Ja, det er da ikke rare produksjonskostnaden på en slik belg vil jeg tro, når man ser hvor langt ned de har fått pressa prisene. ca 500kr var da en langt mer vettug pris.
Joda, jeg ser den at det kan praktisk talt være umulig, men med så mange milliarder omdreininger vaskemaskiner tar i verden i løpet av et år, så skjer det! På min Bosch så er det fult mulig at ting kan komme ned mot kanten der. Men det har heldigvis gått bra her de årene den har stått foreløpig.
Kjøpsloven sier at den sterke part (fabrikant/butikk ol) har bevisbyrden ovenfor den svakepart (private forbruker dvs deg) Gå til elkjop og si at du ikke finner deg i å bli behandlet slik. og at det er siste gang du handlere hos de om de ikke rydder opp. Elkjøp pleier å være grei på da det ikke liker å miste kunder.
Kjøpsloven tilsier også at hvis du har brukt vaskemaskinen til det den skal være brukt til ( dvs at du ikke har vasket et knivsett el) så skal vaskemaskinen vare i 5år. (Reklamasjonsrett, som ikke må forveksles med garanti, som er noe som butikk,grosist, fabrikant ol pålegger seg selvutover kjøpsloven. som feks hente garantien til samsung om tvn ryker)
Så veldig kort sagt: hvis ikke Miele/elkjop kan bevise at du har gjort noe galt; ikke la deg av spise med historier om glidelåser,,,en vaskemaskinbelg skal tåle glidelåser eller sammen rullede klær.... SÅ ER DE ERSTATNINGSPLIKTIGE!
Viktig ikke gi deg! stå på krava. vær gjerne en drittsekk om de setter seg på bakbeina, true med avis internett forum alle bekjente tv2 osv....
§ 1. Alminnelig virkeområde.
(1) Loven gjelder kjøp for så vidt ikke annet er fastsatt i lov. For forbrukerkjøp gjelder forbrukerkjøpsloven. For kjøp av fast eiendom gjelder avhendingslova.
Du viser til feil lov. Her gjelder forbrukerkjøpsloven.
Lyden ? jeg mener lyden kom fra maskinen , men min kjære kona som forrestten var hun som insistererte å ha Miele maskin, mener imidlertid at lyden var noen annnet og hadde ikke noen ting med maskinenn å gjøre. så det er mye spekulasjon i denne saken ;D
Kjøpsloven sier at den sterke part (fabrikant/butikk ol) har bevisbyrden ovenfor den svakepart (private forbruker dvs deg) Gå til elkjop og si at du ikke finner deg i å bli behandlet slik. og at det er siste gang du handlere hos de om de ikke rydder opp. Elkjøp pleier å være grei på da det ikke liker å miste kunder.
Kjøpsloven tilsier også at hvis du har brukt vaskemaskinen til det den skal være brukt til ( dvs at du ikke har vasket et knivsett el) så skal vaskemaskinen vare i 5år. (Reklamasjonsrett, som ikke må forveksles med garanti, som er noe som butikk,grosist, fabrikant ol pålegger seg selvutover kjøpsloven. som feks hente garantien til samsung om tvn ryker)
Så veldig kort sagt: hvis ikke Miele/elkjop kan bevise at du har gjort noe galt; ikke la deg av spise med historier om glidelåser,,,en vaskemaskinbelg skal tåle glidelåser eller sammen rullede klær.... SÅ ER DE ERSTATNINGSPLIKTIGE!
Viktig ikke gi deg! stå på krava. vær gjerne en drittsekk om de setter seg på bakbeina, true med avis internett forum alle bekjente tv2 osv....
§ 1. Alminnelig virkeområde.
(1) Loven gjelder kjøp for så vidt ikke annet er fastsatt i lov. For forbrukerkjøp gjelder forbrukerkjøpsloven. For kjøp av fast eiendom gjelder avhendingslova.
Du viser til feil lov. Her gjelder forbrukerkjøpsloven.
Når man ringer Miele eller Riise elektro og fortelller om rift i belg , så får man nesten ikke lov å fortsette og forteller om skaden eller hva som skjedd så får man beskejd momentant at rift i belg ikke er en garanti sak og dekkes ikke . husker da jeg ringte Riise elektro for først gangen så ble jeg fortalt med en gang at dette ikke er en garanti sak og den dama som jeg sankket med på telefon gjentok det nesten 20 ganger. Det hørtes ut som svaremaskin( dette er ikke en garanti sak , dette er ikke en garanti sak ...........) Skal man holder på og forkalrer lover og forskrifter til slike folk ????
Å avvsie alle feil på den belgen på en slik måte, det er i beste fall elendig kundeservice. Man får heller insturere kunden om hva som skal gjøres for at dette skal avgjøres på en rettferdig måte.
Sier som oftest at dårlige produkter henger sammen med dårlig kundeservice. Alltid en fiendtlig innstilling ovenfor kunden uansett årsak/feil. Alt for å ikke ta ansvar når produktene ikke holder mål.
Det der var en nynorsk Miele. Grei instruksjonsvideo, men Mielemaskinene er anderledes. BSH og AEG (og de fleste billigmaskiner) er bygget opp slik.
Det finnes ingen brukermanuall eller video på nettet om Miele eller hvordan belgen skiftes. Konstruksjonen på Miele er vedlig anneleders fra andre modeller og det er vedlig risikablt å pirke med maskinen. Eetter at jeg fjernt belgen så fant jeg ingen skruer/bolter eller knapper eller hva det kan være som kunne løsnes for å åpne fronten ? så jeg må ha en som har peiling og kan gjøre jobben( skifte belgen). I dag var jeg på Elkjøp og den modellen som vi har( W1714) koster 10 000 kr. skal man holder på prikerarbeid med maskinen så mister man garantien , fortalte de på elkjøp da.
Å avvsie alle feil på den belgen på en slik måte, det er i beste fall elendig kundeservice. Man får heller insturere kunden om hva som skal gjøres for at dette skal avgjøres på en rettferdig måte.
Sier som oftest at dårlige produkter henger sammen med dårlig kundeservice. Alltid en fiendtlig innstilling ovenfor kunden uansett årsak/feil. Alt for å ikke ta ansvar når produktene ikke holder mål.
Dessverre skjønner jeg dem. De får sikkert hauger med telefoner om brukerfeil som kranglete folk vil ha dekket.
Maskinen er kvalitet. Slike feil har jeg sett på så å si alle maskiner. Da må alle maskiner være dårlige?
Iphone som er så populært har visst nok hatt et problem med glasset, det ser ikke ut som det har dempet populariteten. Feilen kunne ikke skilles fra brukerfeil.
Selv om 99% er brukerfeil, gir dem ikke noen rett til å avvise det uten videre.
Det som jeg synes er dårlig er at maskiner som Miele som koster langt mer enn de fleste, viser seg å ikke ha noe bedre kvalitet. Jeg kan ikke helt se hva som er brukerfeil jeg. Om skaden skjedde når ting ble lagt i (ble klemt i det døra ble lukka) og den revna rett etter, ja da er det brukerfeil. Skjedde dette under vask av helt vanlige klær, er ikke dette noe kunden kan avverge, fordi det er maskinens konstruksjon som er laget slik at ting kan komme inn der (selvsagt skal det ikke være andre fremmedlegemer der).
Ser man hvordan en belg på en vaskemaskin bøyes og dyttes på av en trommel i hver vask, så kan svakheter i denne faktisk få den til å gå i stykker om den ikke var helt god.
Jeg kjøper ikke iPhone eller andre appleprodukter, både grunnet den generelle kvaliteten og ikke ikke minst den viktigste grunnen, elendig kundeservice. Som jeg sa, dårlige produkter henger ofte sammen med dårlig kundeservice. Vi har jo gang på gang sett hvordan de kontant avviser feil og mangler som i grunn er åpenbare reklamasjonsgrunner. Det hender de gir seg litt etter press. Poenget er ikke at man kan avvsie ting som brukerfeil, når produktet ikke tåler bruk man normalt må forvente at det skal tåle.
Et stykke av tetteleppa er revet bort. Stykket er lokalisert nederst på belgen. Nederst på belgen er der hvor glasset i døra beskytter best/mest under drift. Nederst på bengen er der hvor det er størst sannsynlighet for at det blir værende igjen noe i åpningen. Tetteleppa er utenfor den delen av belgen som får belastning ved drift.
Beklager, kan ikke se at Miele kan komme til en annen konklusjon enn at det her må ha vært yttre påvirkning. Med mindre sårkantene kan indikere en rift eller feil i støpingen.
Joda, jeg ser den at det kan praktisk talt være umulig, men med så mange milliarder omdreininger vaskemaskiner tar i verden i løpet av et år, så skjer det! På min Bosch så er det fult mulig at ting kan komme ned mot kanten der. Men det har heldigvis gått bra her de årene den har stått foreløpig.
§ 1. Alminnelig virkeområde.
(1) Loven gjelder kjøp for så vidt ikke annet er fastsatt i lov. For forbrukerkjøp gjelder forbrukerkjøpsloven. For kjøp av fast eiendom gjelder avhendingslova.
Du viser til feil lov. Her gjelder forbrukerkjøpsloven.
jeg mener lyden kom fra maskinen , men min kjære kona som forrestten var hun som insistererte å ha Miele maskin, mener imidlertid at lyden var noen annnet og hadde ikke noen ting med maskinenn å gjøre.
så det er mye spekulasjon i denne saken ;D
Når man ringer Miele eller Riise elektro og fortelller om rift i belg , så får man nesten ikke lov å fortsette og forteller om skaden eller hva som skjedd så får man beskejd momentant at rift i belg ikke er en garanti sak og dekkes ikke .
husker da jeg ringte Riise elektro for først gangen så ble jeg fortalt med en gang at dette ikke er en garanti sak og den dama som jeg sankket med på telefon gjentok det nesten 20 ganger. Det hørtes ut som svaremaskin( dette er ikke en garanti sak , dette er ikke en garanti sak ...........)
Skal man holder på og forkalrer lover og forskrifter til slike folk ????
Sier som oftest at dårlige produkter henger sammen med dårlig kundeservice. Alltid en fiendtlig innstilling ovenfor kunden uansett årsak/feil. Alt for å ikke ta ansvar når produktene ikke holder mål.
Det finnes ingen brukermanuall eller video på nettet om Miele eller hvordan belgen skiftes.
Konstruksjonen på Miele er vedlig anneleders fra andre modeller og det er vedlig risikablt å pirke med maskinen. Eetter at jeg fjernt belgen så fant jeg ingen skruer/bolter eller knapper eller hva det kan være som kunne løsnes for å åpne fronten ? så jeg må ha en som har peiling og kan gjøre jobben( skifte belgen).
I dag var jeg på Elkjøp og den modellen som vi har( W1714) koster 10 000 kr. skal man holder på prikerarbeid med maskinen så mister man garantien , fortalte de på elkjøp da.
Dessverre skjønner jeg dem. De får sikkert hauger med telefoner om brukerfeil som kranglete folk vil ha dekket.
Maskinen er kvalitet. Slike feil har jeg sett på så å si alle maskiner. Da må alle maskiner være dårlige?
Iphone som er så populært har visst nok hatt et problem med glasset, det ser ikke ut som det har dempet populariteten. Feilen kunne ikke skilles fra brukerfeil.
Det som jeg synes er dårlig er at maskiner som Miele som koster langt mer enn de fleste, viser seg å ikke ha noe bedre kvalitet. Jeg kan ikke helt se hva som er brukerfeil jeg. Om skaden skjedde når ting ble lagt i (ble klemt i det døra ble lukka) og den revna rett etter, ja da er det brukerfeil. Skjedde dette under vask av helt vanlige klær, er ikke dette noe kunden kan avverge, fordi det er maskinens konstruksjon som er laget slik at ting kan komme inn der (selvsagt skal det ikke være andre fremmedlegemer der).
Ser man hvordan en belg på en vaskemaskin bøyes og dyttes på av en trommel i hver vask, så kan svakheter i denne faktisk få den til å gå i stykker om den ikke var helt god.
Jeg kjøper ikke iPhone eller andre appleprodukter, både grunnet den generelle kvaliteten og ikke ikke minst den viktigste grunnen, elendig kundeservice. Som jeg sa, dårlige produkter henger ofte sammen med dårlig kundeservice. Vi har jo gang på gang sett hvordan de kontant avviser feil og mangler som i grunn er åpenbare reklamasjonsgrunner. Det hender de gir seg litt etter press. Poenget er ikke at man kan avvsie ting som brukerfeil, når produktet ikke tåler bruk man normalt må forvente at det skal tåle.
Et stykke av tetteleppa er revet bort.
Stykket er lokalisert nederst på belgen.
Nederst på belgen er der hvor glasset i døra beskytter best/mest under drift.
Nederst på bengen er der hvor det er størst sannsynlighet for at det blir værende igjen noe i åpningen.
Tetteleppa er utenfor den delen av belgen som får belastning ved drift.
Beklager, kan ikke se at Miele kan komme til en annen konklusjon enn at det her må ha vært yttre påvirkning. Med mindre sårkantene kan indikere en rift eller feil i støpingen.
Egne prosjektfilmer på YouTube