Ikke sant....Skulle jeg hatt bilen i en sånn garasje skulle bilen blitt vasket gullende ren og tørket med bomullspinner - fra topp til tå - før jeg slapp den inn ;D ;D
Jeg har nå enda til gode å se en bil fra oppvarmet garasje som ser værre ut en en hvilken som helst annen bil som har gått gjennom saltsuppe hele vinteren uten å bli vasket og lagret i kald garasje/utendørs.
Ta ambulansene for eksempel, vasser i salt daglig gjennom vinteren, står lagret i varm garasje når de ikke er på veien, og det er ikke mer rust på disse enn andre biler med tilsvarende kjørelengde og alder.
Kjører du en saltvåt bil inn i en varm garasje vil jo vannet fordampe og gjøre saken mye verre. Saltdampen trenger inn steder hvor vannet ellers aldri ville funnet veien. Har sett stygge eksempler på dette.
Hvis du absolutt må ha varme der inne må det iaf være ekstremt god ventilasjon så ikke luftfuktigheten blir for høy.
Jeg har nå enda til gode å se en bil fra oppvarmet garasje som ser værre ut en en hvilken som helst annen bil som har gått gjennom saltsuppe hele vinteren uten å bli vasket og lagret i kald garasje/utendørs.
Ta ambulansene for eksempel, vasser i salt daglig gjennom vinteren, står lagret i varm garasje når de ikke er på veien, og det er ikke mer rust på disse enn andre biler med tilsvarende kjørelengde og alder.
Kan hende du ikke har sett min MB A-klasse 2004 modell som var gått 35 000 km når jeg kjøpte. Stod i varm garasje hos ei eldre dame, rusten fra topp til bunn (lenge leve MB sin rustgaranti og service, kjekt å få hellakkert bil gratis).
Ikke store erfaringsgrunnlaget akkurat men logisk sett bygger jo salt seg opp hvis man bløter og tørker bilen daglig. Og man utsetter jo også bilen for større temperaturskift, dvs skaper mer kondens hist og pist. Jeg tør nok å sette en tier på at en bil i varm garasje ruster vesentlig mer og lettere en en i en kald garasje, eller carport.
Signatur
Ikke fagmann på noe som helst og sender aldri faktura til noen.
Skal man først ha varmepumpe i garasjen, så ville jeg også sørget for å ha fall mot en utvendig eller innvendig sluk. Da kan man vaske bilen innendørs. Det er planen min å få til.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
http://www.ingebrethsen.no/pt70
Slipper bilen inn i garasjen uten foregående vask, motorvask, og underspyling da? :D
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Ta ambulansene for eksempel, vasser i salt daglig gjennom vinteren, står lagret i varm garasje når de ikke er på veien, og det er ikke mer rust på disse enn andre biler med tilsvarende kjørelengde og alder.
Kjører du en saltvåt bil inn i en varm garasje vil jo vannet fordampe og gjøre saken mye verre. Saltdampen trenger inn steder hvor vannet ellers aldri ville funnet veien. Har sett stygge eksempler på dette.
Hvis du absolutt må ha varme der inne må det iaf være ekstremt god ventilasjon så ikke luftfuktigheten blir for høy.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Kan hende du ikke har sett min MB A-klasse 2004 modell som var gått 35 000 km når jeg kjøpte. Stod i varm garasje hos ei eldre dame, rusten fra topp til bunn (lenge leve MB sin rustgaranti og service, kjekt å få hellakkert bil gratis).
Ikke store erfaringsgrunnlaget akkurat men logisk sett bygger jo salt seg opp hvis man bløter og tørker bilen daglig. Og man utsetter jo også bilen for større temperaturskift, dvs skaper mer kondens hist og pist. Jeg tør nok å sette en tier på at en bil i varm garasje ruster vesentlig mer og lettere en en i en kald garasje, eller carport.
Hvorfor er de så rustet?
Fordi de ikke blir vasket!
Skal man først ha varmepumpe i garasjen, så ville jeg også sørget for å ha fall mot en utvendig eller innvendig sluk. Da kan man vaske bilen innendørs. Det er planen min å få til.