#2821
 313     0
Liten update på Android push problem, ny app er i Beta om dagen, kommer nok snart.

Noe helt annet, vet mange som meg har satt opp kamera i SHC, men jeg synes det er tregt og dårlig, spesielt over Internett. Noe triks for å få det kjappere?

Bruker også Hikvision sin App, den er jo veldig kjapp da den går rett på kamera. Så tenker vel å kutte ut kamera fra SHC appen om det ikke blir bedre.

/Frode
Signatur

   #2822
 1,315     Skedsmo     0
Bruker også Hikvision sin App, den er jo veldig kjapp da den går rett på kamera. Så tenker vel å kutte ut kamera fra SHC appen om det ikke blir bedre.


Jeg bruker også Hikvision sin egen app. Mye raskere, god bildekvalitet og mulighet for direkte avspilling av opptak og starte opptak. Dette er egenskaper som nok aldri vil dukke opp i SHC app'en.
Har xComfort potensialfrie brytere tilkoblet alarminngang på Hikvision kamera, slik at jeg kan trigge opptak fra SHC makroer.
Signatur
   #2823
 2     0
Hei

NB: Rookie-alert!

For en uke siden fikk jeg innfallet om å oppgradere SHC. Uten nylig backup. Selvsagt tok den kvelden, og fra hva jeg kunne lese her så trengtes det en reflash, some Eaton bekreftet. Nettopp fått SHC i retur fra Eaton og den er oppe å kjører.

Lastet så opp en gammel backup, men nå ser jeg ingen av mine devices. Er det et enkelt triks her, eller hva er fremgangsmåte nå? Har mange temp-målere og waterguards som jeg gjerne skulle ha lest inn uten måtte sprette av det ene og andre lokket... Er det noen som har noen triks her?

mvh
Ken
   #2824
 313     0
Har du MRF filen da? Har du prøvd å eksportere til SHC fra MRF?
Signatur
   #2827
 14     0
Liten update på Android push problem, ny app er i Beta om dagen, kommer nok snart.

/Frode

Da er Android appen oppdatert og push fungerer igjen.
/Frode



Har hatt push problemer med min tlf (huawei p20 pro) i ei par måner no, men i går kom det en oppdatering til tlf å i dag fungerer push meldinger, ser og app versonen er oppdatert og trur eg.
står v 2.3.1 nå og mener det var 2.3 for noen dager siden.

Så andre som har problem sjekk om der har komt oppdatering på app eller tlf


   #2828
 241     0
Spørsmål.
Nå har shc vært stabil i ca 6 måneder.
Oppdaterte til siste versjon for noen dager siden.
Oppdaget nå at app ikke fungerte fra noen enheter.
Var ikke vanlige error mld men den reagerte bare ikke .
sjekket mrf. Var ip adresse til shc . Men fikk ikke koblet til.
Alle lamper lyste grønt som de skulle.

Måtte ta strømmen på boksen så fungerte det igjen.
Ja KA dere tror? engangs tilfelle eller er vi igang ....igjen.!!
Psst var det ikke sånn at boksen skulle restarte seg selv ved Heng nå?


Det har også kommet oppdaterte apps, både iOS og Android. iOS app fungerer utmerket med alle versjoner.
Flere har rapportert issues med Android app hvis man kjører Android 8. Mulig det er det du opplever.

Det er riktig at SHC vil reboote seg selv hvis SHC instansen henger. Men det gjelder kun SHC instans. Hvis core OS henger vil ikke boksen reboote. Heldigvis er dette ganske sjeldent.



Det er definitivt noe bugg etter siste oppdatering.
4 gang dette skjer hos meg.
Se bilde. Må restarte shc så funker alt igjen ..
Angrer på siste oppdatering nå..skal prøve roolback.

Den store xComfort – SHC – Sensio tråden -  - Runnerboy

Jeg Downgradet for c 4 uker siden , alt har vært stabilt igjen nå Smile
   #2830
 1,315     Skedsmo     0
Noen som har peiling på hva som skjer her?


"Agenda Core" sammenfaller med planner events hos meg.

Hvilke event har du lagt inn i planner på dette tidspunktet? Noen som inkluderer lysene som ble slukket?

Mulig du har noe gammel morro liggende igjen på noen av komponentene som forårsaker dette. I MRF kan du velge "Load default data" til den/de komponentene som oppfører seg unormalt. Jeg hadde en aktuator som jeg hadde brukt tidligere. Gammel konfig data på denne var ikke slettet og den laget litt krøll i den nye installasjonen (blinkende lys).
Signatur