1,241    7    2  

Forventet levetid på Metabo SBE 900 drill

 234     0

Hei,

Like før jul tok min Metabo SBE 900 drill kvelden (https://www.metabo.com/com/en/machines/drilling-screwing-chiselling-stirring/impact-drills/sbe-900-impuls-600865590-impact-drill.html)

Den begynte helt plutselig å gå svært ujevnt og klarte ikke å få opp farten.  Leverte den inn til service, og fikk forleden beskjed om at det ville koste mer å fikse den enn å kjøpe ny (ca kr 2800,-).

Den er like i overkant av 3 år gammel, og dermed uten garanti.  MEN MEN MEN - denne drillen skal være en proffdrill - og min har *virkelig* ikke vært mye i bruk.  Har aldri brukt den "ufint" - i all hovedsak kun blitt brukt på treverk med unntak av noen helt få plugger i sement.

Jeg må innrømme at jeg er veldig skuffet.  Hadde trodd at denne drillen ville holde i 25 år.  Er det verdt å klage til importøren ?



   #1
 499     Porsgrunn     0
I mine øyne er metabo et hobby-pluss- merke. Sa verkstedet hva som var årsaken til feilen?
Reklamasjonsrett er 5 år på alt som er ment å vare mer enn 2 år, noe denne jo er. Ville gått litt hardere på salgsstedet, eventuelt kontaktet importør
TSt
   #2
 15,074     0
Hvis TS er næringsdrivende og bruker denne i næring er TS info rett. Ellers burde leverandør ha hjulpet til hvis den er så "lett" brukt. 5 års reklamasjonsrett skal gjelde hvis en ikke har brukt produktet feil.
   #3
 499     Porsgrunn     0
Slik jeg forstår teksten til trådstarter, vil jeg tolke det dithen at han er privatperson. Det er riktig som TSt sier, om verktøyet er kjøp til bruk i næring bortfaller forbrukerrettighetene
   #4
 16     0
Hei. Metabo benytter uavhengige service verksteder over hele Norge. Det sikrer en uavhengig vurdering av maskinene. Mener du at vurderingen fra verkstedet ikke er korrekt, så anbefaler jeg deg å sende dokumentasjonen på feilen sammen med den vurderingen du har fått fra verkstedet, direkte til Metabo Norge AS. Legg gjerne med bilde av skaden, hvis det er av en slik art. Jeg kan da love deg at vi vil gjøre en vurdering av saken. Bruk gjerne post@metabo.no.
Signatur
   #5
 6,009     Finnmark     0
Hei. Metabo benytter uavhengige service verksteder over hele Norge. Det sikrer en uavhengig vurdering av maskinene. Mener du at vurderingen fra verkstedet ikke er korrekt, så anbefaler jeg deg å sende dokumentasjonen på feilen sammen med den vurderingen du har fått fra verkstedet, direkte til Metabo Norge AS. Legg gjerne med bilde av skaden, hvis det er av en slik art. Jeg kan da love deg at vi vil gjøre en vurdering av saken. Bruk gjerne post@metabo.no.

.....Har du noen kommentarer om aktuell sak, er det standard at de slutter å virke etter bare 3år?.....
Virker jo som ett dårlig produkt da, og er ikke spesielt imponert over forhandler som vil selge en ny maskin
Signatur
   #6
 7,686     Bærum     1
Alt kan gå i stykker. At verksteder ikke kjenner forbrukerkjøpsloven er ikke noe nytt. Metabo er i mine øyne ikke noe dårligere enn annet kvalitetsverktøy. Jeg synes det er bra at Metabo har kommet med innspill i denne saken. La oss vente og se resultatet før vi konkluderer.
   #7
 3,234     Vestfold     1
I privat bruk, så har man som nevnt 5 års reklamasjonsrett, og drillen bør holde fint med normal bruk hjemme i langt mer enn 5 år, så lenge feilen ikke er på eventuelle batterier.

Har en Makita som har har fått gjennomgå på privaten i snart 8år, men den funker 100% enda.

Så jeg vil anta Metabo ordner opp i denne saken, så lenge det ikke er skade av ytre påvirkning. Kan jo være verkstedet/butikk heller ønsker å selge deg en ny.....