Det er forskjell på lovbrudd og dårlig kundebehandling...
Det som er litt vanskelig med slike diskusjoner er at det som oftest, som her, bare er den ene siden av saken som fremkommer. I tillegg har vi sett mange ganger at diskusjoner starter på litt feil premisser, og at når mer fakta etter hvert kommer frem blir det ikke så krystallklart som det i starten virket som. Derfor er i alle fall jeg litt avventende og litt skeptisk til å starte lynsjingen sånn umiddelbart.
Hva du har rett på etc er som sagt vanskelig å si noe om, men jeg tror - gitt den mailkorrespondansen i starten - at det er fair å si at JKE ikke har vært spesielt flinke på kundebehandling i denne saken. I min verden er det viktig. Aktører som ikke behandler sine kunder OK fortjener ingen kunder, spør du meg. Derfor er det glimrende at du deler dette.
Kjøkken er mange små deler. Mangler alltid noe når jeg monterer. Ofte spesial løsninger etter kundens ønske. Vanskelig å selge eventuelle avbestillinger til andre. Lang leveringstid. kanskje ombestemmer kunde seg etter bestilling. Støtter gjellesvik, det er lett å bli irritert når ting tar lengre tid enn det selger og reklame lover. Tror dette gjelder alle kjøkken leverandører. Selv om selger lover at "vi" aldri leverer feil eller sager feil i kjøkken platen, det gjør bare konkurenten. (Har hørt om en snekker som skar feil 2 ganger på samme kjøkken). (Det tryggeste er vel fabrikk limt?) Det er ofte ikke samsvar mellom forventninger (reklame?) og kundens opplevde virkelighet.
Siste redigering: Sunday, February 9, 2014 2:55:26 PM av jaf
Da har de levert tørkeskapet og det meste andre.... De mangler fortsatt en front, det er feil på benkeplata og de har ikke fuget rundt servantene. Siden de har totalt avvist all form kompensasjon, ikke ville la meg heve kjøpet på tørkeskapet og har en selger det er totalt bortkasta å komunnisere med. Så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Herlig med selskap som gjør alt for kundene sine, og rydder opp i feilene sine....
Da har de levert tørkeskapet og det meste andre.... De mangler fortsatt en front, det er feil på benkeplata og de har ikke fuget rundt servantene. Siden de har totalt avvist all form kompensasjon, ikke ville la meg heve kjøpet på tørkeskapet og har en selger det er totalt bortkasta å komunnisere med. Så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Herlig med selskap som gjør alt for kundene sine, og rydder opp i feilene sine....
Det beste du kan gjøre har du allerede gjort. Å advare andre er mye bedre totalt sett, selv om du ikke tjente noe på det så gir det vel en god følelse at du kanskje kan hindre at andre gjør samme feil? Veldig mange holder kjeft om navn på firmaer og dermed kan disse firmaene fortsette med den dårlige kundebehandlingen sin.
Da har de levert tørkeskapet og det meste andre.... De mangler fortsatt en front, det er feil på benkeplata og de har ikke fuget rundt servantene. Siden de har totalt avvist all form kompensasjon, ikke ville la meg heve kjøpet på tørkeskapet og har en selger det er totalt bortkasta å komunnisere med. Så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Herlig med selskap som gjør alt for kundene sine, og rydder opp i feilene sine....
send mail med bilder av alt som ikke er ok til daglig leder i gjeldende butikk og hold argumentasjonen saklig.
For en del år siden gjennomførte jeg prosjektlederskolen. En ting jeg husker spesielt godt var utsagnet: "en bedrift som aksepterer alle reklamasjoner vil gå konkurs" Jeg sier ikke du har en dårlig sak.. men dette kan være holdningen til JKE lokalt.
Vi hadde en gang en kritisk leveranseproblem med en leverandør på jobb. Vi kom ingen vei med de lokale representantene. Jeg løftet dette til distriktsdirektøren som presenterte problemstillingen til adm.dir i selskapet. Da skjedde det ting...
Du løfter problemet til topps i JKE med link til denne tråden.. Det kalles forbrukermakt.
Styr unna JKE! Kan ikke kundebehandling og enkelte der borte burde ikke hatt lov til å jobbe med kunder. Makan til arroganse og stahet har jeg aldri opplevd. De gjør feil, og nekter for feilene de gjør.
Styr unna JKE! Kan ikke kundebehandling og enkelte der borte burde ikke hatt lov til å jobbe med kunder. Makan til arroganse og stahet har jeg aldri opplevd. De gjør feil, og nekter for feilene de gjør.
For at innlegget ditt skal ha antydning til injurierende kraft bør du belegge det med litt mer beskrivelser og nyanser enn dette.
Hva slags feil har de gjort? Hvordan er de arrogante? Hva nekter de på?
Det som er litt vanskelig med slike diskusjoner er at det som oftest, som her, bare er den ene siden av saken som fremkommer. I tillegg har vi sett mange ganger at diskusjoner starter på litt feil premisser, og at når mer fakta etter hvert kommer frem blir det ikke så krystallklart som det i starten virket som. Derfor er i alle fall jeg litt avventende og litt skeptisk til å starte lynsjingen sånn umiddelbart.
Hva du har rett på etc er som sagt vanskelig å si noe om, men jeg tror - gitt den mailkorrespondansen i starten - at det er fair å si at JKE ikke har vært spesielt flinke på kundebehandling i denne saken. I min verden er det viktig. Aktører som ikke behandler sine kunder OK fortjener ingen kunder, spør du meg. Derfor er det glimrende at du deler dette.
men takk for info om crap forretning. da er JKE ute av bildet
De mangler fortsatt en front, det er feil på benkeplata og de har ikke fuget rundt servantene.
Siden de har totalt avvist all form kompensasjon, ikke ville la meg heve kjøpet på tørkeskapet og har en selger det er totalt bortkasta å komunnisere med. Så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.
Herlig med selskap som gjør alt for kundene sine, og rydder opp i feilene sine....
Det beste du kan gjøre har du allerede gjort. Å advare andre er mye bedre totalt sett, selv om du ikke tjente noe på det så gir det vel en god følelse at du kanskje kan hindre at andre gjør samme feil? Veldig mange holder kjeft om navn på firmaer og dermed kan disse firmaene fortsette med den dårlige kundebehandlingen sin.
send mail med bilder av alt som ikke er ok til daglig leder i gjeldende butikk og hold argumentasjonen saklig.
Jeg sier ikke du har en dårlig sak.. men dette kan være holdningen til JKE lokalt.
Vi hadde en gang en kritisk leveranseproblem med en leverandør på jobb. Vi kom ingen vei med de lokale representantene. Jeg løftet dette til distriktsdirektøren som presenterte problemstillingen til adm.dir i selskapet. Da skjedde det ting...
Du løfter problemet til topps i JKE med link til denne tråden.. Det kalles forbrukermakt.
For at innlegget ditt skal ha antydning til injurierende kraft bør du belegge det med litt mer beskrivelser og nyanser enn dette.
Hva slags feil har de gjort? Hvordan er de arrogante? Hva nekter de på?