#51
 10,486     Akershus     0

Fine biler, og nydelig å kjøre på sommerføre. Sommerstid er drift på bakhjulene helt klart det eneste riktige. Men har desverre stått fast for mange ganger i latterlig lite bratte bakker med bakhjulsdrevne på vinterføre. Og vi bor ganske høyt oppe i lia.....


Skikkelige dekk, litt ekstra vekt baki hvis det er vanskelig, og hurtigkjettinger hvis det går helt i vranglås.
Signatur

   #52
 827     Kongsberg     0


Vi har en 2003 modell Getz som bil NR to. Den går som ei klokke om den får drivstoff og oljeskift hvert 3 år. Usikker på om den finnes i automat, men trenger du det for å levere i barnehagen?


Trenger og trenger...Når alt kommer til alt trenger vi ikke to biler heller, men det er noe med hva som gjør hverdagen best mulig.
Når man kun tøffer rundt i køkjøring i lokalmiljøet, inkludert barnehagen, så er automat helt uovertruffent sammenliknet med å sitte å file på førstegiret.


Gode poeng Smile
Signatur
   #53
 379     Lillesand     0
Kan ikke komme på noe i den prisklassen som er godt.

Men vil tilby min sterkeste sympati med Cozmo, og andre som mått være i bisettelse av franskt.

Min foregående bil, en Kangoo 03 4x4, gammel postbil, var så ille det bare kan bli.  Ikke lenge etter overtakelsen, datt tennings coilene etter tur, en, så en til, og da jeg kjente neste var på tur bare bytta jeg begge de 2 gjenværende.. enkelt nok, hadd jo på det tidspunktet lest meg opp om tennings systemet.

Så var det gasspedalen, elektrisk som seg hør og bør i dag. Men det var en kjent feil/problem med disse hos renault.. så dette hadde vært forsøkt fikset tidligere med lite hell, og impedancen var feil i ledningene (visstnok lodda for varmt).

Bærelager til Mellom Aksling utslitt året etter erverv, måtte da skifte hele greia til en viss sum.

noen småting i mellom(bla forstilling), og Nådestøtet kom mens jeg kjørte opp Timenes bakken, og syntes det var litt vel høy vibrasjonslyd i bilen, i det jeg slakket av mot toppen for å svinge av, gikk det mer over i taktfast slag..  Joda, venstre drivknute framme gått til helsikes..  parkerte bilen og tok kontakt med banken for å innløse gjenværende lån.  Nok var nok. 30k+ i verksted utgifter på 2 år er litt mye, når en ikke har vært ute og bulka.

Mye mer fornøyd med Grand Vitara XL7'en jeg har nuh.


Såh.. tenker på å Kjøpe Franskt?  Skygg unna! 


Med mindre det er nytt, og du skal ha det i Max 3-4 år, 5te året har råta satt inn.  Fantastiske biler når de virker.
Signatur
   #54
 10,486     Akershus     0
Nå er ikke jeg heller voldsomt glad i franske biler, men å dømme alle franske etter et møte med en utslitt postbil er kanskje litt i overkant urettferdig? Kangoo er jo ikke akkurat påkostede greier i utgangspunktet heller.
Signatur
   #55
 379     Lillesand     0

Nå er ikke jeg heller voldsomt glad i franske biler, men å dømme alle franske etter et møte med en utslitt postbil er kanskje litt i overkant urettferdig? Kangoo er jo ikke akkurat påkostede greier i utgangspunktet heller.


vet ikke med utslitt men, etter 120,000km bør en vel vente litt pålitelighet, særligt på drivlinja, 2 issues der..

Dette var en postbil fra Nordvestlandet, antar det var en backup bil de hadde i utgangspunktet til de 3 dagene med sleipt føre vinterstid.

Men okke som, Vil vel påstå at jeg ikke er alene om å ha hatt  store, premature problemer med franske biler, i større grad en... stort sett alle andre fabrikanter...  Unntak er muligens Lancia og Alpha Romeo Tongue
Signatur
   #56
 10,486     Akershus     0
Kona kjører post... Det er ikke mye igjen av de bilene der etter noen år.
Signatur
  (trådstarter)
   #57
 8,022     Bærum     0
Virker som utrolig mange har en mandagsbilhistorie, uavhengig av merke. Da sverger man på at man aldri skal ha  det merket igjen. Urasjonelt. Jeg er jo blitt sånn selv også... Den bilen jeg har hatt med minst problemer var en Citroen Xantia.
Xsaraen var et impulskjøp pga latterlig lav pris. Solgte den for det samme jeg kjøpte den for. Hadde jeg gjort bedre research hadde jeg nok skygget unna typen. De franske har sine nykker, men når man går grundig til verks har alle merker sine svakheter og problemer.


pwb
   #58
 2,283     Ski     0
Vi hadde noen Kangoo 4x4 i jobben, har aldri hatt biler med så mye tull, det var noe hele tiden, rett og slett det mest ellendige jeg noen gang har vært borti. Man må ikke blande Renault med PSA biler, det er to helt forskjellige klasser.
   #59
 181     Akershus     0
I prisklassen 35 laken må man enten kunne reparere selv eller være forberedt på å kaste kjærra når noe går galt. Japanske er nok best, men overpriset i forhold til enkelte andre.
Jeg ville sett etter en Ford Mondeo/Focus eller en Renault Laguna/Megane.
Litt større sjanse for trøbbel, men sammenlignet med Toyota o.l får du nyere og sikrere bil.

Den optimale nr 2 bilen er for øvrig en Porsche cab. Tre biler i en: sylskarp sportsbil, deilig cruise bil og transport fra A til B for far når den andre bilen er opptatt...
   #60
 1,016     Hosle     0
Trodde du allerede hadde sikret deg den Subaruen, Cozmo. De er jo kjent for å gå og gå i det uendelige.