11,933
8
0
Pris på montering av baderomsmøbler
29
Sogn og Fjordane
0
Vi er akkurat i boks med baderomsprosjektet, men da jeg fikk regningen i går, holdt jeg på å få sjokk!
På forhånd hadde vi avtalt pris på selve rør-i-rørjobben, og det var innenfor det avtalte.
I tilleg kom selvsagt kostnader til innredning og dusjvegger etc.
Men, posten som holdt på å slå meg i bakken, var montering!!??
Totalt på to bad er monteringen på den nette sum av 22 000!
På bad nummer 1 snakker vi å sette inn et badekar, montere dusjvegg til denne, blandebatteri på dusj og servant, samt innredning.
På bad nummer 2 var det montering av liten innredning, dusjvegger og blandebatteri (montere på det gamle).
Totalt snakker vi 23 timer a kr 550 på rørleggeren, samt 10 timer a 350 for lærling (som i grunn ikke gjorde noe mer fornuftig enn å taste på mobilen sin og prate dritt til den stakkars rørleggeren som jobbet).
Jeg har jo forståelse for at man ikke kan montere gratis, men hadde kanskje forventet en fastpris når prosjektet er såpass stort... og kan man virkelig forvente at KUNDEN midt oppi hele greia, skal ta initiativ til å spørre hvor mye montering koster, og eventuelt forhandle frem noe sånt?
Så nå lurer jeg på om jeg skal si noe til dem (altså, om det er noe vits) eller om jeg bare skal betale den hersens regningen og la det fare...
Jatakk til innspill.
På forhånd hadde vi avtalt pris på selve rør-i-rørjobben, og det var innenfor det avtalte.
I tilleg kom selvsagt kostnader til innredning og dusjvegger etc.
Men, posten som holdt på å slå meg i bakken, var montering!!??
Totalt på to bad er monteringen på den nette sum av 22 000!
På bad nummer 1 snakker vi å sette inn et badekar, montere dusjvegg til denne, blandebatteri på dusj og servant, samt innredning.
På bad nummer 2 var det montering av liten innredning, dusjvegger og blandebatteri (montere på det gamle).
Totalt snakker vi 23 timer a kr 550 på rørleggeren, samt 10 timer a 350 for lærling (som i grunn ikke gjorde noe mer fornuftig enn å taste på mobilen sin og prate dritt til den stakkars rørleggeren som jobbet).
Jeg har jo forståelse for at man ikke kan montere gratis, men hadde kanskje forventet en fastpris når prosjektet er såpass stort... og kan man virkelig forvente at KUNDEN midt oppi hele greia, skal ta initiativ til å spørre hvor mye montering koster, og eventuelt forhandle frem noe sånt?
Så nå lurer jeg på om jeg skal si noe til dem (altså, om det er noe vits) eller om jeg bare skal betale den hersens regningen og la det fare...
Jatakk til innspill.
Antall brukte timer skal være 32, ikke 23...
Er enig i at her burde du ha sjekket pris først. Det er dyrt å betale en håndverker for å skru sammen ting du fint kan skru sammen selv.
Og ja, man forventer at en håndverker som har dette som levebrød er mye raskere enn en ufaglært.
autorisert teleinstallatør (TIA) og ellers en nevenyttig kar
Så det er ikke det som har tatt tid.
Nei, grøss.
"To the best crew any user ever had, this may be the last time we're alltogether, but no matter what the future holds, no matter how far we travel, a part of us.. a very important part, will always remain here on ....-Sky."
Det er vel ikke uvanlig å ta timepris for slike oppdrag, så jeg tror ikke du kan klage på at du ikke fikk fastpris. Dermed bør du finne ut om antall arbeidstimer er rimelig, uten at jeg vet hvem som kan uttale seg om dette.
Hvis du finner ut at timetallet er urimelig, og bestemmer deg for å holde tilbake deler av beløpet, er det viktig at du sier ifra om dette (skriftlig!) så fort som mulig.