#11
 3,277     I huset mitt     0
Tror ikke det er vanlig med pumpe i forgasseren på eks snøfres hvor motoren jo står rett opp og ned og fall fra tanken er godt hele tiden. -Trådstarter sier at den "runde boksen under forgasseren" er full av bensin, noe som indikerer at dette er en vanlig flotør-forgasser. Er normalt 2 dyser i disse forgasserene, tomgang/lavfart og fullgass. En eller begge (inkl kanaler) kan være grodd litt igjen.

Godt tips til slike jobber er å ta forgasseren inn på et rydda bord/avis og følge godt med om pakninger, og spesielt ventilen som flotøren styrer ramler ut når man åpner. -Åpne alltid disse forgasserene med skåla opp/forgasser oppned.

   #12
 419     0
La bare merke til at det ble nevnt at forgasser var full av bensin, det skal den jo ikke være.
Det er ett visst nivå det skal være med bensin i forgasseren.
Sjekk og om flottøren har noe væske i seg (rist på den). (tror dog ikke dette er grunnen til startvanskene).
Der holder jeg mere på gjenngroing/skit i forgasseren.
   #13
 3,277     I huset mitt     0
La bare merke til at det ble nevnt at forgasser var full av bensin, det skal den jo ikke være.
Det er ett visst nivå det skal være med bensin i forgasseren.
Sjekk og om flottøren har noe væske i seg (rist på den). (tror dog ikke dette er grunnen til startvanskene).
Der holder jeg mere på gjenngroing/skit i forgasseren.

Kremt.... det var vel jeg som sa "full av bensin", trådstarter sa bare at det var bensin i den så vil tro at nivået nok er ok.
Men, lurt å sjekke flotøren også når man plukker opp forgasser.