#71
 2 987     Akershus     0
Klart det finnes. Som sagt i en annen tråd så så jeg en 9000 i helga som ikke var tectylbehandlet i hele tatt. Holdt seg godt den. Rust er ikke et problem for SAAB mer enn for andre biler.

   #72
 10 486     Akershus     0

Klart det finnes. Som sagt i en annen tråd så så jeg en 9000 i helga som ikke var tectylbehandlet i hele tatt. Holdt seg godt den. Rust er ikke et problem for SAAB mer enn for andre biler.


Det er vel kanskje greit å også kjøpe en bil med et snev av sikkerhetsutstyr?
Signatur
  (trådstarter)
   #73
 8 022     Bærum     0
Frode har et godt poeng.

Har den siste uka vært og sett på mange biler. Frustrerende at biler som annonseres som "rustfri", "strøken" osv viser seg å være ganske langt fra det.

Hvis det skal bli noe bilkjøp overhodet må vi nok senke kravene betraktelig, f.eks virker automat å være et krav som utelukker mange ellers brukbare biler.

Flommer over av folk som selger biler med manuell kasse på rundt 200.000 kjørte km. Som regel må både reg.reim og clutch taes på disse i nærmeste fremtid (med unntak av de fornuftige som har valgt kjede fremfor reim).
Regreim er stort sett kurrant, men clutch tar jeg nok neppe hjemme på gårdsplassen...
   #74
 10 486     Akershus     0
Følger du forslaget mitt, så finner du mange fine med automat, og uten reg.reim Smile

Her har du både fwd og rwd : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48387252&searchclickthrough=true . Her må du nok beregne noe vedlikehold, men der er det i hvert fall godt med plass, bra sikkerhet, og den tar seg frem der du trenger å ta deg frem.
Signatur
   #75
 336     Northwest     0
Registerkedet på min SAAB måtte byttes etter 150t km selv om den er såpass ny at den skal gå klar av veivhusproblematikken så det er ikke sikkert det blir så mye billigere med kjede.
   #76
 544     Nedre Romerike     0

Tja. Finnes det noen igjen som ikke har rustet i stykker?

Av og til. Jeg har kjøpt en for snart 2 år siden. Når budsjettet ditt er på 35k, hadde du hatt 20k til overs til vedlikehold.

Det er vel kanskje greit å også kjøpe en bil med et snev av sikkerhetsutstyr?

Den har ABS, airbag og ikke minst fått nye dekk. Også i mitt tilfelle er det snakk om bil nr 2, derfor synes jeg det er godt nok.
   #77
 10 486     Akershus     0

Registerkedet på min SAAB måtte byttes etter 150t km selv om den er såpass ny at den skal gå klar av veivhusproblematikken så det er ikke sikkert det blir så mye billigere med kjede.


Byttet kjedet på min ved 500.000 km, mest sånn for sikkerhets skyld :-)



Den har ABS, airbag og ikke minst fått nye dekk. Også i mitt tilfelle er det snakk om bil nr 2, derfor synes jeg det er godt nok.


Ja, ABS og Airbag bør være en selvfølge når man handler bruksbil, uansett hvor langt ut i rekka den er.
Signatur

  (trådstarter)
   #78
 8 022     Bærum     0

Følger du forslaget mitt, så finner du mange fine med automat, og uten reg.reim Smile

Her har du både fwd og rwd : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48387252&searchclickthrough=true . Her må du nok beregne noe vedlikehold, men der er det i hvert fall godt med plass, bra sikkerhet, og den tar seg frem der du trenger å ta deg frem.


Ikke dum den. Men litt for dyr desverre...
  (trådstarter)
   #79
 8 022     Bærum     0

Registerkedet på min SAAB måtte byttes etter 150t km selv om den er såpass ny at den skal gå klar av veivhusproblematikken så det er ikke sikkert det blir så mye billigere med kjede.

Det høres ikke normalt ut. De fleste 9-5 går i alle fall 300k km uten problemer med originalkjedet...
   #80
 10 486     Akershus     0

Ikke dum den. Men litt for dyr desverre...


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48269092&searchclickthrough=true


Hvis det "bare" er snakk om bremserør, så er det relativt enkelt å bytte ut med kobber.
Signatur