Interessant problem om enn ikke for trådstarter :)
Enig med Britax om at vanntemperaturen er det første man må finne ut av. Spørsmålet er om ikke en elektriker bør sjekke varmekolber og termostater, selv om jeg finner det merkelig at mer enn en varmekolbe er defekt. Og da burde det allikevel vært effekt nok til å få opp temperaturen.
Men om shunt, pumpe eller annen årskak til dårlig/ingen sirkulasjon hadde vært problemet så skulle jo temperaturmåleren på tanken vist opp mot 65 grader. Såfremt ikke den temperaturmåleren er defekt i tillegg............
Jeg ville tappet ned anlegget, tatt av alle akutatorer på fordelerstokken, fylt på nytt vann, hatt åpen en og en sløyfe og skylt gjennom 5-10 minutt på hver sløyfe og startet opp anlegget på nytt med alle akutatorer av. Når varmen forhåpentlig kommer ut i sløyfene ville jeg montert akutatorer på nytt. Berederen ville jeg justert ned til 40-45 grader, ingen grunn til å ha temp høyere.
Interessant problem om enn ikke for trådstarter :)
Enig med Britax om at vanntemperaturen er det første man må finne ut av. Spørsmålet er om ikke en elektriker bør sjekke varmekolber og termostater, selv om jeg finner det merkelig at mer enn en varmekolbe er defekt. Og da burde det allikevel vært effekt nok til å få opp temperaturen.
Men om shunt, pumpe eller annen årskak til dårlig/ingen sirkulasjon hadde vært problemet så skulle jo temperaturmåleren på tanken vist opp mot 65 grader. Såfremt ikke den temperaturmåleren er defekt i tillegg............
Nå har jeg skrudd alt på max ,får kun 30°c ut av bereder,ringe service på ozo kansjke?
Det er noe feil med tanken din eller rettere sagt, oppvarmingen av vannet, det kan jeg nærmest garantere!
Jeg tror det jeg å...dette blir dyrt mye koster det for en servicemann fra Ozo tror du?
Ring teknisk telefon på Oso, kanskje de kan gi deg noen tips over tlf. Jeg ville uansett spylt gjennom med akutatorer av. Det kan være dritt som ligger og blokkerer.
Lufteventil
Enig med Britax om at vanntemperaturen er det første man må finne ut av.
Spørsmålet er om ikke en elektriker bør sjekke varmekolber og termostater, selv om jeg finner det merkelig at mer enn en varmekolbe er defekt. Og da burde det allikevel vært effekt nok til å få opp temperaturen.
Men om shunt, pumpe eller annen årskak til dårlig/ingen sirkulasjon hadde vært problemet så skulle jo temperaturmåleren på tanken vist opp mot 65 grader.
Såfremt ikke den temperaturmåleren er defekt i tillegg............
Ring teknisk telefon på Oso, kanskje de kan gi deg noen tips over tlf. Jeg ville uansett spylt gjennom med akutatorer av. Det kan være dritt som ligger og blokkerer.
Kan måles med vanlig ohm-meter og frakobling. Alternativt med voltmeter pluss tang-amperemeter.