#11
 1,027     1
Legg trekkerør i grøfta.
Kjør på med ICE eller "mobilt bredbånd"; Telenor skal en ha misnt mulig kontakt med....

   #12
 7,686     Bærum     1
Dette innlegget er vel på kanten av det akseptable. En ubegrunnet påstand mot en leverandør er ikke bra. Forøvrig er det interessant at du foreslår trekkerør og samtidig anbefaler trådløst bredbånd.
   #13
 1,027     0
Trekkerøret gir mulighet for å dra inn feks fiber når det kommer i området; eller om en sleger til en gammel bestemor kan hun få inn koppertråd fra Telenor.

Telenor og kundebehandling er vel internett fullt av så jeg skal ikke skrive mye om det; men måtte krangle med de i over 1 år for å fp de til å skjønne at jeg aldri hadde bestillt, mottatt eller brukt fasttelefonabonnement fra de i en komune jeg aldri har vært. De hadde til og med opptak av bestillingen min kunne de fortelle-men å få høre den var visst umulig.
Ellers selger de mer enn gjerene bredbånd og sender regning på det; å faktisk koble opp noe bredbånd derimot var ikke mulig pga gammel kabel i området. Har til dags dato ikke fått igjen det som ble betalt i 2009 for å få bredbånd fra de. Ikke kan de levere heller; og jeg bor midt i en by...
   #14
 7,686     Bærum     0
Det er greit når du grunngir din holdning. Generelle utsagn om spesifikke leverandører synes jeg er en uting. Om man skal gå for mobilt bredbånd er vel avhengig av bruksmønster. Er du på farten er det et klart alternativ. Skal han kun bruke det hjemme bør han sjekke forskjellige tilbud og finne en profil og pris som passer. Hvis TS også skal ha fasttelefon må dette også sees i sammenheng.
   #15
 21,481     Enebolig     0
I motsetning til andre leverandører er Telenor faktisk lett å få tak i når man trenger hjelp. Nå om dagen da, ISDN for ti år siden var et vondt produkt når man trengte hjelp for ti (ja 10) feil fakturaer på rad. Men den stormen har lagt seg.

Hvis det ikke er feil på linjen eller at man løser det med reset av ruter, blir man henvist til Telenoreksperten for 26 kr minuttet. http://www.telenor.no/privat/kundeservice/telenoreksperten/

Det får meg til å lure på hva som egentlig skjer.....Telenor burde selvfølgelig hatt en mer normal pris på spørsmål litt utenom det vanlige.

Jeg har også kranglet mye med Telenor, men hver gang jeg har byttet så har det faktisk blitt verre. Nå er det Telenor igjen, den fungerer (omsider) og jeg holder kjeft.

Jeg synes heller at CD og Viasat (parabol) trenger å tynes.



Men anbefalingen til trådstarter er å bestille fasttelefon og bruke linjen til XDSL.
   #16
 175     0
Sjekket dette tidligere i uken og da fikk jeg opplyst følgende:
- Kabelen får du gratis hos Telenor mot at du selv koster graving av grøfta.
- Tilkobling av telefonlinjen koster 990 uten binding og 199 om du har 12 mnd binding.

Ta kontakt med Telenor sitt senter for nettutbygging på telefon 800 33 122 eventuelt på internett www.telenor.no/nettutbygging
   #17
 1,519     Oslo     0

I motsetning til andre leverandører er Telenor faktisk lett å få tak i når man trenger hjelp. Nå om dagen da, ISDN for ti år siden var et vondt produkt når man trengte hjelp for ti (ja 10) feil fakturaer på rad. Men den stormen har lagt seg.


Enig. Jeg hadde ADSL fra Telenor tidligere og de svært få gangene det var noe krøll var det lett å få tak i de, og de ordnet opp kjapt. Jeg har forsåvidt også gode erfaringer med Get og nå med Viken Fiber. Basert på hvordan det var for ganske mange år siden har jeg derimot lovd meg selv dyrt og hellig at jeg aldri igjen skal være kunde av NextGenTel. Mulig de har blitt bedre, men slik som jeg opplevde de da jeg var kunde er for meg tilstrekkelig til at jeg aldri skal betale en krone til det firmaet igjen. Linjen var fin, men det var omtrent umulig å få sagt den opp og jeg fikk fakturaer i flere måneder etter at jeg hadde sagt opp og levert tilbake modemet.

Nuvel. Andre kan ha gode og dårlige erfaringer med de fleste. Men det er påfallende hvor mye kjappere man kommer gjennom til kundeservice hos Telenor om man ringer fra et bedriftsregistrert nummer - jeg har mobil gjennom jobben og ventetiden er omtrent null på kundeservice der.

   #18
 7,686     Bærum     0
Men det er påfallende hvor mye kjappere man kommer gjennom til kundeservice hos Telenor om man ringer fra et bedriftsregistrert nummer - jeg har mobil gjennom jobben og ventetiden er omtrent null på kundeservice der.
Det er forskjellige kundeservicer for Bedrift og Privat. Det er grunnen til forskjellig responstid. På den annen side er bedriftsabonnent dyrere.
   #19
 1,519     Oslo     0

Det er forskjellige kundeservicer for Bedrift og Privat. Det er grunnen til forskjellig responstid. På den annen side er bedriftsabonnent dyrere.


Klar over det - de setter deg dog over til privatsupporten direkte om det er et privat anliggende (jeg har kontantkort fra Telenor i bilen til motorvarmeren og det må masseres en gang i året for at abonnementet ikke skal dø ut).
   #20
 909     Østfold     0

Sjekket dette tidligere i uken og da fikk jeg opplyst følgende:
- Kabelen får du gratis hos Telenor mot at du selv koster graving av grøfta.
- Tilkobling av telefonlinjen koster 990 uten binding og 199 om du har 12 mnd binding.

Ta kontakt med Telenor sitt senter for nettutbygging på telefon 800 33 122 eventuelt på internett www.telenor.no/nettutbygging


Jeg kjøpte et hus for et år siden hvor det ikke var noen inngående telelinje. Tidligere eier kjøpte seg mobiltelefon og fjernet luftlinjen som kom fra naboen. Da jeg bestilte adsl måtte det altså legges ny linje inn til huset. Dette sørget en underleverandør av telenor for. Det ble en luftlinje der den gamle hadde gått tidligere. Jeg betalte ikke noe for det, kun normale kostnader ved etablering av abonnement.