Nå er det sånn at en gjennomsnittlig selvbygger gjerne har en veldig ujevn kompetanse, som fortrinnsvis er høyere på akkurat det han/hun har tenkt å bruke til å bygge. Det jeg kunne ønske meg, er gode råd om når jeg burde bruke noe annet enn det jeg har lest meg opp på og som jeg tror jeg vil ha.
Med fare for å virke smiskete, så bruker jeg da heller Byggebolig enn en Maxbo-butikk.
Med fare for å virke arrogant kan jeg ikke si at jeg får råd hos byggevarefirmaene jeg trenger. Stor sett tør jeg påstå at kompetansen på ekspeditørene er lavere enn det en gjennomsnitts selvbygger innehar. For dem som ikke gjør noe særlig selv er det sikkert greit.
Du er nok ikke arrogant, men å ha kontroll på alle produkter, endrede lover, er det ingen som har.
Produsentene har teknisk support, som er oppdaterte og er eksperter på sitt felt. Og denne supporten tilbys forhandlerne, som så kan tilb det videre til sine kunder både proff og private.
Er man misfornøyd med service, kan det være både berettiget og uberettiget, men bruk forbrukermakta. De fleste forhandlere har ris og ros sider eller kontaktinfo.
Nå er det sånn at en gjennomsnittlig selvbygger gjerne har en veldig ujevn kompetanse, som fortrinnsvis er høyere på akkurat det han/hun har tenkt å bruke til å bygge. Det jeg kunne ønske meg, er gode råd om når jeg burde bruke noe annet enn det jeg har lest meg opp på og som jeg tror jeg vil ha.
Med fare for å virke smiskete, så bruker jeg da heller Byggebolig enn en Maxbo-butikk.
Også her kan produsentenes support være til hjelp.
Hvis man tror/husker, vil man til slutt huske feil eller sitte på utdatert kunnskap.
Signatur
Favorittsitat: "Det er farlig å ikke vite at man ikke vet".
Jeg ønsker å kunne kjøpe der det er billig uten å betale for ekspertise jeg ikke trenger. Oppdatering kan jeg gjøre på produsentenes hjemmesider. Som jeg skrev er det sikkert mange som trenger råd, men jeg har til gode å lære noe særlig av ekspeditørene på byggevarebutikker. Det finnes helt sikkert kunnskapsrike ansatte, men de er nok i mindretall. Derfor er det behov både for butikker med kundehjelp og de som kun selger varer til lavest mulig pris.
Med fare for å virke smiskete, så bruker jeg da heller Byggebolig enn en Maxbo-butikk.
Du er nok ikke arrogant, men å ha kontroll på alle produkter, endrede lover, er det ingen som har.
Produsentene har teknisk support, som er oppdaterte og er eksperter på sitt felt. Og denne supporten tilbys forhandlerne, som så kan tilb det videre til sine kunder både proff og private.
Er man misfornøyd med service, kan det være både berettiget og uberettiget, men bruk forbrukermakta. De fleste forhandlere har ris og ros sider eller kontaktinfo.
Også her kan produsentenes support være til hjelp.
Hvis man tror/husker, vil man til slutt huske feil eller sitte på utdatert kunnskap.