#11
 1     0
I min appen så står romtemperatur på 15oc, noe som er feil. Kan jeg justere termometeret slik at det stemmer med innetemperatur på min stue hvor innerdelen min står?

   #12
 162     0
I min appen så står romtemperatur på 15oc, noe som er feil. Kan jeg justere termometeret slik at det stemmer med innetemperatur på min stue hvor innerdelen min står?

Hei,

For å kontrollere temp.registreringer innedel foretar, tar du en ekstern temp.føler som henges ned langs innedelens høyre side (sett forfra) - da kan du se om temperaturen stemmer overens med det app viser. Er det tilnærmet like målinger mellom ekstern måler og app så kan dette tyde på at området rundt innedelens høyreside er noe kjøligere enn ellers i rommet (ref. app viser 15grader).

En løsning kan være å forlenge romtemperaturføler slik at denne trekkes til innedels venstre side eller lengre unna for å kunne registrere en mer realistisk romtemperatur.

Det er viktig å informere om at det er din forhandler som skal foreta denne jobben med forlengning av romtemp.føler. Det er også slik at andre faktorer som vinduer/dører/dårlig isolasjonsevne i nærheten av innedelen kan påvirke registreringer av romtemperatur.

Håper dette kan være til hjelp selv om svaret kom sent.
Signatur
   #13
 91     0
KKjøpt kaiteki 6600 nå for 4 dager siden, disse temaene, særlig ift. Fjernkontroll og app som er i uSync.

Fortsatt ikke fått ut fingern,Mitsubishi ?
   #14
 1     0
Fikk en Kaiteki 6300 montert her for noen uker siden og legger merke til at temp føleren på den må være feil. Den viser fks 18 grader i appen mens 2 forskjellige analoge temp målere viser 22-23 grader(plassert samme plass som pumpa sin). Veldig fornøyd med pumpa så langt, men dette er svært skuffende for reguleringen fungerer ikke skikkelig og bør ikke være slikt på en toppmodell.

Noen som har samme problem og hvordan har dere løst det evt? Ser en kar ovenfor har samme issue men løsningen er ikke der.
   #15
 162     2
KKjøpt kaiteki 6600 nå for 4 dager siden, disse temaene, særlig ift. Fjernkontroll og app som er i uSync.

Fortsatt ikke fått ut fingern,Mitsubishi ?

Hei stloe,

Vi jobber kontinuerlig med forbedringer av app, fjernkontroll og kommunikasjon mellom disse. Det har vært 2 x oppdatering dette året i MELCloud app. Disse oppdateringene går ut på å gjøre fjernkontrollen og styring via app lik, de er ikke 100% identiske pr idag, men på sikt er dette et tilbud vi ønsker å gi våre brukere.

Har du utfordringer med fjernkontroll og/eller MELCloud (app) så send epost til kundeservice@no.mee.com så kan vi se grundigere på problemstillingen og komme frem til en løsning Smile



Fikk en Kaiteki 6300 montert her for noen uker siden og legger merke til at temp føleren på den må være feil. Den viser fks 18 grader i appen mens 2 forskjellige analoge temp målere viser 22-23 grader(plassert samme plass som pumpa sin). Veldig fornøyd med pumpa så langt, men dette er svært skuffende for reguleringen fungerer ikke skikkelig og bør ikke være slikt på en toppmodell.

Noen som har samme problem og hvordan har dere løst det evt? Ser en kar ovenfor har samme issue men løsningen er ikke der.


Hei Gorpes,
Er disse eksterne temp.målerne plassert på varmepumpens høyre side (sett forfra)? det er på denne siden temp.føler sitter. Du kan se 2-3 stk avlange åpninger på pumpens høyre side - bak disse sitter føleren.
Å ha en temp.differanse på 2-3 grader er normalt siden luften som kommer ut under VP (= varmepumpe) blandes raskt med inneluften.
Tips:
1. er det noen varmekilder f.eks. lys, tv osv. i nærheten av VP høyre side?
- varmekilder kan påvirke VPs temp.føler
2. er det gjenstander som kan hindre sirkulasjon av luft fra VP - f.eks. skap, kommode, en vegg <10cm unna høyreside av VP.
- gjenstander/objekter som er for nærme VP kan hindre sirkulasjon av luftstrøm, dette kan, i noen tilfeller, skape et varmeområde rundt VP. Noe som kan gjøre at temp.føler gir feil registrering av romtemp.
3. sjekk disse åpningene på VPs høyre side ikke er tettet med støv - dette kan skje dersom det er flere personer i huset + evt. dyr.
Håper dette kan hjelpe til en løsning - om ikke det fungerer eller du har flere spm. så send oss en epost på kundeservice@no.mee.com så skal vi gjøre vårt beste for å finne svar/løsning Smile
Signatur
   #16
 3     0
Hei Mitsubishi!

Det er nå 3 år siden dere skrev at dere jobber med å få til sync mellom fjernkontroll og melcloud app. Jeg har nettopp innstallert appen og lurer på hva jeg gjør med fjernkontrollen nå.

Hva er status? Smile