17,869
22
0
Kjøleskap amokk
1,943
0
Dette er vel heilt på grensa til kva som er tillatt av tema her inne, men er så sint på kjøleskapet vårt >:(
Det står berre og tikkar av og på, av og på heile tida. I går holdt det kaldt, men blei varmt i små periodar (med masse klikking før det ga seg). I dag slo vi det av ei stund, for så å slå på, og nå klikkar det uavbrutt, og temp'en der inne er 15 grader.
Har dradd det fram, støvsugd og alt ser normalt ut. Skapet er fire år gammalt.
Kjøper vi nytt nå? ???
Det står berre og tikkar av og på, av og på heile tida. I går holdt det kaldt, men blei varmt i små periodar (med masse klikking før det ga seg). I dag slo vi det av ei stund, for så å slå på, og nå klikkar det uavbrutt, og temp'en der inne er 15 grader.
Har dradd det fram, støvsugd og alt ser normalt ut. Skapet er fire år gammalt.
Kjøper vi nytt nå? ???
Fann også kvitteringa for skapet. Vi kjøpte det for 4 år og 11 månader sidan ;D Er berre å ta kontakt med Elkjøp på tirsdag forstår eg. Fram til den tid får vi leve med lunken melk. Kjøtt og slikt har vi dytta i frysaren.
To kjøleskap røyk innen 5 år. Kompressorfeil på begge - ikke verdt å reparere.
Oppvaskmaskin fikk elektronikkfeil. Ble reparert etter flere forsøk.
Vaskemaskinene er håpløse. De har produsert disse i ti år og ikke rettet designfeil. Dessuten har de dårlig betong og dårlige dørlåser som knekker elektronikken.
Jeg kan ikke skjønne at det er lønnsomt å selge slik dritt som ryker innen fem år.
Lykke til - det kan bli en laaaang og interessant kamp med folket på "kundeservice"... Kjøpte et LCD-Tv i september i fjor - i midten av november gikk det i "radiomodus" - dvs. 0-bilde, bare lyd. Ringte Elkjøp og ble spurt om jeg ville komme til butikken med det eller om de skulle sende servicemann. Jotakk sa jeg, vel vitende om at en 42" i stasjonsvognen - stående - var en lost case ettersom jeg måtte leie bil for å få glaneboksen hjem... "Greit" sa fruen på kundeservice "servicemannen ringer deg innen 48 timer og avtaler nærmere". Kjempegreier tenkte jeg og takket for hjelpen.
73 timer senere var jeg på nytt på tråden til kundeservice ettersom jeg verken hadde sett eller hørt noe til servicemannen. "Hæ?" sa kundeservicemannen "-slike frister har vi ikke, bla, bla... men jeg skal få verkstedet til å ringe deg i løpet av dagen" Lett irritert takket jeg igjen for hjelpen og gav meg til å vente. Men var det noen som ringte? Nope!
Neste kontakt med kundeservice gav meg en svensk dame på råden som med fynd deklamerte at "vi har hatt lite sjukdom og problemer med telefånen, men henger du kvar lite skal jag setta deg øver til nån som kan hjelpa deg" sa hun - før linjen ble død...
Nedles to say var jeg etterhvert rimelig irritert, og ringte opp igjen. Vedkommende som svarte da kjente ikke til verken sykdom, telefontrøbbel eller at de det hele tatt sendte ut servicefolk! Og ut til meg var det uansett utelukket og kjøre - jeg bodde jo så langt unna! Var det et tema da 16000 penger skiftet hender i butikken? Neiiida - da var det samma f*** hvor jeg bodde... Etter ørten mer eller mindre blodtrykkshevende samtaler med kundeservice og div. samarbeidspartnere reagerte til slutt et serviceverksted på Askøy - som Elkjøp samarbeidet med - og sendte folk for å hente Tv'en.
Verkstedet bestillte deler til boxen, som det selvsagt viste seg å være feil på da de omsider kom. Fra Nedreland må vite. Det nærmet seg jul, og både verkstedet og jeg var rimelig desperate etterhvert. Derfor foreslo verkstedmannen at han kunne kontakte Elkjøp slik at jeg kunne hente et nytt TV i stedet for å vente på nytt hovedkort igjen. Men gikk det an? Nope! Elkjøpgjengen mumlet noe om serienummer og noe greier så TVen måtte repareres. MEN de kunne sende et nytt TV til verkstedet slik at de kunne ta deler av det over i mitt! Da var det jeg kapitulerte i stum fortvilelse og sa til verkstedmannen at han fikk ta avgjørelsen på det. Okkesom; jeg fikk faktisk boxen igjen rett før jul, men da måtte jeg pent hente den selv...
Nå - der lot jeg meg rive med og lekset ut nesten hele historien gitt - sorry. Pointet var/er at ikke alt som kommer fra den kanten skal tas for god fisk, og at ting kan ta laaaang tid.
Som sagt; lykke til, og hold oss gjerne orientert om fremdriften...
Peligro
Takk til Peligro: eg skal vere godt rusta og fit for fight når eg ringer Kanskje eg bør sende ein epost også, slik at det ikkje blir diskusjon om tidspunkt for klagen.