www.buymeacoffee.com/thunderdivine Quality Assurance Engineer. 20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer. ---------------------------------------------------
Da fikk jeg endelig tak i firma som pusset opp der de selv skrev i SMS-en at det skal være eget skap til kranen (noe de ikke har installert). Så er spent på om de tar det på sin regning og ikke prøver å snike seg unna. (Renovert til fast pris).
Det avhenger jo om det å montere utekran var med i fastpris. Sto det en utekran der fra før uten at dette er spesifisert så kan en vel ikke regne med at de "retter" feil. Men de burde ha gitt beskjed om avviket uansett.
Det avhenger jo om det å montere utekran var med i fastpris. Sto det en utekran der fra før uten at dette er spesifisert så kan en vel ikke regne med at de "retter" feil. Men de burde ha gitt beskjed om avviket uansett.
Utekran var der fra før. Dem har fjernet delvis gammel kobberrør og montert pex (rør i rør). Gamle rør var tilgjengelig, da disse lå åpent i rommet langs vegger og tak. Etter min mening var dette bakt inn i totalrenovering, da alle rør måtte byttes og rør ble kledd inn.
Hadde dem tatt dette opp underveis hadde det vært en annen sak, men dette har dem ikke gjort.
Det avhenger jo om det å montere utekran var med i fastpris. Sto det en utekran der fra før uten at dette er spesifisert så kan en vel ikke regne med at de "retter" feil. Men de burde ha gitt beskjed om avviket uansett.
Utekran var der fra før. Dem har fjernet delvis gammel kobberrør og montert pex (rør i rør). Gamle rør var tilgjengelig, da disse lå åpent i rommet langs vegger og tak. Etter min mening var dette bakt inn i totalrenovering, da alle rør måtte byttes og rør ble kledd inn.
Hadde dem tatt dette opp underveis hadde det vært en annen sak, men dette har dem ikke gjort.
Hei, Her tenker jeg at du har en god sak. Lykke til !
Liten oppdatering fra min sak. Fikk tak i firma sent i juni og dem sa at de skulle se på saken etter ferien. Nå, snart 2 måneder etter, har dem fortsatt ikke tatt tak i saken og jeg har opprettet kontakt med forsikringsselskapet. Er det noen av dere erfarne som kan referere til vedtaket der det spesifiseres om krav for tilgang for inspeksjon/service av utekraner? Var dette nytt i 2020?
Forsikringsselskapet nevnte også en rettferdig tidsfrist for retting av feilen. Hva kan man si er rettferdig i denne sammenhengen?
Liten oppdatering fra min sak. Fikk tak i firma sent i juni og dem sa at de skulle se på saken etter ferien. Nå, snart 2 måneder etter, har dem fortsatt ikke tatt tak i saken og jeg har opprettet kontakt med forsikringsselskapet. Er det noen av dere erfarne som kan referere til vedtaket der det spesifiseres om krav for tilgang for inspeksjon/service av utekraner? Var dette nytt i 2020?
Forsikringsselskapet nevnte også en rettferdig tidsfrist for retting av feilen. Hva kan man si er rettferdig i denne sammenhengen?
På forhånd takk.
Husker ikke hvor det står, men se for deg et bad ny opppusset til 450k, så monterer du en utekran som ikke er i skap i den ene veggen.
www.buymeacoffee.com/thunderdivine Quality Assurance Engineer. 20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer. ---------------------------------------------------
https://www.ahlsell.no/products/vvs-teknisk-produkter/pex--og-plastror-systemer/pex-ror-i-rorsystemer/5110023/
Quality Assurance Engineer.
20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer.
---------------------------------------------------
Så er spent på om de tar det på sin regning og ikke prøver å snike seg unna. (Renovert til fast pris).
Utekran var der fra før.
Dem har fjernet delvis gammel kobberrør og montert pex (rør i rør). Gamle rør var tilgjengelig, da disse lå åpent i rommet langs vegger og tak.
Etter min mening var dette bakt inn i totalrenovering, da alle rør måtte byttes og rør ble kledd inn.
Hadde dem tatt dette opp underveis hadde det vært en annen sak, men dette har dem ikke gjort.
Hei,
Her tenker jeg at du har en god sak.
Lykke til !
Fikk tak i firma sent i juni og dem sa at de skulle se på saken etter ferien. Nå, snart 2 måneder etter, har dem fortsatt ikke tatt tak i saken og jeg har opprettet kontakt med forsikringsselskapet.
Er det noen av dere erfarne som kan referere til vedtaket der det spesifiseres om krav for tilgang for inspeksjon/service av utekraner? Var dette nytt i 2020?
Forsikringsselskapet nevnte også en rettferdig tidsfrist for retting av feilen. Hva kan man si er rettferdig i denne sammenhengen?
På forhånd takk.
kapsle inn skrudde koblinger så tror ikke det er spesifikke krav til utekran
Husker ikke hvor det står, men se for deg et bad ny opppusset til 450k, så monterer du en utekran som ikke er i skap i den ene veggen.
Våtromsnormen en eller annen plass?
Eller enkelt å greit denne https://dibk.no/regelverk/byggteknisk-forskrift-tek17/15/ii/15-5/
Quality Assurance Engineer.
20 års erfaring innen Teknisk Gummi og Polymer.
---------------------------------------------------
Hva ville dere si er tilstrekkelig med tid for å få ordnet i dette? 1 uke, 2?