16,296    15    5  

Min første og absolutt siste erfaring med KVIK!!

 185     0
Tenkte å dele med dere noen erfaringer jeg har gjort med Kvik og til slutt be om noen råd

I midten av januar bestemte vi oss for at vi ville kjøpe skyvedørsgarderobe til entreen og soverommet vårt hos Kvik.
Vi var i avslutningsfasen av husbyggingen og vi ble fortalt at de hadde 40% rabatt på garderober ut
måneden.

Da vi satt oss ned med ekspeditøren som skulle tegne og ta ordren vår, spesifiserte vi hvordan vi ville at garderoben skulle se ut. Her forklarte vi også flere ganger at vi ville ha dempere. (Ordet vi brukte var stoppere, men samtlige av gangene vi nevnte det, kom det tydelig frem at vi ville ha noe som
tar av for støtet når skyvedøren lukkes mot veggen. Ekspeditøren sa jada og forklarte flere ganger hvordan disse fungerte, og vi ble enige i at det var dette vi ville ha.
Vi bestilte også en montør til å gjøre jobben. Prisen skulle være ca 3500.
For i det hele tatt å sette i gang bestillingen av garderoben skulle Kvik ha 100 % betalt på forhånd. Jeg syns ikke noe om sånt, men kort tid før huset var ferdig og de 40 %'ene i rabatt gjorde at vi hoppet i det. Ca 15 januar betalte vi beløpet og to-tre dager etter var ordren satt i gang.

Ca 6 uker senere kommer varene fra Danmark og vi ringer og ber dem sende montøren.
Han møter opp kl 0900 noen dager senere og setter i gang. Kl 19.15 !! sier han seg ferdig. Her er det han har prestert på alle disse timene:

- Da han kappet taklistene (at skyvedørene kan gå helt inn til veggen) både på soverommet og i hallen ser det ut som han har brukt en sirkelsag, som ikke bare har kappet taklistene, men fortsatt og sagd inn i veggen og taket uten for taklisten. Dette gjelder på begge sider av garderobene på begge rommene.
- Der han, som nevnt, kappet taklistene er det stygge brune og svarte svimerker etter varmen fra sagen. Også her på begge sider og i begge rom.
- Da han satte på plass skinnene i begge rommene kom det flere stygge hakk og sår i veggene på begge sider både ved tak og golv
- Skapet på soverommet er 3.3m bredt og består av en skuffeseksjon på hver sideende og eget rom for hver av oss til å henge klær i på midten. Hattehylle over det hele.
Det er en vegg i midten av skapet som separerer skapdelen hvor vi henger klærene og som har som funksjon å avstive hattehyllen. Denne veggen kom lenger enn nødvendig og måtte kappes ned til riktig høyde. Montøren kappet den 30(!!) cm for kort. Dermed ble den ubrukelig. Resulterte i at han måtte til butikken for å se omde hadde slike på lager. Heldigvis hadde de det. Så der gikk 40 minutter.
- planen var også at jeg senere skulle kjøpe fra kvik en sånn buksehenger som skulle henge på denne midveggen. Men midtveggen er bare festet med to pittesmå vinkler på den ene siden mellom midtveggen og hattehyllen. For at midtveggen skal sitte inntil soveromsveggen brukte han tubeakryl. ingen vinkler her.Tør ikke henge noe bukser eller buksehenger på den veggen nå
- På en eller annen måte har han klart å få masse skraper på takskinnene i begge rommene. Noen mer synlige enn andre, men dog.
- Videre han vært voldsomt klossete der han har bevegd seg rundt med skapvegger og skinner og fått en haug med hakk på andre vegger og i taket på begge rommene. Det ene hakket i taket prøvde han å dekke over selv. Til dette brukte han en grå-beige akryl. Og ikke kunne han sparkle heller. så istedet for et hakk, hadde vi nå et sår i taket større enn hakket og med en annen farge enn det hvite taket.
- Den ene skinnen fikk en svært bulk i seg.
- Når skyvedøren lukkes inntil veggen skal jo de ligge helt parallelt inntil veggen fra øverst til nederst. Men den ene døren i entreen går kun øverste delen av døren helt inntil. Nederst er det en ca 1 cm glipe mellom vegg og dør. Dette er når man HOLDER døren inntil veggen. Fordi, i tillegg, når man lukker døren inntil, renner den tilbake ca 10 cm.
Det er ikke gulvet eller veggen som er skjev, fordi den andre skyvedøren (på dette skapet er det to skyvedører) lukkes perfekt inntil og blir stående.
- Da han satt sammen skuffene, klarte han også å kjøre den ene skruen så hardt inn at den gikk tvers igjennom fra under skuffen og ut i " gulvet" skuffen
- Den ene skyvedøren i entreen monterte han skjevt slik at den stod slik: /    Dette ble fikset ved påpeking

Som om ikke dette var nok:

- Det manglet en skuffe i leveransen
- Det fulgte ingen dempere med i leveransen
- Da jeg nevnte alt dette for et vennepar, som også nettopp har bygd, sa de at Kvik fremdeles hadde 40% kampanje og at de hadde bestilt. Kvik foralte at vi måtte skynde oss å bestille fordi
kampanjen varte kun ut måneden

Vi klagde selvsagt på alle feilene dagen etterpå til daglig leder i butikken. Hun skulle snakke med montøren og gi oss tilbakemelding rett etterpå. Vi måtte ringe flere ganger i nærmere tre uker før vi endelig fikk svar. Da hadde daglig leder flere ganger snodd seg unna pga "kunder" eller "til lunsj" etc. De tre-fire gangene vi fikk tak i henne var hver gang var unnskyldningen noe sånt som at montøren ikke har vært innom butikken ennå, så hun hadde ikke hatt anledning til å snakke med ham. Slå den!

Når vi etterhvert kom i skikkelig kontakt igjen med dem, så var unnskyldningen: "den montøren dere hadde, setter normalt ikke opp garderober, han er mest kjøkkenmontør".

  (trådstarter)
   #1
 185     0
Ble så lang, forrige innlegg, at jeg  delte dem opp.


Hva som er blitt gjort:

Vi sa til KVIK i telefonen at vi ikke hadde noen planer om å betale for monteringen.
Vi fikk dem etterhvert til å komme og se på feilene.

- De ble enige om at de skulle betale kostnaden for at en maler skulle sparkle og male over alle skadene på veggene og takene. De fleste skadene er ordnet nå. Men det er fremdeles hakk og sår i veggen der takskinnene i begge rommene ble presset på plass. Dette er svært tydelig når man åpner skyvedørene

- Takskinnen i entreen ble de enige om å skifte ut. Vi kan ikke ha gjester over å se noe så stygt når vi har bodd her i bare  noen få uker.
De spurte om vi kunne leve med skrapene og sårene på takskinnen på soverommet. Vi sa at vi til nød kunne leve med det mot at vi fikk kompensasjon.

- Den ene gitterskuffen som manglet er ennå ikke kommet og vil sannsynligvis ikke komme før påske
- Demperne vi ble enige med ekspeditøren om at vi skulle ha, finnes ikke. Dvs, det finnes ikke dempere til de dørene vi har bestilt. Det finnes derimot stoppere, som gjør at dørene ikke skal gli tilbake. Dvs dørene smeller like hardt inn i gipsveggen. Vi sa kanskje 5-6 ganger hva vi ville ha. Ekspeditøren skjønte hva vi ville ha, men hverken nevnte at slike ikke kommer til de dørene vi valgte eller at det som de kalte stoppere hadde en helt annen funksjon enn det hun faktisk selv beskrev. Vi HADDE valgt andre dører bare pga muligheten for å få dempere.
-Ei heller disse stopperne har kommet ennå og blir ikke å se ihvertfall før påske.


Jeg er så irritert at jeg har lyst å heve kjøpet av hele driten.
Men madamen har ikke lyst å gå i uker med klærne i esker mens vi finner noe annet.
Dessuten er det så mye merker etter monteringen at andre systemer vil sannsynligvis ikke kunne dekke over det.

Hva muligheter har jeg? Kan jeg kreve kompensasjon? Vi betalte 23000 for bestillingen. Tror ikke jeg klarer å legge alt dette bak meg for under 3000 tilbake pluss at de tar monteringen.
Og hvis ikke de vil gi kompensering, kan jeg faktisk heve kjøpet? Jeg har gitt dem muligheten å rette opp i feilen sin, men jeg mener det som er gjort ikke er godt nok.

Ja, for øvrig, vi har fått tilbud om en kompensasjon: halv pris på monteringen
   #2
 3,387     1
Dette kommer til å irritere deg for all tid. De tre tusen du kan få i kompensasjon vil fort bli borte men skadene vil være der for alltid.

Krev at kjøpet heves/omlevering til et system med dempere og at samtlige skader både på huset og deler som er montert skal repareres fortrinnsvis at skadde deler skal byttes ut.

Jeg vet med meg selv at om en så får slike ting gratis går jeg å irriterer meg over stygge merker og hakk.

At dette var en som til vanlig monterer kjøkken synes jeg høres skremmende ut. Min kjøkkenmotør laget ikke ett eneste merke/skade noe sted og absolutt alt var i perfekt stand. Til og med gjorde han meg oppmerksom på en liten skade jeg ikke hadde oppdaget enda. HTH sin montør i Nordre Vestfold.

Nei, ikke gå for noen kompromiss, du har betalt mye penger for noe du skal ha iett flunk nytt hus. Selvsagt skal det være perfekt uten en ripe.

Jeg har nå bodd i mitt hus en stund og det har blitt noen riper hist og pist, men dem har jeg laget selv og det er noe annet.
   #3
 181     Sandnes     0
Nå har ikke jeg brukt noe Montør fra Kvik, men kjøpte kjøkken der (og monterte selv).
Kjøkkenet i seg selv er helt kjempe. Kvik som leverandør er den verste møkka jeg har vært borti. De leverte feil og mangler gang på gang på gang.
Hvitevarene ble ikke båret inn som vi bestilte, det manglet X antall deler (som jeg da måtte finne utav selv), kjøkkenet ble levert 3 uker for tidlig, og uten instruksjoner. Avfallssystemet passet ikke, etc etc.

Jeg måtte kjøre Horten - Drammen sikkert 5 ganger før jeg hadde fått alt.

Problemet er nok at det er franchise, så hvis det går galt så går det rett på daglig leder. Og det virker som om hvem som helst kan bli daglig leder der.
   #4
 3,387     0
Så når jeg skal pusse opp kjøkkenet til mine foreldre i Horten i sommer kan jeg bare styre unna Kvik,  ;D

Takk for advarselen.
   #5
 181     Sandnes     1

Så når jeg skal pusse opp kjøkkenet til mine foreldre i Horten i sommer kan jeg bare styre unna Kvik,  ;D

Takk for advarselen.


Mulig de er bedre i Moss, men det skal jeg ikke garantere. Kvik Drammen er en søppelsjappe, såpass kan jeg si. På de 6 månedene jeg hadde med dem å gjøre så sluttet forøvrig begge konsulentene jeg snakket med.

Når daglig leder presterer å komme med "ja, men da var det jo ikke VÅR feil da, da var det jo sjåføren", når jeg ikke hadde fått instruksjonene av sjåføren, så sier vel det sitt om kundebehandlingen.

That said; veldig fornøyd meg kjøkkenet da Wink
   #6
 899     Bergen     0
Bedre i Bergen da, der kom daglig leder hjem til meg for å levere noe som manglet i leveransen.
   #7
 181     Sandnes     0

Bedre i Bergen da, der kom daglig leder hjem til meg for å levere noe som manglet i leveransen.


Ja, det er vel som nevnt det som er greia med franchise konsepter; det kommer veldig an på lokalt management. Så jeg advarer i hovedsak mot Drammen Smile

   #8
 1,043     Akershus     0
Kjøpte kjøkken på Lillestrøm for 3 år siden. Der funket alt som det skulle.
   #9
 3,955     0
tidligere kollega kjøpte Kvik. Ingen problemer, verken med leveransen eller kvaliteten... God service også fortalte han...
   #10
 944     Rogaland, Sola     0
Vi har brukt KVIK stavanger til vår leveranse av kjøkken, her av vi bare positive ting og si, takket være daglig leder som i denne butikken er utrolig flink Smile

Derimot i utleie leil har vi kjøpt ikea kjøkken, og kjøpte med montering, de hadde et eget byggfirma de brukte til jobben, jobben ble fort utført men det var noen småfeil som han selv påpekte og skulle selfølgelig fikse opp i. Vi har purret fleeeere ganger, har noe skjedd NEJ!!!(det har gått 3,5mnd)

Unasett hadde jeg fått noen kroner tilbake for feilene så hadde det vært til liten hjelp, pengene er greie der og da men når de er brukt opp er feilen der fremdels og du irritere deg over at di ikke bare fikset det.  Så mitt råd vil være : ikke nøy deg med til avslag i prisen, krev at de rydder helt opp i hele greia! Smile