#41
 1,431     Oslo     0
Vi har plukket ut 1-2 greie innlegg som ble bevart og splittet ut masse drama-innlegg som ble fjernet. Denne natten var dessverre fylt med krangling og personangrep fra flere sider/parter av/i saken.

Regner med at denne kranglingen er sovet ut av de respektive sine system og at vi kan diskutere saken slik at den hjelper TS og andre i samme situasjon. Har ikke lyst til å stenge tråden.

Ønsker dere en fortsatt fin helg  Wink
Signatur

   #42
 2     0
Hei!

Liten oppdatering for vår del. DNB har tilbakebetalt beløpet vårt (55300 NOK). Det var en svært enkel prosess, de krevde mailkorrespondansen som ledet opp mot kjøpet, og også at vi fremla "bevis" på at vi hadde forsøkt på egen hånd å komme i kontakt med selger.
  (trådstarter)
   #43
 10     Kristiansand     0
En liten go-nyhet på morrakvisten, 72.650 kr er tilbake på kontoen min! :)
   #45
 3     0
hei, det er litt på siden, men er det noen som har noe erfaring med garantier når produkter ryker og firmaet har gått konkurs?
Kjøpte en smeg-platetopp der 18/5 -12, og nå har den sluttet å fungere, prøvde å ta kontakt med smeg i norge (rikall), men de kunne ikke gjøre noe, for elmax importerte fra utlandet.

hilsen
ida-marie
   #46
 22,342     Akershus     0
Du får ta kontakt med de EL-max har kjøpt dette av, hvis du finner ut av det og "ta" dem. Noe som ikke blir lett å finne dem og så å få dem til å respektere norsk kjøpslov.

Personlig hadde jeg kjøpt noe fra en kvalitetsprodusent hvis dette ikke løste seg raskt og kostnadsfritt.
   #47
 3     0
det er en smeg-platetopp, trodde igrunnen det var kvalitet.
Blir vel vanskelig å spekulere i hvor el-max importerte det fra, og derifra få de til å forholde seg til norske regler.
Store sjanser for elkjøp / expert nestegang.

   #48
 282     Tønsberg     0
Vi har erfaring med hva som skjer hvis et produkt får feil, og selger er konkurs, lagt ned etc.
Vi fikk feil på en oppvaskmaskin fra Elektrolux, selgers firma opphørt, tror det var brann, og at butikken aldri startet opp igjen.
Firma som så på reklamsjon, tok kontakt med Elektrolux Norge, de tilbød ny maskin, faktisk toppmodell, fritt levert og montert på plass.
Så i vårt tilfelle var det nesten bedre at selger var borte, hadde de eksistert hadde vi vel fått samme modell som vi hadde? Tjente faktisk kanskje 2000 kr på dette!
   #49
 1,043     Akershus     0
Finansavtaleloven § 54b:

http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/all/tl-19990625-046-010.html&emne=((%20LOV-1999-06-25-46%20I%20(TITT,DATE))%20%2b%20(%2054b%20I%20PARA%20))&&

"(1) Ved kjøp kan forbrukeren overfor annen kredittgiver enn selgeren gjøre gjeldende de samme innsigelser og pengekrav på grunnlag av kjøpet som han kunne gjøre gjeldende mot selgeren, såfremt kreditten er gitt etter avtale mellom selgeren og kredittgiveren. ..."

Dersom kjøpet er gjort med kredittkort kan du altså rette krav mot kredittkortselskapet. Dersom debetkort er brukt er det vilkårene som styrer. Men mest sannsynlig er det vel betalt via bank?

Sjekk om SMEG har Europagaranti.
   #50
 7,686     Bærum     0
Her er det vel heller Forbrukekjøpsloven som gjelder. Dette er jo en reklamasjonssak.