Tror det står i en eller annen lov av utbygger har lov å rette opp etter seg, så på et eller annet tidspunkt må du fortelle dem dette også.
Men det må uansett inn en takstmann, så jeg tror det er bedre å vente til takstmann har vært der før du kontakter dem. Da har du mer konkrete ting å peke på når du snakker med dem.
Det er veldig greit å ha takstmann tilstede når en går i dialog med utbygger. Jeg opplevde at byggmester kom med en bortforklaring på et problem hvor takstmann brøt av og svarte "tullprat dette er din feil og ditt ansvar" hvorpå byggmester snudde med en gang og "det var ikke snn jeg mente og bla bla" Om jeg hadde sagt de samme ville han ikke bøyd av på samme måte. De har en helt annen respekt for takstmenn.
Bruk profesjonelle, men sørg for at enten utbygger eller forsikring tar regningen.
Dette var ikke bra. Vi har utrolig nok lignende problemer i vårt hus der dampsperren ikke er kontinuerlig og enkelte steder fraværende. Vi har opplevd noen problemer pga dette mhp snøsmelting på taket, men det dere opplever her er jo ikke noe annet en en katastrofe.
Vi er forberedt på å rive hele 2. etasje for å få lagt ny dampsperre. Det er ikke noe kjekt å oppleve, men tanken på å bo i et hus som når som helst kan få store problemer, OG som er usalgbart i praksis er bare ikke aktuelt. Vi har leiet inn en uavhengig takstmann som rådgiver i denne situasjonen. Byggmester har faktisk akseptert (muntlig) å følge takstmanns forslag til utbedring/videre (destruktive/rive ned)undersøkelser.
Det er veldig greit å ha takstmann tilstede når en går i dialog med utbygger. Jeg opplevde at byggmester kom med en bortforklaring på et problem hvor takstmann brøt av og svarte "tullprat dette er din feil og ditt ansvar" hvorpå byggmester snudde med en gang og "det var ikke snn jeg mente og bla bla" Om jeg hadde sagt de samme ville han ikke bøyd av på samme måte.
De har en helt annen respekt for takstmenn.
Bruk profesjonelle, men sørg for at enten utbygger eller forsikring tar regningen.
Vi er forberedt på å rive hele 2. etasje for å få lagt ny dampsperre. Det er ikke noe kjekt å oppleve,
men tanken på å bo i et hus som når som helst kan få store problemer, OG som er usalgbart i praksis er bare ikke aktuelt.
Vi har leiet inn en uavhengig takstmann som rådgiver i denne situasjonen. Byggmester har faktisk akseptert (muntlig) å følge takstmanns forslag til utbedring/videre (destruktive/rive ned)undersøkelser.
Lykke til!