9,408
15
0
Det lønner seg å innhente pristilbud på hvitevarer fra mange ulike aktører!
899
Bergen
0
Hei,
Da jeg skulle kjøpe hvitevarer til kjøkkenet, fikk jeg pristilbud fra
Kvik, Elkjøp, expert, lefdal, x-tra.no, elprice
Sendte epost med modellnummer på de hvitevarene jeg ønsket.
Prisene jeg fikk varierte med åtte tusen, men elprice var billigst, med x-tra som nr to.
Så det kan være verd sende en mail til elprice.
Jeg handlet med en som heter Daniel på elprice på Sotra, ( vet ikke om han er der ennå.
Har også noen kompiser som har den samme erfaringen.
Men bruk litt tid på å finne ut hva du vil ha, før du kontakter butikkene for pris.
Da jeg skulle kjøpe hvitevarer til kjøkkenet, fikk jeg pristilbud fra
Kvik, Elkjøp, expert, lefdal, x-tra.no, elprice
Sendte epost med modellnummer på de hvitevarene jeg ønsket.
Prisene jeg fikk varierte med åtte tusen, men elprice var billigst, med x-tra som nr to.
Så det kan være verd sende en mail til elprice.
Jeg handlet med en som heter Daniel på elprice på Sotra, ( vet ikke om han er der ennå.
Har også noen kompiser som har den samme erfaringen.
Men bruk litt tid på å finne ut hva du vil ha, før du kontakter butikkene for pris.
Du får det du betaler for... F.eks. LCD tv Toshiba 3030d (nei ikke p, eller WL67ZG som i toppmodellen) de har som regel en pixelfeil, du må bare finne den ;D. Det samme gjelder "alle" varer, det er ikke "selected item" som er nedsatt hos billig-kjeden. Det er som regel de som "akkurat ikke" nådde ned til "b" varer ;)
Men at en kan være heldig, å ha en fungerende modell flere år enn en håpte på ! Ja det kan en. Så da får en ta en avveining... (har gjort det selv, og balanserer )
Når jeg bestillte, måtte de bestille alt fra bosch, borsett fra platetoppen.
Går man inn i en butikk, derimot så har de jo alltid en "bedre" modell enn den du skulle ha, til en "bedre" pris....
Godt å høre at dere tar en tur rundt i forskjellige butikker og sammenlikner tilbud.
Jeg har flere ganger blitt fortalt at "nå har vi rett og slett ingen fortjeneste på dette produktet." Neivel, da har jeg et bedre tilbud på (feks) Expert. Og da viser det seg (merkelig nok) at de likevel kan gå ned litt til
Vi sa tidlig fra oss Elprice - siden forhandleren åpenbart forsøkte å lure oss flere ganger. I starten gikk han høyt ut, og sa ting som vi visste var usant. Når han ble fersket på det, gikk han gradvis nedover i skryt på akkurat det produktet - men holdt de andre produktene (som vi ikke ha kunnskaper om) oppe på samme nivå. Han stolte vi rett og slett ikke på. Dette var ikke "Daniel på Sotra", da, så jeg vil være forsiktig med å si for mye negativt om Elprice siden det selvsagt kan være at vi traff feil person.
Vi kjøpte hos Expert i Åsane til slutt, men det ble ikke en veloverveid beslutning siden det ikke var mulig å direkte sammenligne tilbudene.
I den forbindelse vil jeg advare mot Expert i Åsane, etter at vi i høst har hatt en reklamasjonssak gående. Ismaskin på kjøleskapet sluttet å fungere etter 14 dager, og det var helt umulig å få noe informasjon fra Expert om reparasjon. Til slutt endte vi opp med Google, og fant fram til riktig reparatør, ordnet alt selv og ting ble fikset. Senere i høst begynte det plutselig å dryppe vann ut av kjøleskapet. Det hadde bare sluttet å fungere over natten, og alt i fryseskap/kjøleskap måtte kastes. Reparatøren kunne ikke reparere det, og en returmelding ble sendt Whirlpool som sendte videre til Expert. Men her stoppet det. Jeg ringte Expert daglig i over en måned, mens de til stadighet diktet opp nye ting i telefonen. Jeg fikk høre at de hadde fått nytt fax-nummer, og at lappen derfor ikke hadde kommet frem - men de visste ikke sitt nye fax-nummer. Jeg fikk høre at de IKKE hadde fått nytt fax-nummer, og at alt var Whirlpool sin feil. Jeg fikk høre at de ikke fant oss på PC'en, og at vi derfor ikke kunne ha kjøpt hvitevarene hos dem (fantastisk når man har kjøpt for 60.000,- hos en butikk). Jeg fikk høre at kjøleskapet var kommet og alt var i orden. 3 dager senere hadde de "aldri hørt om dette, har du sagt fra til oss om dette?".
Alt i alt tok det over en måned før Expert gjorde det forbrukerkjøpsloven sier de skal gjøre innen 1 uke. Jeg har eliminert alle andre ledd i prosessen og jeg VET at det var Expert som ikke klarte det.
Jeg har egentlig ikke en dårlig morgen, men... Forrige uke konket forresten ismaskinen igjen på det nye kjøleskapet, nå er det reparert, men vi tør ikke oppbevare noe som helst i fryseren i påvente av at vi våkner enda en morgen med romtemperatur i både fryser og kjøl.
Kanskje litt malplassert denne utblåsningen her, men jeg vil gi et godt råd til deg som opplever en reklamasjon med Expert (Elkjøp er ikke hakket bedre):
Når man gir melding til Expert/Elkjøp/Elprice om en reklamasjon, møt opp i butikken personlig med et ferdigskrevet brev der de bekrefter å ha mottatt informasjon om reklamasjonen - med dato. Tving de til å signere, 1 uke senere trer forbrukerkjøpsloven i kraft og de SKAL ha levert deg erstatning.
Har opplevd på jobben min at dette kan ta mangen dager fra service mann har vært hjemme hos kunde til de faktisk sender faxen inn til butikk. Som regel er butikkene veldig grei å ha med å gjøre når de har disse papirene.
Ellers kan det nevnes som en regel al man får altid best service når man går i butikk med problemene(utfordringene) man har. Ringer man kunde service, så treffer man en eller annen tulling som sitter på et kontor som aldri har tatt i varen man lurer på.