11,350
23
0
Verktøybutikker og internett, vanskelig?
260
Orkdal
0
Vi vet alle hvor hurtige og medelsomme internett sjapper som kan er, som mpx, tretti, cdon, clas, ellos osv
Men så ha vi disse verktøybutikkene omkring i Norge.
.
For meg virker det som internett er bar noe herk - de satser ikke i det hele tatt på ks over nett. En skal være glad om en engang får varene.
Som verktøy.no. Ordren står som behandles, også etter du har fått varen.
Gjelder også tromas, selv om de ihvertfall svarer på mail sendt før kl 8 om morran. Tromas besvarer ikke mail senere på dagen.
Er nå borti et nytt firma i Drammen. Verktøy4u Det gikk som en drøm å bestille seg varer. Der stoppet det. Ordren min sendte jeg sønd kveld. Og jeg hørte ikke mer. Håpet å fåsendt varen i går, den var jo på lager iflg neettsida, sendte en mail, men den har de ennå ikke svart på. Prøver å logge meg inn på mine sider, men den virker ikke (nettverks loop).
Et gyldent unntak er Prohandel. der funker det. Nesten som hos MPX.no, men bare nesten :-(
Men ellers, hvorfor er det så vanskelig med moderne I T teknologi hos norske verktøybutikker. Disse butikkene er fremdeles på "stikk innom butikken" og i beste fall "ring oss". Men å nå de pr. elektroniske media, fungerer ikke. Deres nettsider mht kundekonto og status for ordre, fungere slett ikke.
Dette er jo en skarp kontrast til feks toolstop og amazon.uk, men det er vel ikke rettferdig sammenligning. Norge er vel generelt, fremdeles, et u-land på dette felt iforhold til EU og USA?
Et glimt av håp? Verktøybutikkene har faktisk hypermoderne facebook sider. Stort sett patetiske og innholdsløse, noen få -- feks hos Tromas - er aktuelle, mens andres er ikke oppdatert siden romjulsalget.
Et glimt av håp eller bare tull? De verktøybutikkene som da har FB sider, har i noen få tilfelle "fjortiser" til å svare på meldinger som kommer. Jeg har fått en del sånne svar, alltid på kveldstid. Unguttene gjør jo hederlige forsøk på å være hyggelige, men de har jo abolutt ingen mulighet til å gjøre noe, jeg får beskjed om at han vil kontakte de som steller med ordrene eller support neste dag.
Sukk. Vi skriver 2014. Enda bor jeg i et U-land. Enda bor jeg i et land hvor jeg må anstige til rikstelefonen for å bestille meg en ny Makita. Det var i 1984, tredve år siden, jeg leste grunnkurs i EDB, jobbet i datafirma som solgte analyseverktøy. Det går vel mange år til før jeg opplever muligheten for elegante nettordre på alle norske nettbutikker. Blir kanskje en kaldere verden, hvem veit?
Men så ha vi disse verktøybutikkene omkring i Norge.
.
For meg virker det som internett er bar noe herk - de satser ikke i det hele tatt på ks over nett. En skal være glad om en engang får varene.
Som verktøy.no. Ordren står som behandles, også etter du har fått varen.
Gjelder også tromas, selv om de ihvertfall svarer på mail sendt før kl 8 om morran. Tromas besvarer ikke mail senere på dagen.
Er nå borti et nytt firma i Drammen. Verktøy4u Det gikk som en drøm å bestille seg varer. Der stoppet det. Ordren min sendte jeg sønd kveld. Og jeg hørte ikke mer. Håpet å fåsendt varen i går, den var jo på lager iflg neettsida, sendte en mail, men den har de ennå ikke svart på. Prøver å logge meg inn på mine sider, men den virker ikke (nettverks loop).
Et gyldent unntak er Prohandel. der funker det. Nesten som hos MPX.no, men bare nesten :-(
Men ellers, hvorfor er det så vanskelig med moderne I T teknologi hos norske verktøybutikker. Disse butikkene er fremdeles på "stikk innom butikken" og i beste fall "ring oss". Men å nå de pr. elektroniske media, fungerer ikke. Deres nettsider mht kundekonto og status for ordre, fungere slett ikke.
Dette er jo en skarp kontrast til feks toolstop og amazon.uk, men det er vel ikke rettferdig sammenligning. Norge er vel generelt, fremdeles, et u-land på dette felt iforhold til EU og USA?
Et glimt av håp? Verktøybutikkene har faktisk hypermoderne facebook sider. Stort sett patetiske og innholdsløse, noen få -- feks hos Tromas - er aktuelle, mens andres er ikke oppdatert siden romjulsalget.
Et glimt av håp eller bare tull? De verktøybutikkene som da har FB sider, har i noen få tilfelle "fjortiser" til å svare på meldinger som kommer. Jeg har fått en del sånne svar, alltid på kveldstid. Unguttene gjør jo hederlige forsøk på å være hyggelige, men de har jo abolutt ingen mulighet til å gjøre noe, jeg får beskjed om at han vil kontakte de som steller med ordrene eller support neste dag.
Sukk. Vi skriver 2014. Enda bor jeg i et U-land. Enda bor jeg i et land hvor jeg må anstige til rikstelefonen for å bestille meg en ny Makita. Det var i 1984, tredve år siden, jeg leste grunnkurs i EDB, jobbet i datafirma som solgte analyseverktøy. Det går vel mange år til før jeg opplever muligheten for elegante nettordre på alle norske nettbutikker. Blir kanskje en kaldere verden, hvem veit?
Signatur
Det kunne kanskje være vanskelig å anamme, men så har aldri Norge vært et lett land å bo i.
Gather ye rosebuds while ye may,
i morra kan det være kjørt!
øverst på siden står dette: Spørsmål? Kontakt oss på 478 00 478 (man-fre 08.00-16.00)
prøv det du
Hvorfor det? Har de tid til å ta tlf. har de tid til å svare på epost og i løpet av en arbeidsdag.
Har man en nettbutikk så må man ha tid til å følge den opp og betjene henvendelser elektronisk.
Er ikke alle kunder som har anledning til å sitte i lange telefonkøer i sin arbeidstid. Kun telefonkontakt hører postordre til og det er utgått på dato.
+1
Får de henvendelser på Mail, bør svar komme innen første arbeidsag! Skal ikke måtte ringe og mase og drive i 2014! Klarer de ikke dette er det ikke liv laga!
Har stor erfaring med handling av diverse innen bilpleie i Norge, fra MANGE nettbutikker! Og der følges det opp, ordre sendes svært fort, 95% av gangene første arbeidsdag etter bestilling! Alltid kjappe svar ved henvendelse på Mail!
Det handler kun om og yte service ovenfor kunden! Det må gjøres hvis de ønsker att kunden skal komme igjen!
Det synes i alle fall jeg. Ellers kan man bare glemme å bruke Facebook-siden til noe fornuftig. Det er svært få kunder som gidder å følge med på en Facebook-side som bare brukes som reklamekanal. De fleste vil forvente at et firma som tar i bruk en interaktiv kanal faktisk har tenkt å ta den i full bruk. Det samme gjelder selvsagt e-post.
DnB hadde filial på Fetsund. Der kunne de betjene ca. 20 kunder på en god dag. På Facebook betjener én kunderådgiver over 200 kunder hver dag. Filialen på Fetsund finnes ikke lenger. De har tatt kundenes vaner og den digitale hverdagen på alvor. Det sparer de lassevis av penger på, samtidig som kundene er mer fornøyd.
Firmaer som ikke klarer å omstille seg og tenke digitalt hele veien kan like godt holde seg unna de digitale kanalene. Da vet i alle fall kundene hva de forholder seg til.