934    11    1  

Prohandel.no - nede for telling?

 188     Bærum     0
Noen som kjenner til Prohandel? Jeg har brukt dem tidligere, men det er noen år siden. La inn en ny ordre for ca 3 uker siden, men har ikke hørt noe og status er uforandret så langt. 

Forrige uke sendte jeg en epost - uten å få noe svar, så jeg ringte opp på det oppgitte telefonnummeret uten å komme gjennom. La igjen beskjed på svarer om jeg kunne få en tilbakemelding.

Det er ikke noe jeg MÅ ha umiddelbart, men samtidig så stopper jo ting etter hvert opp når svar uteblir...
Signatur

Eye
   #1
 257     Jæren     0
Handlet fra dem/ham for 3-4 uker siden.

Fikk ingen svar utenom de automatiske responsene, til tross for et par mailer jeg sendte pga en feil i ordren jeg la inn.

Men pakken ble sendt etter ca. 1 uke, så det er tydeligvis noen i den andre enden Smile
  (trådstarter)
   #2
 188     Bærum     0
Høres bra ut - da får vi bare håpe de får sendt pakka før ferien er over oss, for da har jeg faktisk planer om å få gjort ganske mye... Smile
Signatur
  (trådstarter)
   #3
 188     Bærum     0
Ser ut til at jeg var for optimistisk. Ingen svar så langt. Verken på epost eller telefon, prøvde meg på oppgitt tlf nr i dag igjen og kom bare videre til telefonsvarer etter en stund. Vanskelig å ha tillit til butikker som ikke klarer å følge opp ordre skikkelig..
Signatur
   #4
 2 012     Lillestrøm     0
Ikke levert regnskap for 2017, men det er ikke så unormalt... tidligere år ser helt greie ut... tjener penger...
tar ikke ut lønn... virker som han lever av noe annet... jobber kanskje i olja... hjemme hver tredje uke..
kjøpte bygning han driver fra i 2015... alt virker greit...
men helt klart... så bør han svare...

tips er å ringe regnskapsbyrået han bruker..finner det på Purhelp...
Signatur
   #5
 3 070     0
Tenker at det er utfordrende mhp reklamasjon etc når en bedrift ikke svarer. Dermed ville jeg kanskje vurdert å handle direkte fra utlandet (til tilsvarende lave priser) eller legge ut litt mer og få en mer responsiv norsk forhandler.
   #6
 18     Hordaland     0
Jeg prøvde å reklamere på et Makita BL1850 5Ah batteri jeg kjøpte på Prohandel, som døde etter 2 måneder. (Det er to års garanti på "offisielle" importerte batterier.) Jeg prøvde gjentatte ganger å komme i kontakt med Prohandel, uten å få noe svar tilbake overhodet. Kom til at jeg ikke orket å kjøre noen sak via Forbrukerrådet, sikkert det butikken kalkulerte med også. Mitt råd: Styr unna Prohandel!
   #7
 102     1
Jeg prøvde å reklamere på et Makita BL1850 5Ah batteri jeg kjøpte på Prohandel, som døde etter 2 måneder. (Det er to års garanti på "offisielle" importerte batterier.) Jeg prøvde gjentatte ganger å komme i kontakt med Prohandel, uten å få noe svar tilbake overhodet. Kom til at jeg ikke orket å kjøre noen sak via Forbrukerrådet, sikkert det butikken kalkulerte med også. Mitt råd: Styr unna Prohandel!

Du kan gå direkte på produsent, jamfør fbkjl paragraf 35

   #8
 18     Hordaland     0
Ja, men jeg er rimelig sikker på at Prohandel parallell importerer, og når jeg ikke orket å kjøre en sak direkte mot Prohandel, så orket jeg i hvert fall ikke noe mot Makita globalt. Førte det på kontoen "lærepenge, ikke handle der mer".


Handler nå istedenfor hos min lokale Makita forhandler Bergen Festemateriell AS med gode priser, offisielt importerte produkter, og et godt service nivå! Smile Og om noe går galt så har jeg en fysisk butikk å gå til Laughing
  (trådstarter)
   #9
 188     Bærum     0
Tror jeg skal holde igjen med nye ordre der i hvert fall, har nå prøvd igjen med epost og telefon, har sågar sendt en melding på Facebook til eier/daglig leder uten å få noe svar.

Ganske håpløst når sommerens prosjekter står for døren...

Pratet med regnskapsfører og det virker som det er aktivitet i selskapet, men lite respons er sjelden et godt tegn...
Signatur
   #10
 13     0
Kjøpte en Dewalt gresstrimmer fra Prohandel i 2017. Den døde i år, så prøvde å kontakte han på mail og telefon. Ingen svar..
Dro derfor til lageret, leverte gresstrimmeren og fikk en ny uten noe som helst spørsmål.
Så kan virke som han har veldig mye å gjøre, uten at det er noen bra unskyldning for å ikke drive med kundeservice.