#42
 6     Romsdal     0
Svar til Vittigper... jeg mener vettrinær.... ve... samma kan det være...

Hvorfor i all verden benytter du deg av Anbudstorget.no ved å legge inn et anbud der når det er helt tydelig at du overhodet ikke viser dem noen respekt? Kan du ikke skrive firmanavnet riktig, og i det minste på en ærverdig måte, fortjener du jo slett ikke å få bruke denne tjenesten gratis! Du er tydeligvis en av de som er fullastet til randen, og vel så det, med dobbeltmoral. Og slike vesener fortjener ingen respekt av noen...  ::)

Hilsen
Kompasset
Signatur
   #43
 940     0

Svar til Vittigper... jeg mener vettrinær.... ve... samma kan det være...

Hvorfor i all verden benytter du deg av Anbudstorget.no ved å legge inn et anbud der når det er helt tydelig at du overhodet ikke viser dem noen respekt? Kan du ikke skrive firmanavnet riktig, og i det minste på en ærverdig måte, fortjener du jo slett ikke å få bruke denne tjenesten gratis! Du er tydeligvis en av de som er fullastet til randen, og vel så det, med dobbeltmoral. Og slike vesener fortjener ingen respekt av noen...  ::)

Hilsen
Kompasset
Hadde Anbudstorget vært mer opptatt av kvaliteten av håndtverkere & mye mindre opptatt av å få inn mest mulig penger så kunne det kansje ha blitt bra.
Signatur
   #44
 738     0
Ta en spøk da mann! Jeg visste ikke at jeg hadde skrevet det feil første gangen, og syns det ble festlig. Dette var min måte å spøke over mine skriveferdigheter...altså litt selvironi..

Når det gjelder anbudstorget så er ikke de synderene, men kunne gjerne klart å luke ut litt flere useriøse aktører i steden for å fremme tjenestene deres. Men mener selv at man som kunde må sjekke referanser o.l. selv. Noe vi gjorde, men gikk rett på alikevel, av flere aktører inne på anbudstorget. Kommer nok i fremtiden til å lete etter håndverkere andre plasser enn anbudstorget, da jeg mener hyppigheten av useriøse svar og håndverker er stor der. Benytter meg heller av de i nærmiljøet jeg vet har et godt rykte.
   #45
 6     Romsdal     0
Dette har jo ingen ende, dere...

Hvis dere ikke skiller mellom tilbyder og formidler og hvilke ansvarsområder som hver enkelt instans har, er det jo en helt meningsløs diskusjon og bortkastede kommentarer og spørsmål... Kvalitetssikring er noe håndverksfirmaene skal gjøre overfor seg selv. Anbudstorget.no formidler, de reiser ikke rundt og kjører kvalitetskontroll og sertifisering av bedrifter. Og det er, som jeg tidligere har sagt, den som inngår kontrakt med tilbyder som må ta ansvaret selv dersom vedkommende ikke har gjort godt nok arbeid selv i utvelgelsesprosessen av tilbyder. Lær dere litt mer om hvordan dere skal foreta valg av mottatte tilbud og sjekk litt rundt firmaene selv. Anbudstorget.no skriver ingenting på sine sider at de tar ansvar for dårlig utført arbeid av håndverkere, ingen garantier for at kunder får den beste leverandøren til den beste prisen som er mulig, gjør de? Skal dere ha noe gjort, så må dere også sørge for å legge litt mer sjel i det sjøl, og ikke vente at verden rundt dere skal ordne opp og gjøre alt for dere! Dette er jo faktisk en gave til folket som for lov til å benytte seg av en tjeneste de sparer tid og penger på, for det er GRATIS, og likevel syter folk? Nei, sorry folks, men dette blir bare idiotisk...

Stå på ANBUDSTORGET.NO ! Dere gjør en fabelaktig jobb!!

Hilsen
Kompasset
Signatur
   #46
 22,342     Akershus     0
Formidlere bør passe på, det går ut over tjenesten deres også. De burde skjønne at en slik tjeneste er magnet for uønskede "håndtverkere".
   #47
 940     0

Dette har jo ingen ende, dere...

Hvis dere ikke skiller mellom tilbyder og formidler og hvilke ansvarsområder som hver enkelt instans har, er det jo en helt meningsløs diskusjon og bortkastede kommentarer og spørsmål... Kvalitetssikring er noe håndverksfirmaene skal gjøre overfor seg selv. Anbudstorget.no formidler, de reiser ikke rundt og kjører kvalitetskontroll og sertifisering av bedrifter. Og det er, som jeg tidligere har sagt, den som inngår kontrakt med tilbyder som må ta ansvaret selv dersom vedkommende ikke har gjort godt nok arbeid selv i utvelgelsesprosessen av tilbyder. Lær dere litt mer om hvordan dere skal foreta valg av mottatte tilbud og sjekk litt rundt firmaene selv. Anbudstorget.no skriver ingenting på sine sider at de tar ansvar for dårlig utført arbeid av håndverkere, ingen garantier for at kunder får den beste leverandøren til den beste prisen som er mulig, gjør de? Skal dere ha noe gjort, så må dere også sørge for å legge litt mer sjel i det sjøl, og ikke vente at verden rundt dere skal ordne opp og gjøre alt for dere! Dette er jo faktisk en gave til folket som for lov til å benytte seg av en tjeneste de sparer tid og penger på, for det er GRATIS, og likevel syter folk? Nei, sorry folks, men dette blir bare idiotisk...

Stå på ANBUDSTORGET.NO ! Dere gjør en fabelaktig jobb!!

Hilsen
Kompasset

Som formidler må en jo ha litt ansvar for at håndtverkern holder mål,ellers er det jo ikke noen grunn til å ha anbudstorget.En gave å anbefale dårlige håndverkere????En seriøs formidler, tilbyr ikke hva som helst.
Signatur

   #48
 311     Hedmark     0
Registrerte først et anbud på div.tjenester ved oppføring av enebolig på riksanbud.no med veldig liten respons.  Prøvde så Anbudstorget og har hatt rimelig god tilbakemelding på det. Venter bare på at anbudsfristen skal utløpe om en uke....
Så får vi se hvor reelle henvendelsene har vært.... Etterpå må jeg jo selv sjekke ut seriøsiteten på de ulike tilbudene jeg mottar. "Annonseorganet" kan jo ikke pålegges å foreta en kvalitetskontroll av tilbyderene.
   #49
 6     Romsdal     0

Formidlere bør passe på, det går ut over tjenesten deres også. De burde skjønne at en slik tjeneste er magnet for uønskede "håndtverkere".


Joda, du er naturligvis inne på noe der, og ingen er feilfrie! Men jeg vet tilfeldigvis at de jobber så godt de kan på den siden også, selv om det ikke er primærnæringen deres, for å si det slik. Og bare ut fra negativ kritikk som har kommet opp bare gjennom denne diskusjonstråden har de faktisk foretatt visse endringer, som eksempelvis å forsøke å gjøre privatkundene oppmerksomme på slike feller ved å legge inn en del kriterier, som også er nevnt av andre. Tro meg når jeg sier det, de tar all negativ kritikk til seg svært alvorlig - og forsøker å forbedre seg hele tiden - samtidig som at de faktisk må se til at firmaet deres fungerer på en fra dag til dag basis som gjør at de overhodet har noe firma. Jeg vet at daglig leder i Anbudstorget.no arbeider 14-16 timer i døgnet, og av og til vel så det. Det sier seg også selv når det er 3 ansatte i et firma som dette og en er systemutvikler og en er sekretær + daglig leder, sier det seg selv at de har nok å henge fingrene i.

Så vil jeg bare si halvveis beklager til vedkommende som ikke greide å skrive Anbudstorget korrekt: Jeg forsto ikke at du gjorde litt narr av dine egne evner som skribent, men hvis det var det du gjorde, så kan jeg også slå til med en god latter! Og jeg har humor så jeg greier meg... Og jeg ler fortsatt, for en sånn skrivefeil regnes ikke som en liten en når det mangler to bokstaver som "tilfeldigvis" var de som trengtes for å skape riktig setting for en god latter....?

Vel, dere får bare fortsette å diskutere. Jeg tror jeg har fått frem mitt, eller mine, poeng.

Hilsen
Kompasset
Signatur
   #50
 6     Romsdal     0



Som formidler må en jo ha litt ansvar for at håndtverkern holder mål,ellers er det jo ikke noen grunn til å ha anbudstorget.En gave å anbefale dårlige håndverkere????En seriøs formidler, tilbyr ikke hva som helst.
[/quote]

Der sa du det jo... formidler.... tilbyder.... bob, bob, bob.... ikke sant?  Wink Formidleren formidler, tilbyderen tilbyr. Alt formidleren tilbyr er formidlingen. Snu litt på rollene og tenk dere den problemstillingen. Hvordan går det i hop?

Hilsen
Kompasset
Signatur