1,296
1
0
Leie av utstyr og muntlig avtale??
68
0
Vi hadde en avtale med en leverandør om å leie utstyr til arbeid rundt huset vårt.
Vi spurte om en pris på 1 mnds leie, men fikk beskjed om avslag i prisen dersom vi ble ferdige før. Vi ble ferdige etter 2 uker pga av lange dager og hjelp ifra familie og ba dem hente utstyret igjen. Dette ble ikke gjort før etter 1 uke, dvs at det stod hos oss i 3 uker før de kom og hentet det.
Etter noen dager dukket det opp en regning på 4 ukers leie på dette. Vi ringte og sendte mail til dem at vi var blitt informert om en reduksjon i pris på dette, siden vi bare brukte halvparten av tiden, og at det var de som sa at det ville bli en reduksjon i pris ved kortere leie.
Nå fikk vi nettopp en kreditnota på 5% avslag i. Noe vi synes er veldig lite!
Hva slags rettigheter har vi på dette? Hvordan kan vi klage på det?
Vi hadde en muntlig avtale.
Vi spurte om en pris på 1 mnds leie, men fikk beskjed om avslag i prisen dersom vi ble ferdige før. Vi ble ferdige etter 2 uker pga av lange dager og hjelp ifra familie og ba dem hente utstyret igjen. Dette ble ikke gjort før etter 1 uke, dvs at det stod hos oss i 3 uker før de kom og hentet det.
Etter noen dager dukket det opp en regning på 4 ukers leie på dette. Vi ringte og sendte mail til dem at vi var blitt informert om en reduksjon i pris på dette, siden vi bare brukte halvparten av tiden, og at det var de som sa at det ville bli en reduksjon i pris ved kortere leie.
Nå fikk vi nettopp en kreditnota på 5% avslag i. Noe vi synes er veldig lite!
Hva slags rettigheter har vi på dette? Hvordan kan vi klage på det?
Vi hadde en muntlig avtale.
Nettopp av denne grunn insisterer vi i Budsjettmaskiner på SKRIFTLIGE avtaler, helst pr mail. Da vet man hva man har å forholde seg til for begge parter. Er det nevnt i telefonsamtale at man kan få 10% rabatt eller at man slipper betale for en pusseskuffe man likevel ikke benytter, så forsøker vi alltid å bekrefte dette i en epost, samt på kontrakten. Som vi normalt insisterer på å sende, få signatur på, og returnert den skriftlige avtalen før maskina kjøres ut. Mye enklere for alle parter å diskutere før man står der med maskina og samtidig skal huske på alle detaljer med sikkerhetsopplæring, betjening av ukjent maskineri og kanskje gi et råd eller tips til kunden på toppen av det hele...
Selvsagt kan misforståelser oppstå likevel, og da er det ofte greit med litt dialog der begge parter er beredt på å gi & få litt i begge retninger