#11
 386     Sandnes      1
Mulig TS hadde allerede innhentet tilbud med tidlig oppstart og ville bare dobbeltsjekke her før hen bestemte seg.

  (trådstarter)
   #12
 60     0
1 Arbeid 15,00 timer 550,00 8 250,00
1 Div belistning utvendig og innvendig inkl 1,00 stk 600,00 600,00

festemidler

1 Avfall 1,00 stk 250,00 250,00
1 Servisebil 1,00 stk 200,00 200,00

+ 25% mva av 9 300,00 2 325,00
Sum ekskl. mva. (NOK) 9 300,00

Sum å betale (NOK) 11 625,00
  (trådstarter)
   #13
 60     0
Litt rart at det står 15 timer , det var 2 man fra klokka 7 til 11 , og så kom det 1 og avspaserte hovedsnekker som måtte dra kl 12 , de var ferdige før klokka 14.00

regner med de har tatt betaling fra kl. 6.00 (reise tid) til kl 12 x2 personer = 12 timer og 1.5 timer x2 personer fra 12 til 13.30

   #14
 563     Stavanger     0
De har vel kanskje tatt timebetalt for håndtering av avfallet etter de dro fra deg? Vet ikke om dette er standard måte å gjøre det på, men det kan forklare det.
  (trådstarter)
   #15
 60     0
Svin dyrt er det uansett... men tror de er billigere en andre , noen tar mye høyere time pris
   #16
 6,925     Akershus     2
Litt rart at det står 15 timer , det var 2 man fra klokka 7 til 11 , og så kom det 1 og avspaserte hovedsnekker som måtte dra kl 12 , de var ferdige før klokka 14.00

regner med de har tatt betaling fra kl. 6.00 (reise tid) til kl 12 x2 personer = 12 timer og 1.5 timer x2 personer fra 12 til 13.30


Ikke rart i det hele tatt. Når man er ferdig klokka 14 er det for liten tid til å begynne på noe et annet sted. Derfor faktureres kunde for hel dag. (Var i allefall slik vi tenkte). Vi skrev ikke reise, vi skrev fra vi ankom arbeidsstedet.

Men 7:00-15:00 er 7,5 arbeidstime * 2 =15. Ikke vanskelig matte Smile

.Thag
   #17
 54     0
Mulig det er slik det gjøres, men i min verden blir det helt feil. Ikke kunde sin feil at jobben ikke dekker en full dag, og at snekkeren ikke har en småjobb å gjøre på dagens siste par timer.

   #18
 103     oslo     1
Dette ville jeg fakturert en hel dag for, to mann, 16 timer. 10400,-

Materialer = ?

Kaste søppel = 1500

bil/frakt/bom/parkering = 500

Sum = 12400 + moms

   #19
 5,741     0
Ein kan ikkje fakturere for noko ein ikkje gjer; jobber ein 7 timer ein dag for kunden kan ein kun fakturere 7 timer, kva ein gjere resten av dagen er kunden uvedkommande. Husk at kunden har krav på spesifiert timeliste, og er det ført timer som ikkje kunden skal betale for er dette bedrageri.
   #20
 103     oslo     2
Ein kan ikkje fakturere for noko ein ikkje gjer; jobber ein 7 timer ein dag for kunden kan ein kun fakturere 7 timer, kva ein gjere resten av dagen er kunden uvedkommande. Husk at kunden har krav på spesifiert timeliste, og er det ført timer som ikkje kunden skal betale for er dette bedrageri.

Glemte å nevne at for slike jobber som dette, avklarer jeg alltid prisen med kunden først. Gjør vedkommende klar over at prisen blir sånn og sånn fordi det er vanskelig å komme seg et annet sted for en time eller to.
Kall det gjerne en avtalt pris.

Går jobben over flere dager, skriver man jo selvfølgelig timer etter hvor lenge man er der. Og ikke for fravær.

Denne praksisen har jeg gjort i flere tiår, og det er selvsagt opp til kunden å takke nei til tilbudet hvis hen vil det.
Av flere hundre slike jobber, kan jeg telle på fingrene de jobbene som ikke har gått i boks