#11
 5,111     Sørnorge     0
Umulig å si hvor det er best og dårligst. Det kan være knall hos naboen din, samtidig som det er umulig å levere brukbart til deg.

Jeg spanderer alltid en telefon til Dinabo når jeg skal bestille linjer et eller annet sted. De sitter på en fantastisk oversikt over hva som finnes av kabler, ledig trådpar/kapasitet og hvem som har best forutsetninger til å levere på disse.

  (trådstarter)
   #12
 256     Sørlandet     0
Takk for gode tilbakemeldinger.


Nextgentel har jeg ingen ting til overs for. Det kan godt være at ting har blitt bedre nå, men makan til ustabilt nett. Jeg hadde det for 8år siden, da jeg "gamet" online spill på det meste. Det er da man virkelig merker forskjell på en stabil linje og en ustabil linje.

Det mest stabile nettet jeg har vært borti er fra Agder breiband - med fiber vil jeg merke. Helt kanon. Og prisen er _veldig_ kundevennlig. Spesielt etter de skulle "sette på plass" Telenor da de kom med "superbredbåndet"(også kald VDSL) ved bruk av kobber. Da dobblet Agder breidband hastigheten og prisen ble stående. For å sammenligne koster 60/60 med Agder breidband 549kr,-  og LOS har "Extream"-linja si med 60/60 for 1699kr,-.

Nå var det nok reklame:DFor ordensskyld har jeg ikke noe med agder breiband å gjøre.

Get har jo veldig mange kunder, så det klart at det er noen "ugler i mosen". Jeg har sjekket med telenor, de kan levere 8mbit inn til hus. Synes det er litt lite dessverre. Telenor koster litt mer enn konkurrenten, men makan til stabil ADSL linje har jeg ikke vært borti..

Fast ip har jeg ikke behov for, har allerede server med fast ip;)

Dypen; Det er helt idiotisk at man ikke kan si opp via mail og kun via telefon med Telenor.
Tror ikke du kan forvente at dem skal legge opp en kabel internt hos deg. De leverer vel bare til inntaket. Resten må du ordne selv? Det er slik jeg har forstått det av en kompis av meg som jobber som bredbåndspatrulje. Eller hadde du en avtale utennom?






   #13
 472     Asker     0
Heldigvis har jeg Get bare en måned til. Makan til ustabil internettleveranse. Hos meg er nettet nede i korte perioder nesten hver dag, og det er grenseløst irriterende.

Tv-signalene er bra her, men nede av og til de også, men kanskje ikke oftere enn man må regne med..
Signatur
  (trådstarter)
   #14
 256     Sørlandet     0
Man har jo angrerett i verstefall...:)


Det som også er av betydning er jo hvor langt man er i fra sentralen osv?


   #15
 368     Skedsmo     0

Dypen; Det er helt idiotisk at man ikke kan si opp via mail og kun via telefon med Telenor.
Tror ikke du kan forvente at dem skal legge opp en kabel internt hos deg. De leverer vel bare til inntaket. Resten må du ordne selv? Det er slik jeg har forstått det av en kompis av meg som jobber som bredbåndspatrulje. Eller hadde du en avtale utennom?


I 1999 hadde jeg linje til kontoret fra Telenor, den ligger der fortsatt. Da hadde jeg modem og ruter på kontoret nede. Jeg tror montøren tok det raskeste og letteste alternativet og samtidig solgte han meg en signalforsterker (tror det var det).

Her er veiviseren og teksten fra Telenor sin hjemmeside.
Først til "Kontakt kundeservice" deretter "Bredbånd" også "Oppsigelse"

Sakset fra Telenor sin hjemmeside:

Oppsigelse

Endring eller oppsigelse av bredbåndsabonnement

For spørsmål om endring/oppsigelse av bredbåndsabonnement, ring kundeservice på 05000. Vi kan ikke endre eller si opp abonnement per e-post.

Signatur
   #16
 368     Skedsmo     0
Testet dette via dinabo.no til nyttbredband.no og fikk følgende svar:

Ditt søk

Du har søkt på adressen: .......... 26A, ...........

Sentral: ..........  Kobberkvalitet: 0,6mm Avstand fra sentralen: 439 m Antall leverandører: 6


Her er to av tilbudene som dukket opp:

NextGenTel Bredbånd 30

Et helt unikt tilbud. Dette er superbredbåndet som gir deg høy hastighet, og bortimot ubegrenset kapasitet, med hele 30mbit. Inkludert trådløse sone og trådløs router, ingen linjeleie. kr. 418

NextGenTel Bredbånd 20

Bestselgeren til NextGenTel. Mye hastighet til en redusert månedspris. Kun hos Nyttbredbånd! kr. 368


Pakke til 368,- holder vel i lange baner ... ?
Signatur
   #17
 557     Sørlandet     0
Har vært Nextgentel kunde i 11 år på 5 forskjellige bosteder i 3 forskjellige landsdeler og bortsett fra varierende kundeservice har jeg nesten bare god erfaring med dem og stabile linjer. Hadde noe nedetid etter et mislykket oppgraderingsforsøk fra adsl til adsl2 men fikk til slutt både dekket ekstrautgifter og redusert abonnementspris videre. Sitter nå på en VDSL-linje som det ikke har vært noe problemer med selv om jeg egentlig bor for langt unna sentralen.

Problemet med nett over telefonlinjen er jo hastighetsbegrensningen, men selv om vi har en kabel fra CanalDigital inn i veggen var det aldri aktuellt for vår del å bytte da vi flytta. De jeg kjenner som har nett fra CanalDigital har det mest ustabile jeg har vært borti og jeg prioriterer stabilitet godt over hastighet,

Get har jeg derimot ikke noen erfaring med

   #18
 1,519     Oslo     0
Jeg har vært Get-kunde i ca 5 år på to adresser (har dog fiber fra Viken Fibernett nå). Tror faktisk ikke linjen var nede en eneste gang på den tiden jeg var kunde. Svært stabilt og jevn hastighet - jeg betalte for 10 Megabit ned, og det var faktisk hva jeg hadde alle gangene jeg sjekket. TV-biten var også upåklagelig. Likte TV-opplegget til Get bedre enn va jeg gjør med Altiboxen jeg har nå. Vet ikke om Get har oppgradert alt av nett i Oslo, det har nok mye å si om man har moderne eller gammelt nett. Svært enkelt å flytte abonnementet med seg om Get har nett dit man flytter til.

De få gangene jeg skulle snakke med kundeservice om noe rigte jeg og la igjen nummer, og så ringte de tilbake etter en stund.
   #19
 81     0
Ser ut som det varier veldig hvor i landet du har vært kunde.

I sameiet jeg bodde i så var vi bundet til Get de to første årene etter blokka var satt opp. Iløpet av de to årene så gikk det nesten ikke en dag uten problemer med både internet og Tv. Så det var en så å si enstemmig avgjørelse å gå over til Altibox når bindingstiden gikk ut (Selv personer 70+ stemte for å kvitte oss med Get, og vi vet jo alle hvor sterkt de fleste 70+ misliker ny teknologi.)

Så jeg fraråder STERKT Get. Kvaliteten var langt under par og det var en ekstrem arroganse hos kundeservicen når du klagte på dem.
   #20
 368     Skedsmo     0

................... jeg prioriterer stabilitet godt over hastighet,



Må si meg enig her!

Jeg må si jeg har erfaring med oppetid på GET sine linjer da jeg har det både på jobb og privat (jeg er online jobb / privat med smartelefon, lesebrett og pc).

Spør jeg naboene om de har problemer med GET er svaret: Det virket bra for 1,5 uke siden da jeg var på nettbanken .... Smile
Signatur