10,175
6
0
Honda 622 med feil på fremdrift
2
0
Freseren overtok jeg fordi eierne syntes den ble for dyr og reparere på verksted. Det er en 2006 model med belter og elstart. 1 dag skruing + deler var dommen fra verkstedet.
De hadde skiftet gir uten å stoppe fremdriften. Resultatet var => ingen framdrift :-(
Hva er det mest sannsynlig som er ødelagt ?
Her er det vel bare og begynne demontering for å finne ut hvilke deler jeg trenger.
Har skrudd en del på snøfreser til ATV, men det kan ikke sammenlignes.
Hvordan kommer jeg enklest til girkassen på denne? Skal jeg legge den på siden, eller fremover? Har det noe å si for motoren hvilken side den ligger på ?
Ønsker jo selvsagt å skru minst mulig og trenger litt tips fra noen som har skrudd denne typen Honda snøfreser før.
På forhånd takk.
De hadde skiftet gir uten å stoppe fremdriften. Resultatet var => ingen framdrift :-(
Hva er det mest sannsynlig som er ødelagt ?
Her er det vel bare og begynne demontering for å finne ut hvilke deler jeg trenger.
Har skrudd en del på snøfreser til ATV, men det kan ikke sammenlignes.
Hvordan kommer jeg enklest til girkassen på denne? Skal jeg legge den på siden, eller fremover? Har det noe å si for motoren hvilken side den ligger på ?
Ønsker jo selvsagt å skru minst mulig og trenger litt tips fra noen som har skrudd denne typen Honda snøfreser før.
På forhånd takk.
Er det noen som vet om delefreser av denne typen ?
Fordelen må vel være at med Honda bør dere ha greiere tilgang på reservedeler, noen Kina leverandører har dårlig med slikt.
På biler så er det gjerne en splint som låser akseltapper i hverandre som sklir ut og som knuser girkassehuset innenifra. (Crysler der Crysler har brukt motor fra annen produsent i Europa). Om det er samme problemet i snøfreser verden vet jeg ikke.
........tydeligvis brukerfeil??
Det er vanskelig å unngå
I første innlegg står det: skiftet gir uten å stoppe framdriften;)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Men for meg så virker det som at det er en gaffel som skal holde akslingen på plass inne i gearkassen, å den har mest sannsynlig hoppet av, og akslingen har blitt presset ut gjennon veggen i gearkassen..