#11
 43     0
Nei ikke på bensinstasjoner
kontakte statoil norge
eller sjekk med vvs førhandler

   #12
 1,110     Oslo / Østfold     0
Bruker glycol  i et varmevekselanlegg. Ikke det at det skal være nødvendig under normal drift. Men går strømmen stopper også sirkulasjonspumpen. Friskluftinntaket til ventilasjonsanlegget måler ca. 1,2 kvm
og står i yttervegg. Like innenfor her er et varmeregister. Midtvinters kan det uten problem komme ned i tretti grader og lavere. Når sirkulasjonen er igang spiller det ingen rolle. Men stopper pumpen....
Jeg har glycolblanding innstilt på 30 grader i anlegget. Glycolen (frostvæske) kjøper jeg på Biltema i 10 liters kanner til rundt 350:-/kanne. Husker ikke blandeforholdet, men den skal tynnes med vann. Bruker forøvrig av samme kannen til mine biler.
   #13
 620     Hordaland     0
Det er et par ting som mange ikke er klar over når det gjelder glykol. Glykoltilsetning i vann reduserer både vannets varmekapasitet, og vannets evne til å ta opp og avgi varme. Jeg husker ikke akkurat hvor mange prosent det er snakk om, men jeg ble i alle fall overrasket over hvor mye det utgjør den gangen jeg leste om dette. Ikke akkurat noen fordel i et varmeanlegg, så prøv å unngå bruk av glykol med mindre det er helt nødvendig.
   #14
 3,997     Oppland     0
med nedstøpte kabler i et garasjegulv hvor det kan bli minusgrader i gulvet ved strømstans blir skadene potensielt så store at noe redusert varmekapasitet på vannet oppveies mange ganger.

Vann har varmeledingsevne på 0.6W/Km
50% glykol har varmeledingevne på 0.39W/Km
30% glykol har varmeledingsevne på 0.45W/Km

Så ja en del forskjell, men det kan oppveies med høyere flow eller høyere temperatur.