#51
 1 213     Norge     0
Skulle handle en god del greier, tok kontakt for å høre om de hadde det på lager. Har ikke fått svar selv etter to dager. Bestilte derfor varene hos www.osloverktøy.no da de kunne bekrefte at de hadde varene på lager.

   #52
 3     1
Hei.



Mitt navn er Henning Nilsen og jeg er eier og driver av nettbutikken prohandel.no


Vil takke for den store interessen det er rundt firmaet. Målet er å kunne holde Norges laveste pris på proff verktøy & tilbehør basert på lite påslag og svært lave driftskostnader. Samtidig er det viktig å yte god service og levere varene kjapt til kunden.

Ser at det har blitt en del forundringer rundt hvordan foretaket operer, og føler en nødvendighet å komme på banen med oppklarhet.


Står som selvstendig importør av varene som selges. Alt utstyret er beregnet for europeiske markedet og er dermed CE-merket. På enkelte produkter er også støpslene byttet til euro-støpsel. Fordelen ved å stå som egen importør gir betraktelig mye større valgfrihet med valg av fritt varesortiment. Innkjøpsprisene er generelt også mye bedre enn å være siste ledd i det etablerte grossistnettverket her i Norden. Dessuten vet grossistnettverket at Norge er et høy likviditets land der det er mulig å skumme fløten litt ekstra.
Operer med to års garanti og følger selvsagt norsk kjøpslov. Garantiordninger har til nå gått via Prohandel. Defekt verktøy videresendes tilbake til ulike fabrikantene og blir håndtert av disse. Besitter en del elektro og mekanisk ferdighet og i visse tilfeller blir utstyret reparert utenom avsendelse.

Operer med fraktpriser(bedrift) basert på sted, vekt, volum og i noen tilfeller lengde.  Beklager at noen føler at fraktprisen blir dyr, men bedriftfrakt uten noen særlige store rabattordninger kan i noen tilfeller virke dyre. Med økende omsetning ønsker vi på sikt å levere fraktfritt.

Betalingsmåtene er foreløpig dårlige. Enten forskudd via nettbank, payex(finn trygg betaling), postoppkrav eller henting i butikk. Derav betaling med VISA kort eller kontant. Håper å få opp en god betalingsterminal løpet av noen måneder som ikke tar for høy provisjon.

Hvis det er noen som ikke skulle komme gjennom på telefon eller på epost så beklager jeg det. Arbeidsmengden er til tider svært krevende. Jobber kontinuerlig med å bli bedre på alle plan, men tar ett skritt av gangen da vi ikke har store aksjonærer inne i bildet.

Håper dette var tilstrekkelig oppklarende i hvordan Prohandel drives. For ytterligere informasjon eller andre henvendelser send oss gjerne en epost.



Hilsen
Henning Nilsen
Prohandel.no
   #53
 5 990     Finnmark     0


Betalingsmåtene er foreløpig dårlige. Enten forskudd via nettbank, payex(finn trygg betaling), postoppkrav eller henting i butikk. Derav betaling med VISA kort eller kontant. Håper å få opp en god betalingsterminal løpet av noen måneder som ikke tar for høy provisjon.



En nettbutikk uten mulighet for betaling med kort, er i mine øyne ikke "seriøs/oppdatert ".
Jeg velger heller andre leverandører til å fylle garasjen med både nødvendig og unødvendige verktøy :)
Har en slektning som driver nettbutikk, og hun sa det viktigste var en god betalingsløsning.........Og det sparer også bedriften for tidsbruk i forhold til ulike betalingsmåtene.....

Signatur
   #55
 546     Øvre Romerike     0

Mitt navn er Henning Nilsen og jeg er eier og driver av nettbutikken prohandel.no

Velkommen til forumet og takker for redegjørelsen.

Det jeg fortsatt lurer litt på er hvilket av dine firmaer man handler med? Du er innehaver i to firmaer:
PRO HANDEL HENNING NILSEN - org nr 997217489 - Enkeltpersonforetak
PROHANDEL AS - org nr 811557552 - Aksjeselskap

På "kontakt oss" siden din er det en sammenblanding av firmaene. Du skriver PROHANDEL AS, men du oppgir org nummeret til enkeltpersonforetaket ditt. Det er også sistnevnte firma som er momsregistrert, det er ikke PROHANDEL AS så dersom det er dette firmaet du bruker kan du ikke ta moms på varene dine før firmaet er momsregistrert. Virker ikke veldig seriøst dersom man kjøper av deg som firma og er avhengig av korrekt informasjon på bilagene man skal putte i regnskapet.
   #56
 3 232     Vestfold     0
Sendte en e-post med et spørsmål jeg og. Fikk ikke noe svar. Det kombinert med manglende kortbetaling har gjort til at jeg la orderen et annet sted.

Det er synd, for slike butikker er med å øke konkurransen med de villende prisene.
   #57
 3 128     I huset mitt     0

Sendte en e-post med et spørsmål jeg og. Fikk ikke noe svar. Det kombinert med manglende kortbetaling har gjort til at jeg la orderen et annet sted.

Det er synd, for slike butikker er med å øke konkurransen med de villende prisene.

Kommer jo an på spørsmålet om man får svar da..... 8)
Har handla fra Prohandel, og da kjørte jeg ned og henta varene på kvelden og betalte med kortterminalen der og da.
Var der 22:30 og henta det jeg trengte, klager ikke på den servicen!!!

Det med kortbetaling/Paypal på webshop burde vært der ja siden veldig vanlig idag. -Selvsagt så øker jo dette prisene med 2-5% pga gebyr til kortutsteder/Paypal.

   #58
 5     0
Det virker som en del spørsmål av typen som er stilt over ikke er prioritertert hos ProHandel, noe som ikke er bra. ProHandel hadde nok tjent en del mer penger på å lage en kort og oversiktlig FQA  på hjemmesiden med svar på alle spørsmålene som er kommet her (garanti, hvilket firma, parallellimport).

Når det er sagt, når en først kjøper er servicen helt ypperlig mtp levering. Jeg bestilte meg batteridrill med drillsett og mottok pakken dagen etter! Alt jeg bestilte var naturlig nok helt som beskrevet. Prisene og produktene er derfor høyst reelle. Så langt har jeg til gode å se noen som er misfornøyd med servicen ved kjøp eller fortellinger om svindel.
   #59
 3     0
Hei igjen


Vil begynne med å takke for de konstruktive tilbakemeldingene både her og mellom andre kanaler.  Er smertelig klar for at nettbutikken og kjøpesprossen er utrangert, og det meste har et enormt forbedringspotensial. Dette er notert, og nødvendige forbedringer vil komme!

Revisoren som skulle foreta omdannelsen fra ENK til AS har brukt litt lengre tid enn planlagt. Derfor skjer fakturering via ENK`et enn så lenge. Du får med faktura med spesifisert mva slik at din mva-refusjon er sikret som næringsdrivende.

Får svært mange mail pr dag, og selvsagt prøver man å besvare alle. At noen glipper forbi beklager jeg virkelig. Igjen, arbeidsmengden er enorm og feil kan skje.

Med dette håper jeg det ukjente med prohandel.no ble noe mindre!
  (trådstarter)
   #60
 1 370     Bergen     0
Som TS er det hyggelig å se at denne tråden har tatt av. Da jeg vurderte å handle ifra prohandel var det ikke noe info om de. Opprettet derfor denne tråden ihåp om at andre med erfaringer kunne dele dette.

Endte opp med å bestille ifra prohandel og har bare positive opplevelser. Rask levering og pris og frakt var også tilfredstillende for meg. Så har handlet hos dem to ganger og anbefales på det sterkeste. Fikk varer kjøpt på postoppkrav.

Bare for ordens skyld så har jeg overhodet ikke noe relasjon til prohandel. Er bare en fornøyd kunde så langt.

PROHANDEL keep up the good work.  Smile