må bare bekalger , hele jobben (ny belg+jobben) koster 2 000 - 225000 kr. kommer enn på hvor lang tid teknnikeren bruker ?
Dersom han bruker så lang tid at det koster 225.000,- vill jeg ha stoppet ham etter noen timer, iallefall slik at det ikke hadde blitt mer enn kr. 100,000,-. ;D
Det er butikk/importør/produsent som må påvise at det er feil bruk. Ikke forbrukeren som må påvise produktfeil. Ref. forbrukerkjøpsloven. Til tross for dette er mange produsenter raske for å forsøke seg på brukerfeil til tross for kjente produktsvakheter.
Jeg tviler dog på at en konstruksjonsfeil eller materialfeil i belgen lar seg påvise uten en omfattende teknisk undersøkelse, og da er det tvil om den norske avdelingen til Miele er i stand til å gjennomfører dette.
Det er nok mulig å lage en svær sak av dette og bruke mye tid og krefter, men er det verdt det?
Når belgen røyk på min Miele (etter mange års hard bruk og trofast tjeneste), bestilte jeg bare belg fra Miele til rundt 750,-. Jeg husker ikke helt hvordan jeg byttet den, men skrur du av topplokket ser du nok til å finne ut hvordan du kommer til belgen. (Tror det innebar å skru av døra).
Det er butikk/importør/produsent som må påvise at det er feil bruk. Ikke forbrukeren som må påvise produktfeil. Ref. forbrukerkjøpsloven. Til tross for dette er mange produsenter raske for å forsøke seg på brukerfeil til tross for kjente produktsvakheter.
Jeg tviler dog på at en konstruksjonsfeil eller materialfeil i belgen lar seg påvise uten en omfattende teknisk undersøkelse, og da er det tvil om den norske avdelingen til Miele er i stand til å gjennomfører dette.
Det er nok mulig å lage en svær sak av dette og bruke mye tid og krefter, men er det verdt det?
Når belgen røyk på min Miele (etter mange års hard bruk og trofast tjeneste), bestilte jeg bare belg fra Miele til rundt 750,-. Jeg husker ikke helt hvordan jeg byttet den, men skrur du av topplokket ser du nok til å finne ut hvordan du kommer til belgen. (Tror det innebar å skru av døra).
Man må regne med at hverken Miele heler ikke de andre merker skal dekke belgskader. De kommer med argumenter som de ikke har bevis på det. Problemet at forbrukeren ikke kan motbevise det Miele mener brukerfeil. Men som ofte så er det forbrukeren som må betale. Jobber man for Miele eller er man en selger/tekniker så er man bevis 100% at det er brukerfeil , eller folk selv som ødelegger sine maskiner som advokt og beltiz mener. Er man forbruker så er det vanskelig å tro eller bli overbevist på teorien fra Miele ( inneklemt klær) eller andre forklaringer som er umulig å bevise, mener jeg. Det beste kan man gjøre hvis man kan det og har tid er å skifte belgen selv. For å slippe det hele kan man kjøpe trygdeforsikring hvis man har råd når man kjøper maskinen først. Belgskade/rift er et kjent problem for Miele og forekommer ofte. Har du Miele så må du regne med at du SOON OR LATER FÅR DU EN ELLER ANNEN TYPE BELGSKADE , men Miele vil ikke innrømme feilen. Sist for de som kommenterte bildende: riften utseende eller riftens type forteller ikke noen ting om skadeårsaken. Å komme med konklusjon basert kun på riftens utseende er bare idioti. Jeg tviler på om forbrukerråder kan gjøre noe i slike saker så lenge Mile kan vurdere og bestemme alt selv. Det er fordi det er mange som får belgskader og de tapper på det og vil ikke innrømmer det.
(beklager....kunne ikke dy meg )
Dette rimer godt med priser jeg også fikk oppgitt, i område 2000kr.
Egne prosjektfilmer på YouTube
jobber du for Miele ?
Dersom han bruker så lang tid at det koster 225.000,- vill jeg ha stoppet ham etter noen timer, iallefall slik at det ikke hadde blitt mer enn kr. 100,000,-. ;D
Hvis den var ment på meg så jobber jeg definitivt ikke for noen som har med hvitevarer å gjøre, faktisk helt i "andre" enden, innen treindustrien.
Egne prosjektfilmer på YouTube
For 225000kr så vil du ha en Miele tekniker "on-location" 24 timer i døgnet frem til høsten - er ikke sikker på at det er verdt det ;D
Jeg tviler dog på at en konstruksjonsfeil eller materialfeil i belgen lar seg påvise uten en omfattende teknisk undersøkelse, og da er det tvil om den norske avdelingen til Miele er i stand til å gjennomfører dette.
Det er nok mulig å lage en svær sak av dette og bruke mye tid og krefter, men er det verdt det?
Når belgen røyk på min Miele (etter mange års hard bruk og trofast tjeneste), bestilte jeg bare belg fra Miele til rundt 750,-. Jeg husker ikke helt hvordan jeg byttet den, men skrur du av topplokket ser du nok til å finne ut hvordan du kommer til belgen. (Tror det innebar å skru av døra).
Vi har akkurat samme prolem W3241. Er det noen som har fått reklamasjonen igjennom?
Man må regne med at hverken Miele heler ikke de andre merker skal dekke belgskader.
De kommer med argumenter som de ikke har bevis på det. Problemet at forbrukeren ikke kan motbevise det Miele mener brukerfeil. Men som ofte så er det forbrukeren som må betale.
Jobber man for Miele eller er man en selger/tekniker så er man bevis 100% at det er brukerfeil , eller folk selv som ødelegger sine maskiner som advokt og beltiz mener. Er man forbruker så er det vanskelig å tro eller bli overbevist på teorien fra Miele ( inneklemt klær) eller andre forklaringer som er umulig å bevise, mener jeg.
Det beste kan man gjøre hvis man kan det og har tid er å skifte belgen selv.
For å slippe det hele kan man kjøpe trygdeforsikring hvis man har råd når man kjøper maskinen først.
Belgskade/rift er et kjent problem for Miele og forekommer ofte. Har du Miele så må du regne med at du SOON OR LATER FÅR DU EN ELLER ANNEN TYPE BELGSKADE , men Miele vil ikke innrømme feilen.
Sist for de som kommenterte bildende: riften utseende eller riftens type forteller ikke noen ting om skadeårsaken. Å komme med konklusjon basert kun på riftens utseende er bare idioti.
Jeg tviler på om forbrukerråder kan gjøre noe i slike saker så lenge Mile kan vurdere og bestemme alt selv. Det er fordi det er mange som får belgskader og de tapper på det og vil ikke innrømmer det.