#61
 3,706     Ringerike     0
Når det gjelder 807/C8 så pass på at svinghjulet er fikset, ellers noe el-feil. Går godt og rimelig i forhold til størrelse. Kjøp C8 versjonen den er rimeligere og du slipper "merce" tillegget på alt av kostnader......Wink
Signatur

   #62
 10,486     Akershus     0

Pajero er bare en stylet terrengbil. Skal du ha suv, så kjøp noe sånt


Jeg er overhodet ikke glad i riskokere, men elsker amerikanere. Dog så er det vel hevet over enhver tvil at terreng egenskapene til Pajen knuser den tyskerbrakka langt ned i støvlene når grusveien slutter! Men som en daglig bruksbil, så er sikkert stjernegrisen en mer komfortabel bil en Pajeroen....

GLn er en stor SUV, den er ikke ment å være noen terrengbil. Pajeroen er slettes ikke så ille, og det har heldigvis skjedd mye siden patrol og pajero for alvor kom på 80-tallet. Med Patrol stoppet det vel litt opp da den nye modellen kom i '98, mens pajero har det skjedd mer med.
Uansett så har den GLn kjøreegenskaper som jeg knapt tror på selv etter å ha kjørt den. Jeg kjørte ikke selv, men satt på med en småchippet GL320 CDI 4matic rundt vålerbanen i fjor, og det var helt hinsides hvordan den kjørte. Den tok raskere runder enn jeg greide i en senket 188 hk 300E med manuelt gir. Det krenget vesentlig mindre også. Det var helt latterlig hvordan det digre beistet tok svingene.



Kvaliteten på bil har jeg aldri brydd meg mest om. Det som betyr noe for meg er følelsen jeg får når jeg setter meg inn og kjører den. Det må være gøy og morsomt. Den følelsen har jeg aldri hatt bak rattet på en riskoker, dog heller ikke i en stjernegris, men jeg har aldri kjørt en merce av den sortsligere arten. M3 og M5 har jeg kjørt og de gir et behagelig glis om munnen i dagevis etter turen. samme med Porsche, Caterham super seven, Subaru Impreza WRC osv osv.


Nå er vel strengt tatt Impreza en riskoker? Poenget er vel uansett at noen biler er lagt for å få frem smilet, mens andre bare er lagt for å få en frem.
Selv etter 8 år og 240.000 km med mercen min, koser jeg meg bak rattet, vel vitende om at det er en tvers gjennom gjennomtenkt bil, ikke bare noe greier som er kastet sammen for å kunne selges billig.

Signatur