10,289    18    2  

Brukt Gaupen d0620 2009 modell eit lurt kjøp?

 479     0
Eg vurderer å kjøpe ein brukt henger som er brukt til å flytte ein ATV, boss og småting.

Det gjelder denne
http://www.gaupen.no/Henger.aspx?visHenger=10679

Eg skal få den til kr 5000,-.

Verdt kjøpet?

   #2
 2,265     0
Generelt ligger tilhengere høyt i pris brukt, så jeg syntes ikke det er noen upris.
Følger det med noe ekstra? (Presenning, karmer osv).

Vi solgte en halvråtten tilhenger fra 1979 for 3500 kroner i fjor. (Relativt stor, med ekstra karmer
).
   #3
 1,459     Trondheim     0
Du sparer 2900,- i forhold til en ny, er det verdt det? Det må du bestemme Smile Du kan sikkert ha den i flere år og selge for samme prisen igjen.
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 479     0
Ja eg synnes det er verdt å kjøpe en 4 år gammel henger for kr. 2900 + nyreg(som du har på nytt) mindre. Blir sikkert ikkje mykje brukt og da synnes eg 5000 kr. er nok.

Er det vits i å prute og risikere at neste mann på listen tar den?
   #5
 366     Sandnes     0
Dersom det er en slik tilhenger du vil ha, så er det nok et greit kjøp.

Men jeg personlig ville fortrukket en med nedfellbare sidelemmer og lenger plan, slik at en har plass til gips/sponplater osv. Dette er jo en veldig kjip tilhenger, uten brems eller noe som helst.
Signatur
   #6
 3,083     Gol     0
Husk på brukte tilhengere som har en egenvekt over 350 kg så er det relativt dyr reg.avgift.

På en ny tilhenger betaler man kun for skiltene og litt klargjøring på 300 kr.

Vi forhandler også tilhengere. Wink
Signatur
HSt
   #7
 37,582     Lillestrøm kommune     0
Reg. avgiften er uavhengig av om den er ny eller gammel, det er vektgrensen som fritar lette tilhengere som er viktig. Men betaler dere reg. avgiften for kundene deres på tunge hengere så er jo det et pluss  Wink

Men at dette kan gi en betydelig ekstra kostnad er sikkert, det kostet ca 2400kr å omregistrere en skaphenger fra ca 2009.  (i fjor, mulig det er billigere nå).

JJ.
   #9
 179     Akershus     0
Jeg har samme hengeren, men tidligere versjon med punktfestene i "karmene" istedenfor på plata. Noe som gjør det litt vanskelig å stroppe litt tunge ting da festene ryker. Ender da opp med å stroppe fra ramma og rundt. Som både gjør det tungvindt og hengeren ser nå veldig bulkete ut.

Arn
   #10
 228     Oslo     0
Uten brems er jo litt upraktisk om man skal ut på veien. Blir ikke fartsgrensen fort 60 kmt på disse?