(trådstarter)
   #11
 5,112     Troms     0
Kirderf: Har funnet ut for leeenge siden at vi er to alen av samme strå.  ;)

President Grønning: Fint du er fornøyd, jeg er også fornøyd med min dispenser til 798,-  ;D
Signatur

   #14
 1,617     Rogaland     0
Jeg finner også kvalitetsaker mest tiltalende. Med det må også henge sammen med behovet for kvalitet. Med kvalitet mener jeg ikke bare mekanisk kvalitet, men også hvor lenge man kan ha produktet uten å se seg trett på det.
Liker også best om produsenten lager et produkt som taler for seg selv uten noen form for reklame logo.
Mange ville ikke kjøpt en Vipp bøtte uten logo. Jeg hadde lettere kjøpt den uten.

  (trådstarter)
   #15
 5,112     Troms     0
Jeg hadde ikke kjøpt en Vipp bøtte til 3000,- uten at det stod Vipp på den. Hvem kjøper vel ei No-name søppelbøtte til 3000,-?

Hvem kjøper kunst til flere millioner av en No-name kunstner?

Det er navnet som gjør merkevaren. Dvs Vipp står for kvalitet og tidløs design.
Festool står for kvalitet, holdbarhet og systemfunksjonalitet. Dette navnet er bygd opp over tiår og derfor kan jeg glatt rettferdiggjøre et kjøp fra anerkjente merker for mange tusen fordi jeg vet at merkenavnet betyr kvalitet.

Varemerket er verdt millioner, og dette er ofte bare et navn på en dings.
Signatur
   #16
 223     0
Design: Hvis folk er virkelig fornøyd med funksjon og form så er vel pengene verdt det "lille" ekstra :)

Mvh
Pumpemontør
Signatur
   #17
 28     Tromsø     0
Må innrømme at jeg trekker litt på skuldrene :-)  For meg er dette nærmest for forbruksartikler å regne, i alle fall toalettbørster og såpedispensere.  Det blir som med klesmoter, du synes det ser håpløst ut om et par år.

Synes dessuten det er litt icky å ha en toalettbørste i hus man ikke kan pælme med jevne mellomrom, men jeg vedgår at det ikke har noe med rasjonalitet å gjøre...

   #18
 1,617     Rogaland     0
Er klar over at logo er viktig for mange og en god følelse har også en verdi. Selv er jeg kun opptatt av produktet i seg selv. For meg blir logoen kun et verktøy for å flashe sitt gode valg for å¨imponere andre.
Men det betyr ikke at jeg ikke annerkjenner merkevarer og deres produkt kvalitet. Jeg vet utmerket godt hvem som står bak utvikling og design på det jeg kjøper uten logoen.
   #19
 2,172     Oslo     0

Det blir som med klesmoter, du synes det ser håpløst ut om et par år.

Synes dessuten det er litt icky å ha en toalettbørste i hus man ikke kan pælme med jevne mellomrom...



Da misser du to viktige poeng  ;)

1) Vipp produkter har vært "på moten" i 50 år og vil være det de neste 50år. Kvalitet, funksjonalitet og enkel design går aldri av moten. Dassbørstene du kjøper på Nille gikk av moten for 10 år siden (allerede før du kjøpe den)...

2) Du skrur av selve "børsten" og skrur på en ny på den rustfrie stangen. Du må tenke MILJØ da mann  ;D  Bruk og kast - fysj!
   #20
 806     0
Poor mans polo.
Signatur