Starteren som står på motoren kan jeg åpne for utskifting av deler,men strømboksen som står på freseren er helstøpt i plast ingen skruer for åpning der,ingen deksel og ingen informasjon om watt eller amper.Freseren er en Ariens ST824 og motoren er en Tecumseh 8HK.
En boks? Større enn en koblingsboks? Kan det være at det er en 12V starter og at denne boksen er en 230->12V DC omformer? Hvis så, så finnes det kanskje noen alternative leverandører? hvis 12V kan jo også vurdere å gå over til Jump-start som nevnt over?
Ellers er jeg enig i at det er fint om motoren er i slik stand at snora er grei, men 1) kona har ikke snert nok, 2) 2-taktere vil over tid få enlekkasje langs veivakslingen som gjør dem vanskeligere å starte. Mye pluder å skifte simmerringer.
Det er sikkert mange som har elektrisk starter på snøfreserne sine.Er det noen der ute som kunne lese av dataene på disse starterne eller starterboksene+Hvor mane watt eller amper er disse på?Kan ikke finne noe på nettet om disse starterne,hverken diagram eller instruksjon.på forhånd takk. Og til dere alle.EN riktig God Jul.
En boks? Større enn en koblingsboks? Kan det være at det er en 12V starter og at denne boksen er en 230->12V DC omformer? Hvis så, så finnes det kanskje noen alternative leverandører? hvis 12V kan jo også vurdere å gå over til Jump-start som nevnt over?
Ellers er jeg enig i at det er fint om motoren er i slik stand at snora er grei, men 1) kona har ikke snert nok, 2) 2-taktere vil over tid få enlekkasje langs veivakslingen som gjør dem vanskeligere å starte. Mye pluder å skifte simmerringer.
Har du sett en snøfreser med slik tusenprupper til motor? Da er du vesentlig eldre enn meg.
Det går bare i f-i-r-e-t-a-k-t-e-r-e på slike maskiner.
Gressklippere har jeg to av: en Honda 4-takt med start og en gammel Flymo 2-takt til skråningene. Flymon er det bare jeg som klarer å få start på!
Ad 110V start - her hadde jeg definitivt gått for Jumpstart.
Og til dere alle.EN riktig God Jul.