Vi har dette gram skapet i stål. Er slettes ikke imponert. Det bråker og vi har hatt feil med det før det var to år gammelt, og som nevnt tidligere er det alt for mye bokser og dill dall i det etter min smak. Jeg har tatt vekk 4-5 bokser, og enda er det mange igjen. Men md kjøleskap kan det slå begge veger. du kan kjøpe to helt like kjøleskap, det ene kan alikevel støye mye mer enn det andre. Samtidig kan man være uheldig med alle slags hvitevarer, enten det er Miele eller Indesit. Men i det store og hele lønner det seg å velge tysk kvalitet.
Jeg hadde heller ikke hatt problemer med å vist tilbudet fra andre el-kjeder. Som selger hadde jeg da lagt meg en god del under dette for å få salget og hindre at kunden gikk videre til neste butikk. Med det er mitt triks.
Når det gjelder LG vaskemaskin med driect drive så er dette vel og bra, men i helsiken så lang tid den bruker på en vask. Jeg irriterer meg den dag i dag over at jeg glemte å sjekke dette før jeg dro den inn i huset. 2.45 timer på en helt vanlig bomullsvask på 60 grader. Nei takke meg til, hadde vaøgt noe annet i dag. Men er veldig god brutto på LG produkter så her er det prutningsmonn....
Kanskje ikke dekket så mye, men jeg har et innspill til siste bit av spørsmålet: "...og hvor bør man handle?"
Etter tidligere nevnte problemer med mitt Whirlpool kjøleskap, kan jeg fortelle at Expert viste seg som ganske vanskelige hva gjelder reklamasjoner. Dette er en lang historie, men det endte opp med at jeg måtte bo uten kjøleskap i en måned. Jeg mener forbrukerkjøpsloven sier max 1 uke, men det var så vanskelig å lese hva som stod der etter at Expert hadde brukt den som dasspapir. Jeg var i kontakt med Expert omtrent hver eneste dag i perioden.
Når det er sagt, og når hele Norges samlede befolkning slås sammen, tipper jeg man har slike erfaringer med alle de store kjedene. MEN, de gir vel også de beste prisene - så man bør vel gjerne legge litt penger i skikkelige varer slik at man unngår reklamasjoner. Det var jammen lurt, det skal jeg jammen gjøre nest gang
Vi har dette gram skapet i stål. Er slettes ikke imponert. Det bråker og vi har hatt feil med det før det var to år gammelt,
Når det gjelder LG vaskemaskin med driect drive så er dette vel og bra, men i helsiken så lang tid den bruker på en vask. Jeg irriterer meg den dag i dag over at jeg glemte å sjekke dette før jeg dro den inn i huset. 2.45 timer på en helt vanlig bomullsvask på 60 grader.
Jeg har et Gram skap jeg også. Det bråker ikke så mye. Har du sjekket at det ikke er noe som gnisser eller skrangler ved/på skapet? Jeg er heller ikke fonøyd med innredningen :(
Vaskemaskinene pleier å bruke ca to timer på en slik vask. AEG bruker noe slikt og de kommer stadig ut som den "reneste" maskinen i tester. Nesten tre timer er drøyt.
Vi har hatt folk til å se på det og de finner ingen feil. Det bare lager generelt støy.
Når det gjelder hvor man bør handle er det forskjellige meninger om dette. Men som regel er det mest å tjene på å handle alt på en plass, da gis mest rabatter. Ofte mer å spare på dette enn å handle en og en ting på tilbud. Dårlig service av Expert, og slik skal det ikke være. Men etter min erfaring, pleier ikke de anre kjedene være et hakk bedre på dette. En skal også få låne et kjøleskap mens man venter på at det andre blir fikset.
Vi skulle kjøpe nye hvitevarer for et par år siden, dvs komfyr, platetopp, oppvaskmaskin og kjøleskap. Fargen (sort) var styrende for oss, og vi startet med å be om billigst mulige pakker uavhengig av merke. Det viste seg at det ble umulig å sammenligne tilbudene, da leverandørene satte opp mange ulike merker. Vi gikk da over til å spesifisere merke (Husqvarna) og type av hvert enkelt apparat. Høyeste totalpris var ca 36000,- (Expert). Til slutt endte vi opp med Lefdal, selv om Elkjøp med sin prisgaranti naturligvis ville levere til samme pris (de er vel egentlig i samme konsern også) OBS tapte på oppløpet. Sluttsummen ble på ca 26000,-. Husqvarna er holdt for å levere bra kvalitet, men de er vel egentlig bare en dyrere versjon av Electrolux. Mulig ny teknologi kommer først i Husqvarna, men det er et tveegget sverd. Vi har hatt to reparasjoner på kjøleskapet; begge dekket av garanti. Har ingen ting å utsette på servicen fra Lefdal i så måte. Er spent på hva som skjer når garantitiden er utløpt...
Har et par Gram kombiskap. Samt også to Frigor frysebokser. De to første ble kjøpt fordi jeg visste de hadde Danfoskomressor. Mener nordiske komponeter kan være bedre enn meget annet. Etter tjue år går fortsatt begge boksen upåklagelig. Aldri hatt noe service på dem. Kjøpte første Gram-skapet for vel ti år siden fordi også dette hadde Danfosmotor. Spurte faktisk om et godt skap med Danfos og ble anbelt Gram. Har aldri hatt problemer med dette. (Er mer interressert i motoren en designet). Siste Gram-skapet er fire år gammelt. Men nå er Danfos ute og motoren erstattet med Elektrolux. Skal rett nok være et veldig miljøriktig skap, men bråker og skriker noe gjæ.....lig. I bruksanvisningen som fulgte står det at man må regne med noe mer støy fordi det inneholder en ny kjølevæske. Og støy er det.
De to første ble kjøpt fordi jeg visste de hadde Danfoskomressor.
Er du klar over at disse kompressorene har brannfarlige startere? Disse er tilbakekalt og må byttes. Danfoss har levert ny og forbedret type til forbrukere. Ta kontakt med dem hvis du ikke har byttet.
Ikke kjent med at disse kompressorene har brannfarlige startere. Kjøpte boksene i 1987. Enda godt at jeg har sentral brannmelder i rommene hvor disse boksene står.
Jeg hadde heller ikke hatt problemer med å vist tilbudet fra andre el-kjeder. Som selger hadde jeg da lagt meg en god del under dette for å få salget og hindre at kunden gikk videre til neste butikk. Med det er mitt triks.
Når det gjelder LG vaskemaskin med driect drive så er dette vel og bra, men i helsiken så lang tid den bruker på en vask. Jeg irriterer meg den dag i dag over at jeg glemte å sjekke dette før jeg dro den inn i huset. 2.45 timer på en helt vanlig bomullsvask på 60 grader. Nei takke meg til, hadde vaøgt noe annet i dag. Men er veldig god brutto på LG produkter så her er det prutningsmonn....
Etter tidligere nevnte problemer med mitt Whirlpool kjøleskap, kan jeg fortelle at Expert viste seg som ganske vanskelige hva gjelder reklamasjoner. Dette er en lang historie, men det endte opp med at jeg måtte bo uten kjøleskap i en måned. Jeg mener forbrukerkjøpsloven sier max 1 uke, men det var så vanskelig å lese hva som stod der etter at Expert hadde brukt den som dasspapir. Jeg var i kontakt med Expert omtrent hver eneste dag i perioden.
Når det er sagt, og når hele Norges samlede befolkning slås sammen, tipper jeg man har slike erfaringer med alle de store kjedene. MEN, de gir vel også de beste prisene - så man bør vel gjerne legge litt penger i skikkelige varer slik at man unngår reklamasjoner. Det var jammen lurt, det skal jeg jammen gjøre nest gang
Vi har utelukkende positive erfaringer med Miele sine hvitevarer.
Topp kvalitet og topp service!
Vi kjøper alle hvitevarer samtidig med at vi bestiller vårt nye kjøkken hos Norema.
Prisene vi får hos Norema er langt under hva Expert, Lefdal Elektromarked, Elkjøp og Elprice kunne tilby oss.
Når man tjener rått på å selge kjøkken er det kanskje litt større vilje til å dumpe prisene på hvitevarene for å få salget?
Vaskemaskinene pleier å bruke ca to timer på en slik vask. AEG bruker noe slikt og de kommer stadig ut som den "reneste" maskinen i tester. Nesten tre timer er drøyt.
Når det gjelder hvor man bør handle er det forskjellige meninger om dette. Men som regel er det mest å tjene på å handle alt på en plass, da gis mest rabatter. Ofte mer å spare på dette enn å handle en og en ting på tilbud.
Dårlig service av Expert, og slik skal det ikke være. Men etter min erfaring, pleier ikke de anre kjedene være et hakk bedre på dette. En skal også få låne et kjøleskap mens man venter på at det andre blir fikset.
Husqvarna er holdt for å levere bra kvalitet, men de er vel egentlig bare en dyrere versjon av Electrolux. Mulig ny teknologi kommer først i Husqvarna, men det er et tveegget sverd. Vi har hatt to reparasjoner på kjøleskapet; begge dekket av garanti. Har ingen ting å utsette på servicen fra Lefdal i så måte. Er spent på hva som skjer når garantitiden er utløpt...