#11
 2,397     Bjørkelangen     0
ring forsikringsselskapet.
dette må rørlegger firma betale for så ikke ring dem
Signatur

   #12
 241     Trøndelag     0
Det har stått slik i 5-6 mnd? Da gjør det ikke stor forskjell om det står slik til mandag. Jeg tror forsikringselskapet vil se det først.

Hvis rørleggeren kommer og begynner utbedring i morgen, så vet jeg ikke hva forsikringselskapet sier. La oss si at rørleggeren lover muntlig å ordne opp, kommer og skrur på og begynner å tørke opp før forsikringselskapet har sett det. Og så blir dere uenige om hvor mye som skal byttes? Du vil ha skiftet isolasjon og lagt nytt tak over badet, han mener det var nok å tørke ut loftet?

Jeg ville la det stå til en takstmann har vært der.
Signatur
  (trådstarter)
   #13
 39     Hamar     0

Ser den gitt! Det har stått slik i ca 5 mnd.. Sendt inn skademelding nå, og gjett om jeg skal bli den første som ringer de på mandag!!!
   #14
 2,172     Oslo     0

Jeg er redd du kan bli skuffet over responsen fra forsikringselskapet...

Det er ikke alle forsikringer som dekker følgeskader som følge av håndverkerfeil.
...og de kan fort klassifisere dette som en skade som ikke har oppstått flutselig - altsa de definerer den som en "langtidsskade" av samme type som fuktskade som følge av utett membran.

Vær obs på dette.
   #15
 22,342     Akershus     0

Det har stått slik i 5-6 mnd? Da gjør det ikke stor forskjell om det står slik til mandag. Jeg tror forsikringselskapet vil se det først.
Ja det er en stor forskjell. Om sommeren er dette ikke et problem da fuktig luft ikke kondenserer. I vinter har luften kondensert og blitt is. Når den nå smelter blir det vann som fører til skade. Det er NÅ skaden skjer.

Hvis rørleggeren kommer og begynner utbedring i morgen, så vet jeg ikke hva forsikringselskapet sier.
Hvis rørlegger har gjort feil er det han som har ansvaret og det er han har en rett til ordne det. Hvis du venter med å varsle er det du som kan bli sittende med ansvaret for skade og rørlegger og forsikringsselskap gir deg null.
La oss si at rørleggeren lover muntlig å ordne opp, kommer og skrur på og begynner å tørke opp før forsikringselskapet har sett det. Og så blir dere uenige om hvor mye som skal byttes? Du vil ha skiftet isolasjon og lagt nytt tak over badet, han mener det var nok å tørke ut loftet?
Vannet og isen må fjernes NÅ. Materialer som har vært våte og tørker uten skade er ikke skadet. Hvis du venter kan du gjøre alvorlig skade.

Jeg ville la det stå til en takstmann har vært der.
Og la vannet være der?
   #16
 7,685     Bærum     0
Du har plikt til å begrense skaden. Gjør du ikke det blir erstatningen avkortet.
   #17
 241     Trøndelag     0
Ja det er en stor forskjell. Om sommeren er dette ikke et problem da fuktig luft ikke kondenserer. I vinter har luften kondensert og blitt is. Når den nå smelter blir det vann som fører til skade. Det er NÅ skaden skjer.
Dekke til røret med plast og og tape rundt slik at det stopper varm luft å komme opp?

Hvis du venter med å varsle er det du som kan bli sittende med ansvaret for skade og rørlegger og forsikringsselskap gir deg null.
Sitat
Jeg er ingen ekspert, og generelt sett bør en være forsiktig med råd som man får på et forum. Men i andre saker hvor et forsikringselskap er involvert, skal en ikke starte utbedring før forsikringselskapets takstmann har sett på saken. La forsikringselskapet komme med råd på mandag.
Samepoint sier at han har meldt fra om skaden på "min side" i kveld, men han kan ikke snakke med en representant før mandag morgen. Det er ærlig talt å melde fra straks skaden er oppdaget. Å si "hvis du venter med å varsle" høres ut som om du tror jeg mener han skal vente en måned. Nedlatende?
Signatur

   #18
 744     Hønefoss     0
Jeg er ingen ekspert, og generelt sett bør en være forsiktig med råd som man får på et forum. Men i andre saker hvor et forsikringselskap er involvert, skal en ikke starte utbedring før forsikringselskapets takstmann har sett på saken. La forsikringselskapet komme med råd på mandag.
Du risikerer problemer om du ikke gjør tiltak for å begrense skaden. Hvis det drypper fra taket og du ikke setter bøtte under kan forsikringsselskapet nekte å betale erstatning for det ødelagte gulvet...

Det betyr ikke at man skal iverksette store utbedringer, men du må gjøre det mest nødvendige for å begrense omfanget av skaden, dersom det er noe som kan gjøres.
   #19
 241     Trøndelag     0
Jeg er ikke uenig i det, i dag har "alle" digitalkamera og kamera på mobilen.

Det bør dokumenteres grundig med bilder hvor mye is og vann det var før han fjerner det, mener jeg.
Signatur
   #20
 14     Møre og Romsdal     0
Ta kontakt med det lokale brannvesenet, det skal være en RVR bil (restverdiredningsbil) tilgjengelig.
De har lufttørkere osv og kan iverksette større tiltak om nødvendig.

Dette er en HELT GRATIS tjeneste som forsikringselskapene dekker UANSETT.