#21
 1,415     Nordpolen     0
Hadde aldri godtatt regning på håndtverkerens udugelighet/tabbe.Det er en grunn til at man leier proffe folk.Har jobbet i håndverksbransjen i ca 35 år, firmaene som jeg har jobbet for har uten unntak dekket mine tabber, enten det har vært vannskader eller knust benketopp. Dette har vært fra små firma til det jeg jobber for nå, der vi er flere tusen ansatte

   #22
 1,735     0
Hadde aldri godtatt regning på håndtverkerens udugelighet/tabbe.Det er en grunn til at man leier proffe folk.Har jobbet i håndverksbransjen i ca 35 år, firmaene som jeg har jobbet for har uten unntak dekket mine tabber, enten det har vært vannskader eller knust benketopp. Dette har vært fra små firma til det jeg jobber for nå, der vi er flere tusen ansatte

Nå kan vel ikke en benketopp eller vannskade sammenlignes med en innstøpt kabel ved et sluk ? Og jeg kan tørre å påstå at alle innleide proffe hadde mest sannsynlig pigget i stykker denne kabelen. Å kalle de udugelige er bare tull fra din side.
   #23
 24,804     Akershus     0
Enig med Mestertomas, mange ville vært uheldig her. Spørsmålet er om slik kabel er såpass påregnelig for en proff at en burde kjørt en kabelsøker før en begynte.

Hvis de fleste håndtverkere hadde kjørt kabelsøk, men ikke denne, så er han kanskje å laste. Dersom slik kabel er "helt utenkelig", så er det et hendelig uhell.

Signatur
   #25
 1,735     0
Enig med Mestertomas, mange ville vært uheldig her. Spørsmålet er om slik kabel er såpass påregnelig for en proff at en burde kjørt en kabelsøker før en begynte.

Hvis de fleste håndtverkere hadde kjørt kabelsøk, men ikke denne, så er han kanskje å laste. Dersom slik kabel er "helt utenkelig", så er det et hendelig uhell.


Prøv en kabelsøker på et badegulv og du vil få en a-ha opplevelse. Den vil slå ut på eksisterende varmekabler, hønsenetting, vannrør og armering.. Sånn var det før i hvert fall. Mulig de har blitt bedre nå.
   #26
 4,202     0
Dette handler som Mestertomas sier om at regningen havner på forbruker uansett. Enten ved at alle oppdrag håndverkerne tar skal koste litt ekstra eller ved at kunder som ikke aksepterer forbehold betaler dyrt for det.