#11
 3,277     I huset mitt     0
Regner med at trådstarter har sjekket Brukermanualen og ev feilsøking beskrevet der?

  (trådstarter)
   #12
 14     0
Ser TS sin problemstilling, men har ikke gode forslag. Leste på nytt og dette at en får en normal vask etter strøm er fjernet gjør dette til en merkelig feil. Er fylletid luk for vasken som går ok og når den blir avbrutt ?

Kanskje ta av slangen fra kran og sjekke silen ?


Jeg har ikke sjekket kran og sil, da jeg føler at maskinen ikke har problemer med verken tilførsel eller utpumping, men det skader jo ikke å ta en titt.
  (trådstarter)
   #15
 14     0
Hva er da problemet med å melde inn saken som reklamasjon?

Jeg får bare gjenta meg selv:
Det jeg egentlig vil unngå her er at det kommer en tekniker som finner en simpel feil jeg kunne ordnet selv og skriver regninger med gaffel. Alt angående reklamasjoner og garantier har jeg full kontroll på.

Saken er allerede meldt inn og en fagkyndig kommer om 7 virkedager. Har tidligere hatt teknikere på besøk på andre hvitevarer hvor feilen ikke har blitt dekket av garanti og jeg har måttet betale 70% av produktets verdi i kostnader. Derfor spør jeg her om det er noen som har forslag til hva jeg kan sjekke ut i forkant før tekniker kommer.
  (trådstarter)
   #16
 14     1
Kan høres ut som at pressostaten har dårlig kontakt eller at slangen til denne er noenlunde tett.
Denne kan enkelt kalles en nivåføler, og varsler den ikke riktig vann-nivå innen en viss tid, vil maskinen tømme ut alt vannet og gi feilkode eller varsle at den er ferdig.
Det kan også være maskinen fylles for sakte med vann, men tviler litt på at det er problemet.


Har åpnet opp og blåst luft gjennom pressostatslangen nå og sjekka kontakten. Alt der ser ut til å være i orden, og problemet vedvarer...
   #17
 3,277     I huset mitt     0
Hva er da problemet med å melde inn saken som reklamasjon?

Jeg får bare gjenta meg selv:
Det jeg egentlig vil unngå her er at det kommer en tekniker som finner en simpel feil jeg kunne ordnet selv og skriver regninger med gaffel. Alt angående reklamasjoner og garantier har jeg full kontroll på.

Saken er allerede meldt inn og en fagkyndig kommer om 7 virkedager. Har tidligere hatt teknikere på besøk på andre hvitevarer hvor feilen ikke har blitt dekket av garanti og jeg har måttet betale 70% av produktets verdi i kostnader. Derfor spør jeg her om det er noen som har forslag til hva jeg kan sjekke ut i forkant før tekniker kommer.

Med så full kontroll på garanti og reklamasjon, så kan man jo lure på hvorfor det er en slik uvilje å få besøk av tekniker for feilsøking på denne vaskemaskinen?
-Er det noe trådstarter ikke sier her eller er klar over som kan gjøre reklamasjonen litt vanskelig? Cool

   #19
 5,432     Akershus     0
Hva er da problemet med å melde inn saken som reklamasjon?

Jeg får bare gjenta meg selv:
Det jeg egentlig vil unngå her er at det kommer en tekniker som finner en simpel feil jeg kunne ordnet selv og skriver regninger med gaffel. Alt angående reklamasjoner og garantier har jeg full kontroll på.

Saken er allerede meldt inn og en fagkyndig kommer om 7 virkedager. Har tidligere hatt teknikere på besøk på andre hvitevarer hvor feilen ikke har blitt dekket av garanti og jeg har måttet betale 70% av produktets verdi i kostnader. Derfor spør jeg her om det er noen som har forslag til hva jeg kan sjekke ut i forkant før tekniker kommer.

Med så full kontroll på garanti og reklamasjon, så kan man jo lure på hvorfor det er en slik uvilje å få besøk av tekniker for feilsøking på denne vaskemaskinen?
-Er det noe trådstarter ikke sier her eller er klar over som kan gjøre reklamasjonen litt vanskelig? Cool

Det kan da ikke være så vanskelig å forstå? Når man melder inn en feil/garantisak, får man beskjed om at hvis tekniker finner ut at feilen skyldes ting som ikke er relatert til svakhet ved maskinen, risikerer man å sitte med en regning for oppmøte og arbeidstid, som ofte relaterer seg til raske 3 laken. Det er derfor TS gjerne vil forsikre seg om at han så langt det går å eliminere eventuelle feil som ikke skyldes feil på maskinen.
   #20
 3,277     I huset mitt     0
Som regel så står de feilsøkings-metodene som er forventet av forbruker, i brukermanualen.
En titt der gir ofte pekepinn på hva man kan sjekke selv og ev utbedre. Dette gjør produsenten for at forbruker selv kan løse de enkle problemene helt selv uten å koste noe til andre.
De aller fleste skjønner det, men selvsagt er det unntak.

Trådstarter sier at det er ingen hjelp å få i manualen. Alt ser ut til å være iorden, også etter noen gode tilleggstips på dette forum. Da gjenstår det jo bare å tilkalle proff hjelp.


Måten trådstarter skriver innlegget sitert meg, gir meg inntrykk av at det fort kan ligge noe annet bak problemet eller andre grunner til at man unngår å få servicebesøket. Kanskje det er en gryende mistanke hos trådstarter at dette ikke er produksjonsfeil? Eller tidligere historie med verksted/tekniker gir grunn til å tro at dette kan bli vanskelig....
Derav mitt spørsmål (som noen syntes var vanskelig).

Anyways, man kan gjøre slik bergho anbefaler og ta maskinen selv til verkstedet.
-Da sparer man jo dette oppmøtet og tid hjemme for tekniker. Lurer man på om man selv har forårsaket problemet, ja så sparer man i alle fall endel kroner på den måten. Wink