3,259
6
0
Enig om vedovn i mars 2013, utgått fra produksjon og kan ikke leveres lengre.
9
Nordland
0
Heisann
Det har oppstått et lite dilemma i renoveringen vår som jeg håper jeg kan få noen mer objektive innspill på enn jeg klarer å komme opp med selv da jeg kjenner jeg er lettere irritert.
Vi har kontrakt med byggfirma for å renovere og bygge ut eneboligen vår. Kontrakten er i størrelsesorden 1,8 millioner kroner, noe som selvfølgelig er mye penger. For å spare inn noen plasser ble vi tidlig enige om noen variabler i kontrakten som gikk på valg av ildsted, fliser etc. slik at vi kunne bestille og kjøpe slikt når det var kampanjer.
som sagt, så gjort, så når dovre hadde kampanje i fjor slo vi til på en peisinnsats med omramming som vi syntes var kjempefin og kom til å passe bra i stua vår. Dette ble formidlet videre (skriftlig) til entreprenør som skulle bestille denne.
Nå har det seg slik at denne ovnen aldri ble bestillt da. Ovnen er nå gått ut av produksjon og er umulig å få tak i. Vi ble selvfølgelig irriterte da vi har gått å gledet oss i nesten et år på å få den flotte ovnen vi ønsket oss, og nå gikk det ikke an lengre. Vi ble enige om å komme å velge ut en ny ovn. Nå er det ikke kampanje, Dovre hadde ikke noen vi syntes var fine, så valget falt på en jøtul denne gangen. Vi fikk pristilbud på mail i dag, og entreprenørs "tilbud" er en prisøkning på 18600,- for å få installert denne ovnen vi har valgt ut nå. I følge veilendende priser var denne Jøtulen 6000,- dyrere enn den vi hadde som førstevalg, så en prisøkning kan nok forsvares, men 18600?
Så er spørsmålet: hva kan vi gjøre? Har vi krav på noe som helst eller sitter vi med skjegget i postkassen? Og sist men ikke minst, er ikke dette en blemme fra entreprenør som de bør strekke seg langt for å rette opp i?
Mvh Ståle
Det har oppstått et lite dilemma i renoveringen vår som jeg håper jeg kan få noen mer objektive innspill på enn jeg klarer å komme opp med selv da jeg kjenner jeg er lettere irritert.
Vi har kontrakt med byggfirma for å renovere og bygge ut eneboligen vår. Kontrakten er i størrelsesorden 1,8 millioner kroner, noe som selvfølgelig er mye penger. For å spare inn noen plasser ble vi tidlig enige om noen variabler i kontrakten som gikk på valg av ildsted, fliser etc. slik at vi kunne bestille og kjøpe slikt når det var kampanjer.
som sagt, så gjort, så når dovre hadde kampanje i fjor slo vi til på en peisinnsats med omramming som vi syntes var kjempefin og kom til å passe bra i stua vår. Dette ble formidlet videre (skriftlig) til entreprenør som skulle bestille denne.
Nå har det seg slik at denne ovnen aldri ble bestillt da. Ovnen er nå gått ut av produksjon og er umulig å få tak i. Vi ble selvfølgelig irriterte da vi har gått å gledet oss i nesten et år på å få den flotte ovnen vi ønsket oss, og nå gikk det ikke an lengre. Vi ble enige om å komme å velge ut en ny ovn. Nå er det ikke kampanje, Dovre hadde ikke noen vi syntes var fine, så valget falt på en jøtul denne gangen. Vi fikk pristilbud på mail i dag, og entreprenørs "tilbud" er en prisøkning på 18600,- for å få installert denne ovnen vi har valgt ut nå. I følge veilendende priser var denne Jøtulen 6000,- dyrere enn den vi hadde som førstevalg, så en prisøkning kan nok forsvares, men 18600?
Så er spørsmålet: hva kan vi gjøre? Har vi krav på noe som helst eller sitter vi med skjegget i postkassen? Og sist men ikke minst, er ikke dette en blemme fra entreprenør som de bør strekke seg langt for å rette opp i?
Mvh Ståle
Det er nå hvertfall litt surt for begge parter, men ikke kun for dere...
Skriver også i INTERIØRbloggen
Det at de har glemt å bestille eller gi deg tilbakemelding, er en helt annen sak.
Skriver også i INTERIØRbloggen