#11
 5,111     Sørnorge     0
Da svarer ikke produktet til bestillingen. Da må leverandør ta varen i retur og enten gi pengene tilbake til leasingselskapet (som avslutter avtalen med deg) eller levere en annen maskin som gjør oppgaven den skal gjøre. Leverandør vil antagelig mene at maskinen gjør jobben. Du stiller derfor mye sterkere om du f.eks har en mail hvor det kommer frem at du har bestilt en rask maskin.
Alternativt stå med stoppeklokke og ta tiden på hvor lenge man må vente på denne maskinen. Gjør det samme med en annen maskin. Er forskjellen stor taler også det for at maskinen bruker vesentlig lenger tid enn forventet og bør tas i retur.
Dette er også en type sak som du kan ta opp med leasingselskapet og få dem til å ta kommunikasjonen med leverandør.

I mine 13 år som omreisende IT-konsulent har jeg bare kommet over en kaffemaskin som er verdt mer enn en vannkoker. Den sto hos en av leietagerne ved Ateas hovedkontor frem til ca 2011 og lagde bedre kakao enn bestemor.

  (trådstarter)
   #12
 361     0
Da svarer ikke produktet til bestillingen. Da må leverandør ta varen i retur og enten gi pengene tilbake til leasingselskapet (som avslutter avtalen med deg) eller levere en annen maskin som gjør oppgaven den skal gjøre. Leverandør vil antagelig mene at maskinen gjør jobben. Du stiller derfor mye sterkere om du f.eks har en mail hvor det kommer frem at du har bestilt en rask maskin.
Alternativt stå med stoppeklokke og ta tiden på hvor lenge man må vente på denne maskinen. Gjør det samme med en annen maskin. Er forskjellen stor taler også det for at maskinen bruker vesentlig lenger tid enn forventet og bør tas i retur.
Dette er også en type sak som du kan ta opp med leasingselskapet og få dem til å ta kommunikasjonen med leverandør.

I mine 13 år som omreisende IT-konsulent har jeg bare kommet over en kaffemaskin som er verdt mer enn en vannkoker. Den sto hos en av leietagerne ved Ateas hovedkontor frem til ca 2011 og lagde bedre kakao enn beste

Vi har nå tenkt at å sette timer på en større filterkoker, slik at den står klar tidlig om morgen. Og kanskje spør leverandør om vi heller bytte i en større filterkoker som f.eks. Coffea Queen Mega.
Men det er mye billigere enn maskinen vi har idag - da trenger vi ikke lease men kjøpe den. Håper dem vil godta noe slikt....
   #13
 5,111     Sørnorge     0
Holder du fokus på at maskina er for dårlig i bruk eller ikke samsvarer med kravspekk ved bestilling har du størst sjans for å komme ut av avtalen.
   #14
 4,243     0
Takk for svar. Da er det ingen verdens ting å gjøre med det...?


Begynn med å lese avtalen som er undertegnet, som petterg sier så står det sannsynligvis noe om oppsigelse der. Neste steg er å snakke med firmaet, de aller fleste er interessert i fornøyde kunder.
TSt
   #15
 14,979     0
Men har du spesifisert hvordan du forventer at den skal virke stiller du jo sterkt hvis maskinen ikke oppfører seg slik. Har epost med stor lagerplass som har berget meg mange ganger hvor leverandør har måttet stille opp på noe de har lovet at skal være OK.