4,453    6    0  

Manipulere tempføler på Zibro-pumpe

 37     Steinkjer     0
Noen som vet hvor tempfølern ligger på SC1332-pumpa? (på innedelen)
Tenkte å via en bryter legge inn en fast motstand i tillegg som lurer pumpa til å tro at det er ca 5 grader kaldere enn det er.

Da vil frostprotection-mode kjøre opp til ca 13grader istedet for 8. Mere passelig verkstedtemp det.

Ingen som har funnet ut verdiene til tempfølern i div temperaturer?

   #1
 2,348     Trondheim     0
Mener den sitter i et plastklips til høyre på inndelen. Ser det når støvfilter tas ut. Karakteristikken på motstand lik andre Kina pumper. Google så finner du noen. Sett inn en justerbar motstand.
Signatur
Høst av teori satt ut i praksis.
   #2
 5,188     Østlandet     0

Da vil frostprotection-mode kjøre opp til ca 13grader istedet for 8. Mere passelig verkstedtemp det.
Hvordan gjør du for å slå på frostprotection mode?
Jeg har prøvd et utall ganger iht manualen uten at den går under 17 C.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
   #3
 2,348     Trondheim     0

Noen som vet hvor tempfølern ligger på SC1332-pumpa? (på innedelen)
Tenkte å via en bryter legge inn en fast motstand i tillegg som lurer pumpa til å tro at det er ca 5 grader kaldere enn det er.

Da vil frostprotection-mode kjøre opp til ca 13grader istedet for 8. Mere passelig verkstedtemp det.

Ingen som har funnet ut verdiene til tempfølern i div temperaturer?


Verdiene (Fra en annen ZIBRO) er:
Manipulere tempføler på Zibro-pumpe - zibro_innetemp.jpg - dkt850
Signatur
Høst av teori satt ut i praksis.
   #4
 5,188     Østlandet     0

Da vil frostprotection-mode kjøre opp til ca 13grader istedet for 8. Mere passelig verkstedtemp det.
Hvorfor ikke bare la den gå på 17 C?
Ikke mange kronene å spare på 4 grader.
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
  (trådstarter)
   #5
 37     Steinkjer     0
dkt850: Takker! :D


Hvorfor ikke bare la den gå på 17 C?
Ikke mange kronene å spare på 4 grader.
[/quote]
For det første så får jeg den ikke til å gå når jeg setter den i normal-modus. Hvis det er kaldt i rommet (10grader el.l.) så går den hele tiden å starter og stopper. Vet ikke om det skal være slik, men er andre pumpa jeg har som er slik, og Zibro opplyser om at den kun er ment som tilleggs-oppvarming. Skal man kjøre feilsøking må rommet ha en tempå på mist 18grader bl.a.

For det andre så ønsker jeg ikke å ha 17grader. Blir for varmt hvis man skal gjøre noe.
   #6
 1,126     Østfold     0

dkt850: Takker! :D


Hvorfor ikke bare la den gå på 17 C?
Ikke mange kronene å spare på 4 grader.

For det første så får jeg den ikke til å gå når jeg setter den i normal-modus. Hvis det er kaldt i rommet (10grader el.l.) så går den hele tiden å starter og stopper. Vet ikke om det skal være slik, men er andre pumpa jeg har som er slik, og Zibro opplyser om at den kun er ment som tilleggs-oppvarming. Skal man kjøre feilsøking må rommet ha en tempå på mist 18grader bl.a.

For det andre så ønsker jeg ikke å ha 17grader. Blir for varmt hvis man skal gjøre noe.
[/quote]

Det der har jeg opplevd også. Den går inn i en repeterende avrimings-syklus, siden eneste måten den har for å detektere at avriming er nødvendig er temperaturfølere på innedelen. Den prøver å beregne virkningsgraden på en eller annen måte basert på dissefølerne, og når den blir for dårlig så går den i avriming. Hos meg skjedde det rundt -15 grader utetemp, og ganske kald innetemp (den står i gangen hos meg, der er det kjøligere )