#11
 570     Norge     0
Det irriterer meg at Bauhaus i Norge ikke har noen katalog (så vidt jeg vet).  Den tyske finner man på nettet, men det hjelper jo bare sånn passe siden det er store forskjeller i vareutvalget.

På særnorske varer (Elko f.eks.) har de helt hinsides priser på enkelte av produktene.  De har også en forholdsvis høy pris på kabel og skruer i løsvekt.  På den positive siden kan man ikke komme fra at de har stort vareutvalg og lang åpningstid.





   #12
 752     0

Det irriterer meg at Bauhaus i Norge ikke har noen katalog (så vidt jeg vet). 


De har bare en kundeavis de oppdaterer jevnlig.

Jeg ser at Bauhaus sier "Størst utvalg - alltid lave priser"

Men som du sier, prisene deres er ikke så lave som de vil ha det til. I begynnelsen var de nok det, men de siste gangene jeg har vært innom har prisene blitt vel "norske" på flere og flere varer. Ikke at jeg har sammenlignet eller kan dokumentere dette, men det er inntrykket mitt. Det virker som om de har etablert "myten" om lave priser, og at de derfor nå gradvis kan skru dem opp. Kanskje det er derfor de ikke vil legge ut noen katalog?
   #13
 3,234     Vestfold     0
Jeg har selv lagt merke til at visse Elko ting var dyrt sist. Jeg skulle ha en 4 veis ujordet kontakt for utenpåliggende montering. Prisen var 349kr. Den samme med jord kostet 198kr. Forskjellen på disse to er lokket, der det er montert jordingspinner på den jorda. Innvendig er de helt like, da også den ujordete har jordingskoblingene. Jeg påpekte dette, men de gjorde ikke noe der og da. Men jeg vet jula selger begge til lik pris. Hadde jeg hatt katalog med meg hadde jeg bare tatt prisgarantien. Derfor dro jeg innom både maxbo, monter og byggern på vei hjem. Prisene var 349, bortsett fra monter som tok 329kr. Altså en vanvittig pris da jeg kan kjøpe den på elektroskandia til drøye hundrelappen.

Det er jo bare dumt av meg å ikke ha liggende når jeg har mulighet for å handle på elektroskandia, og det ble jo til at jeg kjøpte noen der for å ha.

Så det er bare å følge med på Bauhaus også. Vet du at andre har det billigere, så bruk prisløftet for alt det er verdt. Det er derfor jeg bruker bauhaus mye. Enten er de billigst, ellers bruker jeg prisløftet. Vareutvalget og varebeholdning også stort, så det er sjelden man drar uten det man skal ha. Det hjelper ikke at andre er billigere om de ikke har det på lager. Da er det lettere å dra til bauhaus og heller bruke prisløftet og samtidig få med varen.

   #14
 2,172     Oslo     0


...lavt kunnskapsnivå ER lavt servicenivå.


Jeg foretrekker at butikkbetjeningen holder kjeft og betjener kassene slik at det er minimalt med kø. Er det ikke kø kan de stå langs veggen i tilfelle et behov skulle oppstå - alternativt rusle rundt og sjekke etter varer som må fylles på eller bestiles fra leverandør.

Det mest irriterende er når ansatt nummer fem kommer bort, stiller seg opp foran meg og sier "hei". Så blir de stående. Dette er riktignok spesiellt plagsomt i klesbutikker.

For meg er god service det samme som varer i hyllene, ledige gratis p-plasser, ryddige lokaler, priser på hyllekanten, demo-varer som jeg kan klå på, kort kø i kassen og gjerne en brusmaskin ved inngangen  Wink
   #15
 3,234     Vestfold     0



...lavt kunnskapsnivå ER lavt servicenivå.


Jeg foretrekker at butikkbetjeningen holder kjeft og betjener kassene slik at det er minimalt med kø. Er det ikke kø kan de stå langs veggen i tilfelle et behov skulle oppstå - alternativt rusle rundt og sjekke etter varer som må fylles på eller bestiles fra leverandør.

Det mest irriterende er når ansatt nummer fem kommer bort, stiller seg opp foran meg og sier "hei". Så blir de stående. Dette er riktignok spesiellt plagsomt i klesbutikker.

For meg er god service det samme som varer i hyllene, ledige gratis p-plasser, ryddige lokaler, priser på hyllekanten, demo-varer som jeg kan klå på, kort kø i kassen og gjerne en brusmaskin ved inngangen  ;)


Ja, det er mye som går under begrepet service. Det er ikke bare ansatte som står der og kan svare på spørsmål.
   #16
 925     0
Kjenner ikke til Bauhaus, men går utifra at det er litt som på Ikea..stort område, flere avdelinger..da blir man automagisk skyflet litt rundt fordi bemanningen på en avdeling ikke har produktkunnskap om en annen avdeling. De roterer gjerne ikke rundt. Det er som når kunder spør meg om mediaoppbevaring..kan godt prøve å snekre sammen en bestå-pris, men det blir garantert feil, så snakk heller med de som jobber på avdelingen. Alikevel er det ubehagelig å bli stoppet overalt og henvise til andre avdelinger fordi kunden ikke virker å forstå det. Vi er gule, vi skal kunne alt :)

kan det kanskje være noe slikt? Slitsomt, men dessverre umulig å unngå på svære steder. Blir selv sendt rundt på Byggmakker..på en slik butikk fatter jeg faktisk ikke hva de skal med 19 årige tyggistyggende jenter.
Signatur
   #17
 3,234     Vestfold     0

Nei, det blir håpløst om en skal kunne alt om alle varer når butikkene blir så store som Ikea og Bauhaus. Derfor er det fint med "spesialister" innenfor hver avdeling.  Smile

   #18
 120     Oslo     0
Jeg synes servicenivået er begredelig i alle billigkjedene, men det er det jo vi kunder som selv har valgt ved å gå dit.
Signatur
   #19
 181     Sandnes     0
Jeg er midt oppi oppussingsprosjekt, og jeg pløyer flittig gjennom Bauhaus-avisen hver gang den kommer. For tilbudene de har er ofte kjempemessige, selv om de jevnt over ikke er grisebillige.

I forrige uke rasket jeg med meg akkurat den dusjen jeg og fruen hadde sett på; satt ned fra 8000,- til 3600,-, med batteri.
   #20
 385     Bergen     0

Blir selv sendt rundt på Byggmakker..på en slik butikk fatter jeg faktisk ikke hva de skal med 19 årige tyggistyggende jenter.


Må bare spørre om det her dreier seg om byggmakker i Drotningsvik? Det må være butikken med det mest crazy lave nivået på serviceinnstilling og kunnskap som jeg har vært borti i hele bergensområdet.