#91
 22 342     Akershus     0
Har hatt Ford før. De var helt ok. Jeg kan ikke huske at jeg hadde noe særlig problemer, men det er sikker stor forskjell far modell til modell. For 25 lapper er det vel bare å kjøre til bilen ryker og kjøpe en ny billigbil. Jeg har et godt inntrykk Mondeo, og passer min kjørestil godt.

   #92
 5 995     Finnmark     0
Km standen er en nøkkelfaktor ved kjøp av bruktbil.....
De fleste biler duger bra når de har gått 100000 -200000 km..........selv om vedlikeholdskostnader varierer mye fra bil til bil.....
Men når bilen har rullet over 200000 km da må man forvente mye rart, og noen merker begynner å bli "ulønnsomme " og dyre i drift.........
Signatur
   #93
 10 486     Akershus     0

Km standen er en nøkkelfaktor ved kjøp av bruktbil.....
De fleste biler duger bra når de har gått 100000 -200000 km..........selv om vedlikeholdskostnader varierer mye fra bil til bil.....
Men når bilen har rullet over 200000 km da må man forvente mye rart, og noen merker begynner å bli "ulønnsomme " og dyre i drift.........


Det varierer mye fra bil til bil, men serviceutgiftene er vanligvis høyest mellom 100-150.000, og så begynner de å falle igjen.

Mulig jeg er bortskjemt med mercedeser som går og går, men jeg ser mer på stand enn km.
Signatur
   #94
 5 995     Finnmark     0


Km standen er en nøkkelfaktor ved kjøp av bruktbil.....
De fleste biler duger bra når de har gått 100000 -200000 km..........selv om vedlikeholdskostnader varierer mye fra bil til bil.....
Men når bilen har rullet over 200000 km da må man forvente mye rart, og noen merker begynner å bli "ulønnsomme " og dyre i drift.........


Det varierer mye fra bil til bil, men serviceutgiftene er vanligvis høyest mellom 100-150.000, og så begynner de å falle igjen.

Mulig jeg er bortskjemt med mercedeser som går og går, men jeg ser mer på stand enn km.

.......jeg mener vel egentlig at faren for dyre feil øker,  og noen motorer /girkasser klarer mindre km enn andre....
Signatur
   #95
 5 995     Finnmark     0
Lurer litt på de som etterhvert skal selge Tesla med smørbrødliste med feil som er "forsøkt" utbedret( ja,de sliter med noen "feil").........
Når de selger bilen så kjenner jo selger til feilene, men hva om lading ikke virker optimalt,  inneskjermer av filt(over hjulene) blir ødelagt av snø, eller det begynner å vokse mugg rundt takluke, vannlekkasje i bakluke, småvindu......mm

Er selger ansvarlig i en tidsperiode og/eller kan ny eier kreve heving av kjøp?

NB! Skrev det likegodt her, siden det gjelder bruktbil.....
Signatur
   #97
 2 987     Akershus     0
Lav kilometerstand trenger ikke være noe pluss. Tenk deg et dieseldyr som kun er kjørt til og fra barnehage og butikk. Olja har aldri vært driftsvarm. "Fulgt service" som vil si olja har blitt dårlig kjappere og skiftet sjeldnere. Der har man oppskrift på problemer. Det samme for bensin, men diesel er mer utsatt.

KM-stand, som så mye annet, gir absolutt ingen garantier. Det er falsk trygghet.

  (trådstarter)
   #98
 8 022     Bærum     0
Km-stand trenger ikke være noe problem.
Det som ER et problem, er rust. Mekaniske ting lar seg fikse med nye deler og overhaling. Rust krever mye mere $$ for å fikses - sliping, lakkering, i verste fall nye karosserideler osv.
   #99
 3 139     Vestlandet     0
Det er visst mye fjusking med km-stand iallfall, så en bør ha det i bakhodet og se om bilens tilstand tilsvarer km-standen på instrumentet.
   #100
 744     Verdens navle     0
Greit nok det, men jeg har aldri forstått hvordan man kan se på en bil om den har gått 200000 eller 300000 km.  ???
Signatur