#31
 1 769     Skogsvåg på Sotra     1

Fortsatt fornøyd med ditt Softtub?  :)

Ja og nei:
Selve badet: Jess! Det virkelig lever opp til forventningene. Virker meget gjennomprøvd på alle måter. Ikke så mye fancy dill, men har det du trenger vil jeg si. Det er lys, det er 6-8 dyser som gjør en grei jobb med å massere. Og der stopper det med "utstyr". Setter stor pris på at den ikke er utformet med seter, slik at det er lett for oss alle å bevege oss som vi vil. Jeg bruker det mye til å trene, og får faktisk til å "svømme" med armer eller ben. Har en venn med et tradisjonelt spa som er formet med seter. Det passer ikke så bra for de med unger, etter vår erfaring. Softub-en er genial for ungene, med flat bunn og at alt er mykt og fint.
Strømforbruket har jeg ikke målt, men motoren går mindre enn jeg trodde den ville gjøre. Det virker til å være meget godt isolert, kommer det frost på bakken kommer det også frost på lokket :-)
En stor fordel med Softub-en er at den er svært lett å flytte på. Uten vann, og med demontert motordel, kan en trille eller bære den der en ønsker den. God filterløsning, så vannet holder seg rent lenge med relativt lite kjemikalier.

MEN, forhandleren/importøren Domotec er direkte useriøse. Hadde jeg visst at de var så useriøse, ville jeg aldri handlet hos disse. Uten å utbrodere alle detaljer kan jeg si at jeg gruer meg til den dagen jeg må ha mer med de å gjøre. Når f.eks motordel ryker til, elns. Et halvt år ventetid på å få ordnet reklamasjonsjobber må du regne med (ifølge en bekjent som har en Softub hvor motor røk 2 ganger, andre gangen pga slett utført arbeid). Jeg kjenner flere som har handlet diverse kostbart utstyr hos disse, og alle har en negativ opplevelse. De holder konsekvent ikke avtaler, skylder på hverandre, og har åpenbart ikke rutiner for å ta seg av reklamasjoner. Eller rettere sagt, det kan virke som at rutinen er å unngå kunden så langt det er mulig.
Jeg ville tenkt meg grundig om før en handler der, vær i så fall svært nøye med at alt som er muntlig avtalt blir skriftlig. Du er herved advart.
Signatur

   #32
 1     0
Hei,

Mitt navn er Endre Naterstad og jobber til daglig i Hotspring Massasjebad. Ser at det er flere spørsmål rundt Massasjebad her, så kan forsøke å besvare noen av innleggene.

Vår produsent har totalt produsert over 1 million Massasjebad world wide. Vi startet også Norges første Massasjebad butikk på Høvik i 1995.

Alle våre bad er fullisolerte, og vi garanterer laveste strømforbruk på det Norske markedet, så badene er svært billige i drift.

Vi har alle typer rensesystem, med og uten salt. Saltvannsystem gjør det enklere for kundene å vedlikeholde vannet enn med vanlig vannkjemibasert system.

Vi har også helt stillegående bad, uten rensesykluser med integrert CD Ozon som gjør at man kan forlate badet helt opp i 6-8 uker av gangen.

Dersom noen har flere spørsmål, ta gjerne kontakt, ønsker ikke å "spamme" forumet.


Mvh
Endre Naterstad
   #33
 1     0
Vi har nå nylig kjøpt nytt hus hvor det fulgte med ett Artic spa/Polar bad, dette karet er 5,5 år gammelt og koster nytt ca. 160.000 - 180.000,- og er ett saltvannsspa. etter noen få måneders bruk, så vil jeg si att dette er noe av det dårligste karet vi noen gang har hatt, både kvalitet og service til firmaet ligger på bunn nivå. Karet har nå sluttet og virke og Polarbad i Oslo fraskriver seg alt av ansvar, da garantien har gått ut med  noen få måneder, men de har selvfølgelig ikke hørt om en slik feil før.........

Nei dette er slett service og etter min mening veldig dårlig kvalitet på ett kar til en så stiv pris.

Vi er ikke ferske på kar, og har hatt 2 stk Sundance kar tidligere, dette er kar som virkelig holder mål, og servicen til Sundance folkene i Holmestrand er strålende. De kommer fort og er pålitelige.

Vi har selvfølgelig en sak med Polarbad i disse dager, og her er svaret fra Polarbad:

Hei igjen,

Jeg synes det er veldig hyggelig at du var så fornøyd med badene fra våre venner i Sundance. De yter både god service og har en bra kvalitet på produktene sine. Vi anbefaler også Sundance til de som vil ha skumfylte bad.

Vi brukte i 2008 de samme komponentene i badene våre som Sundance brukte, så om du vil kan du gjerne ta kontakt med dem og la de reparere badet ditt. Det blir sikkert noe rimeligere for deg også, siden de ligger nærmere. Skulle de trenge noen deler kan vi sende det til dem. Telefon til Sundance er: 33 06 30 00 og har de noen spørsmål om badet kan de bare ringe oss.

Du står jo fritt til å velge hvem du vil bruke på service nå som garantiperioden er over, bare gi meg beskjed om hva du vil gjøre.

Med vennlig hilsen/Best regards

<administrator fjernet navn på privatperson>

Polarbad Norge AS


Jeg som kunde syntes dette er slett service og gi til sine kunder, spesielt om man er avhengig og bruke de for og få fikset karet sitt.
Så min anbefalling er IKKE og bruke slike firmaer som ikke yter god service..

Vh
Ole Henrik
   #34
 360     Røyken     0
Å kjøpe et brukt hva-som-helst, som er eldre enn garantitid/reklamasjonstid er jo forbundet med en viss risiko... Det er vel ikke urimelig?

Ville du kjørt en reklamasjonssak på en bil f eks, som var gått over reklamasjonstiden?

I så fall er det ikke nødvendigvis forhandler det er noe galt med... Just sayin'  ;)

Jeg har også et Arctic Spa, kjøpt brukt av <administrator fjernet navn på privatperson> og Polarbad på Billingstad, og jeg syns de er flotte folk. Jeg opplever at Polarbad har både god service og lang erfaring/stor kunnskap med produktene sine.

I tillegg er Arctic Spa ett av de absolutt bedre kjøp hvis man skal tro all den info som finnes på interwebben i forskjellig fora rundt om kring...

Go Arctic!
Signatur
   #35
 1 462     Trondheim     0

Vi har nå nylig kjøpt nytt hus hvor det fulgte med ett Artic spa/Polar bad, dette karet er 5,5 år gammelt og koster nytt ca. 160.000 - 180.000,- og er ett saltvannsspa. etter noen få måneders bruk, så vil jeg si att dette er noe av det dårligste karet vi noen gang har hatt, både kvalitet og service til firmaet ligger på bunn nivå. Karet har nå sluttet og virke og Polarbad i Oslo fraskriver seg alt av ansvar, da garantien har gått ut med  noen få måneder, men de har selvfølgelig ikke hørt om en slik feil før.........

Nei dette er slett service og etter min mening veldig dårlig kvalitet på ett kar til en så stiv pris.

Vi er ikke ferske på kar, og har hatt 2 stk Sundance kar tidligere, dette er kar som virkelig holder mål, og servicen til Sundance folkene i Holmestrand er strålende. De kommer fort og er pålitelige.

Vi har selvfølgelig en sak med Polarbad i disse dager, og her er svaret fra Polarbad:

Hei igjen,

Jeg synes det er veldig hyggelig at du var så fornøyd med badene fra våre venner i Sundance. De yter både god service og har en bra kvalitet på produktene sine. Vi anbefaler også Sundance til de som vil ha skumfylte bad.

Vi brukte i 2008 de samme komponentene i badene våre som Sundance brukte, så om du vil kan du gjerne ta kontakt med dem og la de reparere badet ditt. Det blir sikkert noe rimeligere for deg også, siden de ligger nærmere. Skulle de trenge noen deler kan vi sende det til dem. Telefon til Sundance er: 33 06 30 00 og har de noen spørsmål om badet kan de bare ringe oss.

Du står jo fritt til å velge hvem du vil bruke på service nå som garantiperioden er over, bare gi meg beskjed om hva du vil gjøre.

Med vennlig hilsen/Best regards

<administrator fjernet navn på privatperson>

Polarbad Norge AS


Jeg som kunde syntes dette er slett service og gi til sine kunder, spesielt om man er avhengig og bruke de for og få fikset karet sitt.
Så min anbefalling er IKKE og bruke slike firmaer som ikke yter god service..

Vh
Ole Henrik


Hva er problemet? Du har et produkt uten garanti, de er villige til å hjelpe slik at det ordner seg billigst for deg?
Signatur
   #36
 1 769     Skogsvåg på Sotra     1
Ohliabo; Jeg klarer ikke helt å se hva du skal kunne klage på. Selvsagt kjipt at det slutter å virke like etter at reklamasjonstid er utløpt, men sånn er nå reglene her i Norge.
Signatur
   #37
 1     1
Hei!

Vi holder å bygge hus nå og planen er å få på plass et utendørs boblebad etterhvert. Har snust litt rundt på noen forhandlere sine sider, men flere av dem opererer kun med pris på forespørsel og da på ett og ett kar. Så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne når det er så mange av dem.

Nå håper jeg noen her på forumet har erfaringer med utendørs boblebad/jacuzzi/spabad og kanskje kan peke oss i retning av noen forhandlere som opererer med fornuftige priser og leverer skikkelige varer Wink

Takk!

Ohliabo; Jeg klarer ikke helt å se hva du skal kunne klage på. Selvsagt kjipt at det slutter å virke like etter at reklamasjonstid er utløpt, men sånn er nå reglene her i Norge.

Hei, flott at noen er fornøyd med Artic spa/Polar bad jeg for min del holder på i disse dager å kjøpe meg nytt bad da det gamle Artic spa badet har stått urørt i 3 år.
Jeg kjøpte mitt bad for 11 år siden betalte den gang over 120000 kr for dette og trodde virkelig at jeg hadde valgt rett. Men det viste seg at det ikke stemte, byttet begge motorene 2 ganger, display 1 gang og lekkasjer er blitt reparert 5 ganger.
Sist gang jeg var i deres butikk i Åsane skulle jeg ha en dyse og en o ring som var defekt, Hun som har ansvar for butikken satt i telefonen og hadde vel ikke så mye tid til kunder selv om jeg hørte at det var en samtale med en venninne hun hadde. Da jeg hadde stått og ventet i 10 minutter greide hun til sist å legge telefonen ned(ikke legge på) hun spurte hva jeg trengte hjelp til og jeg forklarte hva slags deler jeg trengte, før jeg hadde snakket ut sier damen så fint"det hadde vært knall om du heller sender oss en mail hvis du trenger deler" Jeg ble så paff at jeg bare gikk ut av butikken og når jeg kom hjem sendte jeg en mail til innehaver og forklarte hva slags erfaring jeg hadde med butikken i Bergen. Han beklaget hendelsen og spurte hva slags deler jeg trengte, forklarte dette og han lovet å sende dette. Nå er det gått 3 år og ingen deler er kommet og jeg har innsett at dette badet skal vekk og nytt bad fra en annen leverandør skal kjøpes. Litt dumt da jeg har vært en god kunde som har holdt servicer på badet regelmessig hos Polar bad.
Og til sist litt erfaringer med selve badet, de første gangene det sluttet å virke, eller virket med en forferdelig lyd av ene motoren var det ikke noe problem å få dette dekket på garanti, neste gang den andre motoren sa takk for seg fikk jeg også denne på garanti, tredje gangen vi fikk problemer var badet 6 år gammelt (lekkasje) måte vi dekke dette selv og det er helt ok, men fra 6 til 8 året vi hadde dette karet var det ofte defekt, vann lekkasjer, display som ikke tålte vann, lokk som til slutt veide 80 kilo for det trakk vann etc etc. Min erfaring med detteArtic spa/Polar badet var enkelt bytt kar før garantien går ut for etter garanti tid er det mer problemer en gleder med det selv om vi skulle tro at det burde ha en lenger holdbarhet ved tanke på pris og forhandlers påstand om at dette er den beste kvaliteten som markedet kan tilby.
Dette er min erfaring med forhandler og karet, håper andre har bede erfaring en meg..