Nettsidene genereres selvfølgelig direkte fra de bakenforliggende forretningsdatabasene.
www.elfa.se er en lokal parallell. Datablad og priser samt volumrabatt ligger ute på nett. I tillegg kan man få ekstra rabatt hvis man skal ha veldig mye, men da må man ringe. Selv om jeg er proff i den bransjen så bestiller jeg selvfølgelig på nett.
Det er skikkelig irriterende at byggevarebransjen ikke har gode websider. Spesielt for oss som har en jobb på dagtid.
Enig med Jan egil. Problemet er vel at de landsdekkende byggvarekjedene ikke har samme sortiment over hele landet. Det har stort sett biltema etc.
Burde stemme greit det der, Maxbo har fks flere typer butikker. De har Maxbo Proff, Maxbo Stormarked, Løvenskiold drevene Maxbo butikker og franchise butikker. Alle med egne sortimenter og markeder. Da blir det ikke lett med en egen side med priser og utvalg. Det samme gjelder for Byggmakker
Signatur
Tor Andre Tåjet Distriksansvarlig - ITW Construction Products AS
Det er ikke et teknisk problem at sidene er dårlige. Jeg har vært med å lage proff nettbutikken til en av de store kjedene og de har hundre tusenvis av varer og mange millioner av priser (alle har egene priser).
Spørsmålet er vel hva de tjener på å lage bra sider for privatmarkedet. I og med at ingen av konkurrentene har bra sider så vil det bare bli en stor utgift. Men, hvis først en kjede gjør det tenker jeg de andre kommer raskt etter
Skulle ønske jeg kom over denne tråden tidligere, men bedre sent enn aldri.
Det er ikke å ta i at Byggmakker sine nettsider han vært under par. Vi har i lengre tid jobbet med en helt ny side som vi lanserte rett før jul. Dvs. vi har lansert første del av den. Mange som tror at vi ønsker å skjule prisene våre siden vi ikke har de på nett. Det er feil. Det er en teknisk utfordring, ingen umulighet, men heller ikke gjort over natta. Dette pga. mange faktorer som forskjellige systemer og sortiment i mange av butikkene - det er vi på vei til å løse og håper å kunne tilby pris om ikke lang tid.
Inntill da håper jeg dere er litt mer fornøyd med siden vår slik den er nå iaf selv om det er mange ting som skal bli enda bedre i tiden som kommer. Vi ønsker så klart å tilby det forbrukerne ønsker på nett - ikke gjøre ting vanskelig.
En annen sak som har plaget meg er at du ikke finner direktenummer til butikken. Ofte får jeg ikke tak i "min selger" og vil ringe butikken. Istedenfor kommer man til en evig telefonmølle hvor man ikke aner hvor man havner. En dag bestilte jeg isopor jeg skulle hente fordi jeg hadde dårlig tid. Da jeg kom til butikken var den ikke lagt frem. Jeg blir forbannet, og personalet har ikke hørt noe. Jeg tar isopor og drar. En uke senere ringer de fra en annen BM og lurer på hvorfor jeg ikke henter isoporen jeg har bestilt/kjøpt. Hvorfor er det ikke mulig å ringe til butikken?
En annen butikk jeg handlet hos var det plutselig ikke mulig å ringe til. Alt må tas via hovedkontoret i Sverige. Slikt gidder jeg ikke. Sjappa stapper masse brosjyrer i postkassen min, det har de ressurser til.
Manglende priser på nettsider skyldes vel at det er forskjellige priser på byggmakker i Alta og i Lillestrøm. Byggmakker og andre drives som franchise butikker. Dermed kan ikke bm sentralt bestemme hva prisen på en vare skal være i f.eks alta. Enkelte kampanjevarer har lik pris.
Byggmakker foretar kredittsjekk av kunder som skal ha byggekonto.
http://dkc1.digikey.com/us/en/pdf/Current.html?WT.z_homepage_link=hp_CatalogButton
Nettsidene genereres selvfølgelig direkte fra de bakenforliggende forretningsdatabasene.
www.elfa.se er en lokal parallell. Datablad og priser samt volumrabatt ligger ute på nett. I tillegg kan man få ekstra rabatt hvis man skal ha veldig mye, men da må man ringe.
Selv om jeg er proff i den bransjen så bestiller jeg selvfølgelig på nett.
Det er skikkelig irriterende at byggevarebransjen ikke har gode websider. Spesielt for oss som har en jobb på dagtid.
Burde stemme greit det der, Maxbo har fks flere typer butikker.
De har Maxbo Proff, Maxbo Stormarked, Løvenskiold drevene Maxbo butikker og franchise butikker.
Alle med egne sortimenter og markeder.
Da blir det ikke lett med en egen side med priser og utvalg.
Det samme gjelder for Byggmakker
Distriksansvarlig - ITW Construction Products AS
Men utvalget er dårlig, kun "populær" varer.
Spørsmålet er vel hva de tjener på å lage bra sider for privatmarkedet. I og med at ingen av konkurrentene har bra sider så vil det bare bli en stor utgift. Men, hvis først en kjede gjør det tenker jeg de andre kommer raskt etter
Jobber i software bransjen.
Byggeblogg: http://evighetsprosjektet.no
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg
Skulle ønske jeg kom over denne tråden tidligere, men bedre sent enn aldri.
Det er ikke å ta i at Byggmakker sine nettsider han vært under par. Vi har i lengre tid jobbet med en helt ny side som vi lanserte rett før jul. Dvs. vi har lansert første del av den. Mange som tror at vi ønsker å skjule prisene våre siden vi ikke har de på nett. Det er feil. Det er en teknisk utfordring, ingen umulighet, men heller ikke gjort over natta. Dette pga. mange faktorer som forskjellige systemer og sortiment i mange av butikkene - det er vi på vei til å løse og håper å kunne tilby pris om ikke lang tid.
Inntill da håper jeg dere er litt mer fornøyd med siden vår slik den er nå iaf selv om det er mange ting som skal bli enda bedre i tiden som kommer. Vi ønsker så klart å tilby det forbrukerne ønsker på nett - ikke gjøre ting vanskelig.
Tar gjerne i mot tips og kommentarer.
Hilsen,
Byggmakker-Stig
En annen sak som har plaget meg er at du ikke finner direktenummer til butikken. Ofte får jeg ikke tak i "min selger" og vil ringe butikken. Istedenfor kommer man til en evig telefonmølle hvor man ikke aner hvor man havner. En dag bestilte jeg isopor jeg skulle hente fordi jeg hadde dårlig tid. Da jeg kom til butikken var den ikke lagt frem. Jeg blir forbannet, og personalet har ikke hørt noe. Jeg tar isopor og drar. En uke senere ringer de fra en annen BM og lurer på hvorfor jeg ikke henter isoporen jeg har bestilt/kjøpt. Hvorfor er det ikke mulig å ringe til butikken?
En annen butikk jeg handlet hos var det plutselig ikke mulig å ringe til. Alt må tas via hovedkontoret i Sverige. Slikt gidder jeg ikke. Sjappa stapper masse brosjyrer i postkassen min, det har de ressurser til.
Byggmakker foretar kredittsjekk av kunder som skal ha byggekonto.