#11
 5,188     Østlandet     0
Det er dessverre ikke bare ikea som er dårlige på levering og service.
Kjøpte kjøkken av et selvstendig kjøkkenfirma, ikke kjede.
Fikk de siste frontene idag. Kjøkkenet ble bestilt i juli ifjor.
Jeg har ikke vært "på hils" med disse folkene siste halve året.
Det er lov å bli muggen når service er et fremmedord.
Signatur

   #12
 537     0
Jeg blir sur bare kona foreslår en Ikea-tur jeg, så du har nok all rett til å bli grinete!

Når det gjelder dette med å holde igjen penger, så er vel ikke dette aktuelt på Ikea. Der betaler man vel i kassen for hele kjøkkenet før man går på hentelageret og får beskjed om at halvparten av det du har betalt for ikke er på lager. Det samme gjelder vel for bestilling av benkeplater, man betaler på forhånd? Ikea er ikke dumme de heller, skulle folk betalt etterskuddvis hadde vel halvparten kansellert hele greiene når når de hadde ventet et par uker for mye.

Som sagt før i hundrevis av tråder; Ikea er ofte bra og billig, men servicen suger!
Signatur
   #13
 744     Hønefoss     0

Som sagt før i hundrevis av tråder; Ikea er ofte bra og billig, men servicen suger!
Aldri hatt problemer med servicen jeg, selv ikke ved reklamasjoner på kjøkken og bestilte varer. Selvfølgelig surt at hengsler ikke virker eller en front som ikke har kommet, men de har ordnet opp for meg. Var også veldig deilig å kunne levere tilbake tre år gamle skuffeskinner og et kullfilter som ble bestilt feil (av meg) og har tatt opp plass i skapene hjemme. Utgått fra sortimentet, men likevel fikk jeg pengene tilbake uten å mukke. Har også brukt bytte/returretten flere ganger, aldri vært noe problem.
   #14
 537     0
Joda, det går greit å bytte det meste på Ikea, det skal de ha.

Har bare en del erfaringer med et par kjøkken hvor Ikea har gjort feil med tegnearbeidet.

Hadde bl.a. en benkeplate som brukte en evighet på å komme. Da den endelig kom var det feil mål på den, til tross for at jeg hadde ringt inn og informert om dette. Enden på visa var at jeg fant den benkeplata jeg egentlig skulle ha i billigkroken, med navnet og adressen min på og det hele! Da hadde det gått et par mnd og en del telefonsamtaler.
Signatur
   #15
 5,188     Østlandet     0

Jeg blir sur bare kona foreslår en Ikea-tur jeg, så du har nok all rett til å bli grinete!
Ha-ha... Helt enig!  ;D
Signatur
   #16
 221     Ise     0
Godt å sjå at det ikkje er meg. Bestilt ramsjø hvit i september ikkje fått alt enda.
Ringer kvar 14 dag og seie det er forsinka. Forige gang blei eg så forbanna og sa dei får ringe når dei har dei.
Aldri meir IKEA. Vi har kun hatt trøbbel.

Ikkje får vi låne front heller.

Den som er mest kritisk er kjølehjørne fronten. Vi åpner no døra i pakningen og håper denne ryker så IKEA må bet for rep. For det skal ikkje eg bet for.

Smør deg med tolmodighet. Du får det aldri...
Og om du får det så er eg før deg. Hehe:-D
   #17
 21,481     Enebolig     0
Dere som venter og venter... Krever dere aldri noe fra Ikea? Tar dere det aldri opp med en høflig og bestemt tone at dette er urimelig og krever avslag? Eller er sånt umulig i en så stor butikk?

   #18
 221     Ise     0
Vi har prøvd, men får berre beskjed om at dette taes når vi har fått alle varene.
  (trådstarter)
   #19
 41     Langfjella     0
Er ikke sur lenger, er ikke langsur....  ::)
men venter fremdeles på frontene. Så ja, sjekk lagerstatus ved valg av kjøkkenfront.
Blitt seks måneder nå.....
Mest fasinerende er når IKEA ringer og forteller om ny forsinkelse. Kjedelig jobb å ringe rundt til alle Ramsjø-kundene  ;D .... rimelig ydmyk tone for å si det sånn, får nok MYE kjeft...