Har lest den loven 100ganger og fått A på vurdering av den. så ikke skyld på meg for loven heller ikke tolkningene er mine. er ikke helt på nivå for å tolke loven med mesterbrev det er rettspraksis og lørerns tolkninger siv.ing forøvirg så synes jeg det er helt rett, loven må beskytte forbrukerne mot håpløse håndverkere.
Vel om du synes det er sjangseløst tror jeg du bør lese loven før du utaler deg.
Dere er med andre ord notorisk dårlige planleggere.
Hehe, ja det kan høres sånn ut. Gjengangeren hos kunden er "mens du først er her..."
Jeg skulle ønske jeg kunne styre mine egne jobber. Det som skjer er at saksbehandleren tror jeg blir ferdig og avtaler med en ny kunde. Dermed blir det lite effektivt. Nevnt, men ikke tatt til følge.
Dere er med andre ord notorisk dårlige planleggere.
Det jeg prøver å si er at vi svært sjelden har kontroll på eksakt hva vi skal gjøre før vi er kommet ut til kunden. Og når vi har gjort det vi er der for å utføre så kommer selvsagt kommentaren: Siden du likevel er her vil du se på ........ også? Da gjør vi selvsagt det.
For å snu svaret ditt: Kundene er notorisk dårlige planleggere.
For å snu svaret ditt: Kundene er notorisk dårlige planleggere.
Skjønner - godt svar. Men, når man gjennom et helt yrkesaktivt liv har trukket den lærdommen at ting tar lenger tid enn man håper, hvorfor fortsetter man da å håpe?
Signatur
Saltak, ark og knøttsmå vinduer i 2009? Nei, takk!
litt slurvete skrevet. det jeg mente var at det ikke var mine tolkninger av loven men en kopi/versjon av tidligere rettspraksis og lærern min sin tolkning. og at lærern var sivil ingenør og at mesterbrev ikke er en utdanning der du lærer å tolke loven bare lærer andres tolkninger, på de mest relevante lovene.
For å snu svaret ditt: Kundene er notorisk dårlige planleggere.
Skjønner - godt svar. Men, når man gjennom et helt yrkesaktivt liv har trukket den lærdommen at ting tar lenger tid enn man håper, hvorfor fortsetter man da å håpe?
Hvis jeg har fått en arbeidsbeskrivelse som tilsier at jobben tar 3-4 timer, så kan jeg ikke godt om si til neste kunden at jeg vil være der klokka 11.00. Jeg sier selvfølgelig at jeg kommer ved høgst dag, er det ok? Kan ringe en halv time før jeg er der. Dette føler jeg er den beste måten å love ting på.
Jeg sier selvfølgelig at jeg kommer ved høgst dag, er det ok? Kan ringe en halv time før jeg er der. Dette føler jeg er den beste måten å love ting på.
Det funker. Skuffelse oppstår når resultat og forventninger ikke stemmer overens. Dersom en gir kunden den forventningen at ting kan ta lenger tid, minker sannsynligheten for skuffelse.
Signatur
Saltak, ark og knøttsmå vinduer i 2009? Nei, takk!
Vel om du synes det er sjangseløst tror jeg du bør lese loven før du utaler deg.
Virker som jeg har mer kjennskap til den loven enn du noen gang kommer til å få.
Det blir du som må bevise at det ikke skyldes en hindring som er utenfor tjenesteyters kontroll. Hvor fikk du A i din vurdering av loven? Det sier forøvrig ikke så mye, er kun en tolkning. Om den fungerer i praksis er noe annet!
Når var dette vanlig rettspraksis? Har ikke hørt om mange saker som har vært i retten pga. en håndverker som kommer noen timer for sent.
Signatur
Utdannet tømrer, våtromsertifikat, ekstra kompetanse innen fukt, råte og soppskader.(sanering), næringsdrivende
Vel om du synes det er sjangseløst tror jeg du bør lese loven før du utaler deg.
Hehe, ja det kan høres sånn ut. Gjengangeren hos kunden er "mens du først er her..."
Jeg skulle ønske jeg kunne styre mine egne jobber. Det som skjer er at saksbehandleren tror jeg blir ferdig og avtaler med en ny kunde. Dermed blir det lite effektivt. Nevnt, men ikke tatt til følge.
Det jeg prøver å si er at vi svært sjelden har kontroll på eksakt hva vi skal gjøre før vi er kommet ut til kunden.
Og når vi har gjort det vi er der for å utføre så kommer selvsagt kommentaren: Siden du likevel er her vil du se på ........ også? Da gjør vi selvsagt det.
For å snu svaret ditt:
Kundene er notorisk dårlige planleggere.
Det du prøver å si her er at?
Sorry, men jeg har lest den setningen flere ganger og får det ikke med meg.
Om prosjektet vårt på hjem.no
Skjønner - godt svar. Men, når man gjennom et helt yrkesaktivt liv har trukket den lærdommen at ting tar lenger tid enn man håper, hvorfor fortsetter man da å håpe?
Om prosjektet vårt på hjem.no
Om prosjektet vårt på hjem.no
Hvis jeg har fått en arbeidsbeskrivelse som tilsier at jobben tar 3-4 timer, så kan jeg ikke godt om si til neste kunden at jeg vil være der klokka 11.00.
Jeg sier selvfølgelig at jeg kommer ved høgst dag, er det ok? Kan ringe en halv time før jeg er der.
Dette føler jeg er den beste måten å love ting på.
Det funker. Skuffelse oppstår når resultat og forventninger ikke stemmer overens. Dersom en gir kunden den forventningen at ting kan ta lenger tid, minker sannsynligheten for skuffelse.
Om prosjektet vårt på hjem.no
Virker som jeg har mer kjennskap til den loven enn du noen gang kommer til å få.
Det blir du som må bevise at det ikke skyldes en hindring som er utenfor tjenesteyters kontroll.
Hvor fikk du A i din vurdering av loven? Det sier forøvrig ikke så mye, er kun en tolkning. Om den fungerer i praksis er noe annet!
Når var dette vanlig rettspraksis? Har ikke hørt om mange saker som har vært i retten pga. en håndverker som kommer noen timer for sent.