#3073
 19     0
Hei!

Hva pokker gjør jeg feil? Prøver å lage egen dimmer profil.

1. Har fått opprettet en profil i MRF. Dette ser ut til å være OK.
2. Går inn på aktuatoren i MRF og velger denne profilen
3. Går inn og velger Read Current Profile

Men den går ikke inn. Blir da stående på Custom Profile Not Yet Read, og ser ikke den nye profilen min noe sted i SHC ( kun i MRF )



   #3074
 1,315     Skedsmo     0
Hei!

Hva pokker gjør jeg feil? Prøver å lage egen dimmer profil.

1. Har fått opprettet en profil i MRF. Dette ser ut til å være OK.
2. Går inn på aktuatoren i MRF og velger denne profilen
3. Går inn og velger Read Current Profile

Men den går ikke inn. Blir da stående på Custom Profile Not Yet Read, og ser ikke den nye profilen min noe sted i SHC ( kun i MRF )



Etter du velger "Read Current Profile" må du trykke på save nederst på siden.
Mulig du har glemt det.
Signatur
   #3075
 19     0
Hei!

Takk for tips, men det har jeg gjort. Smile
Den saver og sier det er fullført. Men ikke noen ny dimmer profil. Prøver å oppdatere til 2.3.4 og ser om det hjelper.

For det skal ikke være noe mer jeg behøver å gjøre? Jeg har ikke exportert etter at endringer er gjort i MRF, men sånn jeg klarer å lese meg frem til skal ikke det være nødvendig
   #3076
 19     0
En annen ting med denne aktuatoren ( som er grunnen til at jeg begynte med egen dimmeprofil ) er at den slår seg av automatisk etter ca 15 minutter. Pærene som sitter i gløder bare så vidt frem til jeg er på ca 25% så jeg tenkte kanskje dette hadde en sammenheng. Noen som har vært borti dette før?
   #3077
 19     0
En annen ting med denne aktuatoren ( som er grunnen til at jeg begynte med egen dimmeprofil ) er at den slår seg av automatisk etter ca 15 minutter. Pærene som sitter i gløder bare så vidt frem til jeg er på ca 25% så jeg tenkte kanskje dette hadde en sammenheng. Noen som har vært borti dette før?

   #3078
 80     0
Xcomfort SHC

Er det noen som har fått sms varsling til og fungere på den nye platformen til clickatell ? (kontoer som er registrert etter November 2016)
ser den gamle api var http://api.clickatell.com/http/ og for og sende meldinger så var det
https://api.clickatell.com&/http/sendmsg?user=xxxx&password=xxxx&api_id=xxxx&to=xxxx&text=xxxx


men etter det eg klarer og lese meg fram til så bruker clickatell en ny platform som er på ny api https://platform.clickatell.com/messages/http/ og api for den er litt anna, ser ut til og ikkje ha med brukernamn og passord kun api nøkkelen.

HTTP/S://platform.clickatell.com/messages/http/send?apiKey=xxxxxxxxxxxxxxxx==&to=xxxxxxxxxxx&content=Test+message+text

Har prøvd og forandret inne i SHC til nye api og prøvd med og uten brukernamn/pass men ingen lykke med og klare sende sms. Fungerer om prøver og skrive det manuelt inn i en browser og bruke den nye api til Clicktell.





Jeg har en forespørsel til de inne, da jeg ikke får det til å virke, venter på svar.


Har du fått sms til og fungere med clickatell ?



Jeg har holdt på i måneder med de, rett og slett elendig kundeservice etter min mening. Har betalt men ingen hjelp å få. I tillegg ble konto sperret... og de åpner den ikke opp av en eller annen grunn.


Snakket med eaton da ? tror det er softwaren problemer. Etter det eg ser så har clickatell forandret på hvordan api deira fungerer. Som du ser i api så bruker ikkje dei passord og brukernamn lenger, men kun api nøkkelen. Før på den gamle platformen til clikatell så var bruker, pass og api brukt. å i shc trur eg oppsette er for den gamle platformen til clikatell.
Du får ikkje lage nye brukere på den gamle platformen ( har pøvd), men eksisterende brukere trur eg får forsette bruke den, så sms fungerer sikkert med "gamle" kunder (2016 trur eg det var en gang dei kom med nye platformen).
Så regner ikkje med du kan få hjelp frå clikatell siden probleme ligger mest sansynleg i softwaren til shc.


Du er nok inne på noe, men jeg har ikke testet noe da jeg har gitt opp.

For min del er det så at clickatel ikke gjør noen verdens ting. De tullet det til og sperret kontoen for 4 mnd siden. Etter mange "thank you for contacging us. Please send us detaild info" Og det har jeg gjort 3-4 ganger. Men brøhuene takker og ber om mer info. Det er da jeg lurer på om de er imbesile siden det er vanskelig å detaljere mer når kontoen har blitt sperret av clickatel.

Skall ta opp tråden med Eaton en dag får tid til og prioritere den delen, har så masse anna og få laget til. men ska gi den en lyd om får nåke til.



Er det flere som har prøvd og feilet på Clickatell? Evt. fått det til å fungere?
   #3079
 50     Oslo     0
Oppdatering av firmware RCT?
Hmmm, begynner å bi litt bekymret når jeg ikke engang får til dette! Jeg som har 12 stk av dem på vei...
MRF manualen sier så pent at det er bare å ta ut batteriet, koble til via USB og så lastes det en driver "FT230X BASIC UART", alternativt må du gjøre det via device manager manuelt, no sweat! Alt ligger under "other devices", men "other devices" kategorien finnes ikke i Device mgr!
så, jeg kommer liksom ikke videre.
Har prøvd på to forskjellige PC med Win 10 og flere USB kabler.
MRF viser heller ikke noe alternativ som kan hjelpe når jeg ber om å oppdatere firmware. Den venter bare på en gyldig port..

Så, jeg antar det hele er enkelt, men jeg klarer ikke gjennomskue det.

Fokus
   #3080
 339     Nesodden     0
Godt nyttår.


Hva er "Opprett statusforbindelse" og hvordan er funksjonaliteten?

Jeg har en dimmer koblet til SHC og i innstillinger kan jeg slå på og av dette valget, virker som om default er PÅ.
Signatur