt mtp at det er underlag på laminaten! Men tømrerfirma som har lagt den har rådført seg med byggfirma som solgte laminaten 🤷‍♂️
Vil tro de har solgt massevis av denne typen laminat, og det da hadde oppstått problemer mange steder 🤔

Dersom det ikke er løst så bør en gjerne få skriftlig fra Barry om at kombinasjonen med
  • "underlag med fuktsperre" (med merkenavn) og

  • "underlag på laminaten"


blir dobbelt opp, og for mykt. Da bør jo de som muligens feilaktig sa at begge deler ville fungere sammen gi en erstatning. Dobbelt underlag høres jo ikke bra ut, dersom underlaget med fuktsperre også er mykt og gir et par millimeter.

Er gjerne og en idè å koble inn forsikringsselskapet, og deres advokater....
.....men du har jo kjøpt fra de som gjorde jobben hos deg, så det er jo de som bør kjøre saken mot Berry/selger av laminat, og du bør jo få erstatning/oppretting fra de du har kjøpt fra, uavhengig av om de får penger fra Barry/selger.

TSt
   #22
 14,682     0
Her har jo leverandøren sagt at dette ikke er korrekt lagt.  Da må utførende når de har stått for alt orde opp.  Hadde TS kommet med underlaget og laminaten og bedt noen om å legge dette så hadde TS fått ansvaret selv.  

Forsikring er evt bare for å få rettshjelp e.l.  Egen forsikring dekker ikke håndtverker tabber.   
  (trådstarter)
   #23
 308     Arendal     0
Har sjekket ut ift til forsikring, så kommer ingen vei der!
Har vært i kontakt byggefirma, og ifølge eier der, så nekter XL-Bygg i dette tilfelle å ta noe ansvar! Eier sier at han skal ordne opp, men vil gjerne/må ha økonomisk bidrag fra byggevareleverandøren sin, som de stolte på ga riktig utstyr! Så her sitter jeg igjen med lovnader, og INGENTING som skjer, og stor frustrasjon over nyoppusset leilighet med nytt gulv fullt av knirk/knekk som må opp igjen, sammen med limte lister og ellers skade som måtte komme ved riving! Går på helsa løs
  (trådstarter)
   #24
 308     Arendal     0
Det er betonggulv! Så det er lagt underlag med fuktsperre! I følge Berry Alloc, så kan det bli for mykt mtp at det er underlag på laminaten! Men tømrerfirma som har lagt den har rådført seg med byggfirma som solgte laminaten 🤷‍♂️
Vil tro de har solgt massevis av denne typen laminat, og det da hadde oppstått problemer mange steder 🤔

Dersom det ikke er løst så bør en gjerne få skriftlig fra Barry om at kombinasjonen med
  • "underlag med fuktsperre" (med merkenavn) og

  • "underlag på laminaten"


blir dobbelt opp, og for mykt. Da bør jo de som muligens feilaktig sa at begge deler ville fungere sammen gi en erstatning. Dobbelt underlag høres jo ikke bra ut, dersom underlaget med fuktsperre også er mykt og gir et par millimeter.

Er gjerne og en idè å koble inn forsikringsselskapet, og deres advokater....
.....men du har jo kjøpt fra de som gjorde jobben hos deg, så det er jo de som bør kjøre saken mot Berry/selger av laminat, og du bør jo få erstatning/oppretting fra de du har kjøpt fra, uavhengig av om de får penger fra Barry/selger.

Har vært i kontakt med Berry Alloc, som bekrefter at mykt underlag skaper knirk! Dette står også klart på hjemmeside/leggeanvisning
  (trådstarter)
   #25
 308     Arendal     0
Dette var svaret jeg fikk fra Berry Alloc når jeg spurte om "dobbelt" underlag
Knirk i nytt laminatgulv - Screenshot_20221103-185454_Gmail.jpg - Robban81_
   #26
 186     0
Dette er bevis nok for å reklamere mot de som gjorde jobben for deg. At de tok i mot råd fra andre aktører (byggvarehandelen) er juridisk uvesentlig for deg, og din avtale med de som gjorde jobben for deg.
  (trådstarter)
   #27
 308     Arendal     0
Dette er bevis nok for å reklamere mot de som gjorde jobben for deg. At de tok i mot råd fra andre aktører (byggvarehandelen) er juridisk uvesentlig for deg, og din avtale med de som gjorde jobben for deg.

Skriftlig reklamasjon er sendt for lengst! Kun fått muntlig svar om at de er i en krevende økonomisk situasjon, men skal ordne opp! Tiden flyr og ingenting skjer! Minner han stadig på at gulvet må fikses, uten nevneverdig svar annet at de sliter økonomisk! Usikker på om det er for å dra ut tida! Får ingen svar om når utbedring skal skje! Så null progresjon i saken! Veldig frustrerende, og jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre

   #28
 4     0
KJørte en lengre sak selv på golv mot både leverandør av undergulvsplater og de som monterte. her endte det med en minnelig avtale og reparerte golv etter alt for lang tid. Ta vare på all okumentasjon og kommunikasjon og noter ned alle samtaler på telefon. Det er også veldig OK og be om å få ting skriftlig. På håndverkere og arbeid har en en frist klagen. Om levernadør klarer å utsete reperasjonen til etter fristen frafaller din rett, slev om det er en kjent feil eller at de har akkseptert feilen. Pass derfor på i god tid å melde dette inn for konfliktsrådet slik at du får en rettslig avgjørelse på dette. Du har beklageligvis mye tid på deg enda, da det er er 3 år (4 om handverker har akkseptert/vedkjent klagen)

Send gjerne DM om du ønsker mer info eller tips om advokat.
  (trådstarter)
   #29
 308     Arendal     0
KJørte en lengre sak selv på golv mot både leverandør av undergulvsplater og de som monterte. her endte det med en minnelig avtale og reparerte golv etter alt for lang tid. Ta vare på all okumentasjon og kommunikasjon og noter ned alle samtaler på telefon. Det er også veldig OK og be om å få ting skriftlig. På håndverkere og arbeid har en en frist klagen. Om levernadør klarer å utsete reperasjonen til etter fristen frafaller din rett, slev om det er en kjent feil eller at de har akkseptert feilen. Pass derfor på i god tid å melde dette inn for konfliktsrådet slik at du får en rettslig avgjørelse på dette. Du har beklageligvis mye tid på deg enda, da det er er 3 år (4 om handverker har akkseptert/vedkjent klagen)

Send gjerne DM om du ønsker mer info eller tips om advokat.

Hadde jo håpet å slippe og gå via retten og evt advokatkostnader! Jada, sparer på alle meldinger og mailer, selvom håndverker stort sett skal snakke via tlf(ekstremt lite det også, da han svarer sjelden når jeg oversender div opplysninger, eller etterspør når og hva han skal gjøre, eller om han har prøvd å finne en løsning med byggevareleverandør)! Ønsker ikke at situasjonen skal bli helt låst, men virker som det er uunngåelig, siden han gir INGEN svar annet enn at de er i en låst økonomisk situasjon! Ekstremt utfordrende å være i en sånn situasjon! Firmaet har gjort mye annet jobb hos meg, og alt ser helt strøkent ut, så det gulvet har blitt et sorgens kapittel for alle parter!
HSt
   #30
 36,912     Lillestrøm kommune     0
Med konkursspøkelse i bakgrunnen så vil det å starte advokat runden kanskje bare være med å akselerere denne prosessen mot at en ikke får noen ting så det er ikke lett. Så jeg hadde ikke startet dette løpet. Men at det er høy risiko for st TS ikke får rettet dette er jeg enig i.