I svarte f...! Såg feil på skjemaet. Det riktige er fra klemme 3 i boks, brun leder skal sitte på klemme 1 på bryteren akkurat slik det var i utgangspunktet. Fra klemme 1 i boks, svart leder skal på klemme 2 på bryteren, slik den var i utgangspunktet. Kvit leder skal på p på bryteren, den p klemma til venstre, i utgangspunktet satt den på den høyre. Beklager at jeg blingsa.
I svarte f...! Såg feil på skjemaet. Det riktige er fra klemme 3 i boks, brun leder skal sitte på klemme 1 på bryteren akkurat slik det var i utgangspunktet. Fra klemme 1 i boks, svart leder skal på klemme 2 på bryteren, slik den var i utgangspunktet. Kvit leder skal på p på bryteren, den p klemma til venstre, i utgangspunktet satt den på den høyre. Beklager at jeg blingsa.
Da har jeg prøvd som du sa. Viften fungerer kun på hakk 3 med maks hastighet, slår jeg ned til hakk 2 skjer det ingenting, hakk 1 og 0 er viften slått av. Kan det være selve avtrekksvifta som må byttes?
Kan du dobbeltsjekke at det står 29 på bryteren og ikke 9. Dette står vel stemplet på baksiden av bryteren. Og kan du bekrefte at ledningene sitter på klemmene merket 1 og 2, og ingen ledning på L. Det er ikke godt å se merkingen på bildene.
Selv om du ikke hadde koblet inn noen ledninger på klemmene 1,2 og 3 oppe i kondensatorboksen skulle vifta gått på laveste hastighet. Bytt kondensatorne.
Hvordan var regulatoren koblet og hva slags regulator prøvde du? Du koblet vel fra kondensatorboksen da du prøvde med regulator?
Kan du dobbeltsjekke at det står 29 på bryteren og ikke 9. Dette står vel stemplet på baksiden av bryteren. Og kan du bekrefte at ledningene sitter på klemmene merket 1 og 2, og ingen ledning på L. Det er ikke godt å se merkingen på bildene.
Selv om du ikke hadde koblet inn noen ledninger på klemmene 1,2 og 3 oppe i kondensatorboksen skulle vifta gått på laveste hastighet. Bytt kondensatorne.
Hvordan var regulatoren koblet og hva slags regulator prøvde du? Du koblet vel fra kondensatorboksen da du prøvde med regulator?
Kondensatorer er helt nye. Fulgte med da jeg kjøpte hele pakka med regulator og bryter. Regulator var koblet ferdig fra fabrikk. Ledningene til bryter koblet jeg på samme måte som de satt fra før. Forøvrig slik du har beskrevet at de skulle være.
Hva skulle jeg koble fra? Kondensatorene? Gjorde ihvertfall ikke dette.
OK, du kaller boksen med kondensatorer for regulator. Jeg oppfattet det som om du hadde prøvd en elektronisk hastighetsregulator. Så du har ny boks med kondensatorer, da må vi anta at boksen er ok. Koblingene skal være riktige. Da er vel siste forsøket å sjekke kondensatoren som sitter i tilkoblingsboksen som sitter på vifta. Den er vel på 4 microFarad. Burde prøve å bytte den før du bytter hele motoren.
Da har jeg prøvd å koble slik du sa. Nå går vifta kun på maks hastighet hvis jeg har den på hastighet 2.
Fortsatt feilkoblet? Se vedlagte bilde.
Jeg kjøpte komplett pakke med tre trinns bryter og regulator med kondensatorer.
Det riktige er fra klemme 3 i boks, brun leder skal sitte på klemme 1 på bryteren akkurat slik det var i utgangspunktet.
Fra klemme 1 i boks, svart leder skal på klemme 2 på bryteren, slik den var i utgangspunktet.
Kvit leder skal på p på bryteren, den p klemma til venstre, i utgangspunktet satt den på den høyre.
Beklager at jeg blingsa.
Da har jeg prøvd som du sa. Viften fungerer kun på hakk 3 med maks hastighet, slår jeg ned til hakk 2 skjer det ingenting, hakk 1 og 0 er viften slått av. Kan det være selve avtrekksvifta som må byttes?
Og kan du bekrefte at ledningene sitter på klemmene merket 1 og 2, og ingen ledning på L. Det er ikke godt å se merkingen på bildene.
Hvordan var regulatoren koblet og hva slags regulator prøvde du? Du koblet vel fra kondensatorboksen da du prøvde med regulator?
Jeg kjøpte helt ny på Megaflis. Denne: https://megaflis.no/flexit-3-trinns-styringsbryter-for-sentralavtrekk.html
Jeg bekrefter at ledningene sitter på merking 1 og 2.
Kondensatorer er helt nye. Fulgte med da jeg kjøpte hele pakka med regulator og bryter.
Regulator var koblet ferdig fra fabrikk. Ledningene til bryter koblet jeg på samme måte som de satt fra før. Forøvrig slik du har beskrevet at de skulle være.
Hva skulle jeg koble fra? Kondensatorene? Gjorde ihvertfall ikke dette.
Da er vel siste forsøket å sjekke kondensatoren som sitter i tilkoblingsboksen som sitter på vifta. Den er vel på 4 microFarad. Burde prøve å bytte den før du bytter hele motoren.