7,510    2    0  

ROOM Vinderen - styr unna

 17     Moss     0
Bestilte et enkelt stuebord av merket Habitat 21.12.2010. Jeg fikk opplyst at det var ca. 8 uker levering på dette bordet (jeg stusset litt over lev. tiden, men aksepterte allikevell).

Ringte og purret opp bestillingen sist uke.I dag 9.4.2011 har det fremdeles ikke blitt levert (ca. 15 uker siden bestilling) - jeg dro til butikken og første reaksjon var "oi, vi har jo fått inn flere leveringer fra Habitat, så dette forstår jeg ikke". Fikk så opplyst at dette var en svært populær modell og at det var forsinkelser. Litt senere i samtalen kom det frem at det var 4 stk. som sto i kø for denne modellen og at jeg var først. Med andre ord så skal ROOM få meg til å tro at de har solgt kun 3 stk av dette bordet på nesten 4 måneder??

Kundekontakten virket lite interessert og lite engasjert - men de kunne tilby meg utstillingmodellen til 30% rabatt - dette aksepterte jeg ikke da utstillingsmodellen hadde riper og flere flekker som ikke lett kunne taes bort. Jeg avbestillte bordet som lå inne i bestilling tvert og gjorde det klart at jeg ikke var imponert over servicen.

Det som sannsynligvis har skjedd er at orderen min ikke har blitt effektuert og sendt til produksjon. Etter at jeg ringte sist uke har bestillingen blitt lagt inn på nytt (med nye 10 uker leveringstid).

Jeg har forståelse for at de fleste butikkene har leveringstid på varene de selger og at ikke alle leveranser går "knirkefritt". Når jeg betaler "premium" (sannsynligvis overpris) for et produkt så forventer jeg god service - jeg ble ikke informert om at de hadde "forsinkelser", jeg blir sannsynlgivis løyet til av personalet som skylder på sin leverandør (ref. 3 ordre på 4 måneder), samt at kundeservicen er elendig. Dette er ikke akseptabelt og er veldig glad for at jeg ikke la igjen penger i butikken og kommer aldri til å sette mine føtter der igjen.

Mitt råd - styr unna.

   #1
 136     Bergen     0
Ikke enig.

Særegne produkter, hvorav jeg har bestilt en del, har jeg fått ca. rundt anslått leveringstid. Det er rom for feil, og forbedringspotensialet i ditt tilfelle er at du burde fått beskjed når de burde forstått at de ikke kunne levere i henhold til ditt tidsestimat. Desvserre har de en del varer som er vanskelig å finne noe annet sted, så økt konkurranse hadde nok også være en pådriver for bedre service. Men å ligge unna er et råd jeg ikke kommer til å følge.
  (trådstarter)
   #2
 17     Moss     0
Kvaliteten på produktene og sortimentet er OK - har derfor valgt å ikke kommentere dette.

Når de velger å ikke lagerføre noen varer, så må en butikk som ROOM være spesielt påpasselig med sine leveranser - spesielt når varer blir forsinket. Opplevde forsinkelse fra Bolia etter bestilling av spisebord - fikk beskjed om årsaken til forsinket og ny lev. dato. ROOM hverken ringte meg eller kunne gi meg lev. dato på bestillingen (selv etter at jeg ba dem sjekke dette).

Ser ikke ut som jeg er den eneste som har opplevd noe lignende:
http://kuroneko.blogg.no/1298315070_elendig_service_og_4_.html

Det er ikke bare at jeg burde ha fått beskjed når de de ikke kunne levere i henhold til ditt tidsestimat, men forklaringen de gir meg i ettertid (sannsynligvis en løgn) og mangelen på noen forståelse for min situasjon aksepterer jeg ikke. At ROOM har et sortiment som er vanskelig å finne andre steder, er for meg, ingen unnskylding til at de kan oppføre seg som de vil og gi elendig service - det finnes nok av alternativer der ute.